A kormány azon dolgozik, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központja legyen, ehhez elengedhetetlen, hogy a lehető legnagyobb mértékben részesüljön az ország az Európa és Ázsia közötti áruforgalomból – mondta a technológiai és ipari miniszter pénteken Budapesten, a Rail Cargo Hungaria Zrt. 72. Vasutasnap alkalmából rendezett ünnepségén.

Palkovics elmondta, min dolgozik a kormányFotó: Palkovics László technológiai és ipari miniszter beszédet mond a Víz, amit akartunk elnevezésű ünnepségen a győri Bridge Hallgatói és Oktatói Klubban 2022. július 2-án. Hosszútávú megállapodást kötött a Technológiai és Ipari Minisztérium, a Széchenyi István Egyetem és a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány. MTI/Krizsán Csaba

Palkovics László hozzátette:

a kormány a vasút fejlesztését kiemelten kezeli, ez az évszázad a vasút évszázada lesz. Erre minden esély megvan, részben a már zajló beruházásokkal, így a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésével

- mondta a tárcavezető.

Rámutatott:

a fejlesztések mellett folytatják a V0 előkészítését, és tervezését. A teherforgalmi vasútvonal nyomvonaltervei készülnek, erre van már javaslat. Erről július 25-én tárgyal a kormány, az események fel fognak gyorsulni

- sorolta.

Arra is kitért, hogy a héten megalakították Törökország-Szerbia-Bulgária közlekedésért felelős minisztereivel a négyoldalú koordinációs tanácsot, ami szintén azt szolgálja, hogy Magyarország megkerülhetetlen tényező legyen a régióban. Ezt a kapcsolatot erősítik, tartalommal töltik meg, már meghatározták a közös feladatokat közlése szerint.

Kitért arra: konténerterminál-fejlesztési program indult, az ország több pontján további új, intermodális konténerterminálok jönnek létre. A kötött pályás teherfuvarozásban használt járműállomány lehetőség szerint hazai kapacitásokra alapozó megújítását szintén fontos feladatnak nevezte. A folyamatban lévő fejlesztések között kiemelte: a cseh NYMWAG magyar leánycége üzemet létesít Nagykanizsán, ahol vasúti teherkocsikat gyártanak, a gyártóbázis 1500 dolgozót foglalkoztat majd.

Palkovics László köszönetet mondott a Rail Cargo Hungaria munkatársainak az eddigi együttműködésért, és azt mondta, hogy tovább fog erősödni az osztrák-magyar kapcsolat.

Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár arról beszélt, hogy

a vasúti személy-, és áruszállítás teljesítménye duplázódni fog, a kormány célkitűzései alapján. Ez minden korábbinál nagyobb nyomást helyez az ágazatra

- mondta.

A vasúti stratégia – amelyen a tárca dolgozik – létrehozza azt a vasúti kapacitást, hogy ezek a növekedési ambíciók teljesüljenek. A vasúti áruszállítás részaránya az első negyedévben 13 százalékkal csökkent Magyarországon, dolgoznak rajta, hogy ez megváltozzon. A Budapest-Belgrád vasútvonal létrehozásával Magyarország stratégiai eszköz birtokában lesz a térségben, ez a Rail Cargo Hungarianak is biztos növekedési pályát jelent

- mondta.

A szaktárca hisz abban, hogy a vasúti áruszállításnak óriási jövője van, és abban, hogy ez a legkörnyezetbarátabb, legfenntarthatóbb szállítási mód, valamint az áruszállítás nemcsak Európán és az országon belül, hanem a földrészek között is fokozottabban a vasútra fog terelődni

- húzta alá.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztését jelentősnek nevezte az ágazat jövőjében, és kiemelte, hogy ezzel Budapest felkerült a kínai térképekre. Az első kínai mozdony érkezése a következő napokban várható. A másik jelentős beruházás a V0, ami tehermentesíti a tranzitvonalakat.

Kovács Imre szerint szép időszak előtt állnak azért is, mert a kormány szabályozással segíti, hogy a vasúti fuvarozás versenyképes legyen a közúttal.

A kormány elkötelezettsége a vasúti árufuvarozás irányában a jelenlegi időszakban is megvan, amikor a járvány, a háború következményei, vagy az energiaárak emelkedése egyaránt próbára teszik az ágazatot

- mondta.

Köszönetet mondott kollégáinak azért, hogy a változó nyersanyag-szállítási útvonalak ellenére folyamatosan tudták biztosítani a Borsodchem, a Dunaferr, vagy a Mol zavartalan ellátását.

A Rail Cargo Hungaria bonyolítja a NATO és a Magyar Honvédség szállításait is, "amire nagyon büszkék vagyunk, a magyar gazdaság érdekében dolgozunk"

- jelentette ki, és felajánlotta a társaság kapacitásait a kormánynak.

A 72. Vasutasnapon a miniszter és az államtitkár átadták a Baross Gábor díjat, és a miniszteri elismerő oklevelet, valamint vállalati kitüntetéseket is kiosztottak.

Forrás: MTI

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Min dolgozik? Azon, hogy találjon még valami ellophatót...
amortizáltok
amit kifelejtettél az a bármi áron nekik az nem számít.
Qqberci
Min dolgozik? Azon, hogy találjon még valami ellophatót...
balos
Mióta lett munka a lopás és a gyilkosság?Megint kell szavazni,hogy rabok leszünk!Sehogy sem sikerül a láncokat lerázni!Sajnos a többség az ura "segge-pártján" szeret szarul élni!
justhpeter
Nem tűnt fel senkinek, hogy kb 8 éve az Orbán-kormány tervei csak a jövőre vonatkozó hitegetések és ígérgetések ? Egy sincs olyan, amire azt mondanák, ezt szeretnénk csinélni, X év Y hónap Z napjára kész lesz. Mert kamu és etetés az egész. Mögötte a hazudozás és a lopás van csak.
bence
Nem kell elmondani , látjuk ! Kutattok , hogy mi maradt még amit eltudnátok lopni !

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.