Hamarosan megindulhat a fővároson belüli vasúti pályák attraktív városi gyorsvasúttá fejlesztése. A beruházás fontos és különleges, de nem látni, miért kerül az agglomerációs vasúti stratégiában egy éve belőtt összeg háromszorosába – számol be róla a hvg360 cikke.
Több szempontból is jól kitalált beruházás a budapesti déli körvasút rekonstrukciója. Először is, nyilván kedvére van a Orbánnak, hogy gyerekkori pajtása nagyon-nagyon sokat keres rajta, és itt merül fel az a kérdés, hogy hogyan kerülhet öt kilométernyi vasút-rekonstrukció ilyen hihetetlenül sokba.
Az oligarchahizlaló szempontoktól eltekintve a budapesti körvasút bővítése, korszerűsítése és bevonása a fővárosi, valamint az elővárosi forgalomba – minden grimasz nélkül – a csakugyan jól kitalált Budapesti agglomerációs vasúti stratégia első eleme.
Persze a kormány politikai hecckampányt indított a fővárosi dugók ürügyén, egy kormányzati intézmény, a Budapest Fejlesztési Központ vágott bele abba a hatalmas fejlesztésbe, amely megoldást ígér a problémára.
De miért is lesz ilyen drága?
Az összeg ahhoz képest is irdatlanul magas, hogy a külügyminisztert az Adrián luxusjachtoztató Szíjj László 36 milliárd forintból bontja le és építi újjá a Duna fölötti vasúti hidat.
A lap beszámol arról, hogy a Mészáros-cégnek adott rekonstrukció sokkal-sokkal több, mint puszta vágányépítés. Az érintett szakaszon a vasút 6–8 méter magas töltésen halad, és a vonat hét fontos utat keresztez, mindegyik fölött új vasúti hidak épülnek, a gyalogosoknak és a bicikliseknek pedig három további „átbújási” lehetőséget is létrehoznak.
Az egy éve készült agglomerációs vasúti stratégia a Mészárosék által megadott összeg harmadára, a 90–120 milliárd forint közötti sávba lőtte be ennek a munkának az értékét.
Azóta drágultak ugyan az építőanyagok, de messze nem annyit, hogy az egy beruházás teljes árának a megháromszorozódását indokolná. Azaz abból a szempontból is hasznos ez az építkezés, hogy segítségével fogalmat alkothatunk a kormánykedvenc nagyvállalkozók árazási gyakorlatáról.
A BFK-féle vasúti stratégiáról, és a statisztikákról illetve a beruházás további részleteiről a HVG fizetős tartalmában olvashat további részleteket.
Forrás: hvg360
37 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Nem emlékszel?
,,Ötszáz milliárd forintot fizet vissza az Orbán-kormány, ennyi európai uniós támogatást csaltak el"
Szabálytalanul használtuk fel (értsd: korrupció, túlárazás, haveri cégek előnybe hozása) a 2014-20 között érkező brüsszeli pénzeket, többek között Orbán jóbarátja, Mészáros Lőrinc beruházásaira.
www.valaszonline.hu/2020/06/10/meszaros-szijj-garancsi-2019-nyereseg-merleg/
444.hu/2018/10/16/meszaros-lorinc-cegei-96-milliard-forintos-felarral-vallaltak-el-a-kozbeszerzeses-munkakat
444.hu/2020/05/19/a-rendorseg-szerint-nem-buncselekmeny-hogy-az-allam-tularazva-vette-meg-a-matrai-eromuvet-meszaros-lorinctol
blog.atlatszo.hu/2020/09/masfelszeres-dragulas-a-botranyos-tenderen-70-rol-105-milliardra-emeltek-a-keretosszeget/
Csak idióta lehet, aki ezt nem érti.
Új hozzászólás