Ez állhat a háttérben.
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
A 24. hu cikke szerint a NielsenIQ kutatása érdekes adatokra derített fényt: kiderült, hogy sok árstopos élelmiszerből sokkal többet vásároltak Magyarországon, mint az árstop előtti időkben.
Ennek hátterében valószínűleg a raktározásra való nagyobb hajlam áll.
Ugyanakkor az is kiderült, hogy húsból kevesebbet vesznek a magyarok. A kutatása szerint a legtöbb árstopos terméket tavaly áprilisban vásárolták a fogyasztók, akkor az előző évihez képest:
80 százalékkal több napraforgóolajat,
83 százalékkal több kristálycukrot
és 85 százalékkal több 2,8%-os UHT tejet vettünk, tehát majdnem az előző évi mennyiség dupláját.
A legnagyobb növekedést főként a tartósélelmiszer-kategóriáknál érzékelték:
2022. február és december között a búzafinomliszt forgalma 14 százalékkal, a kristálycukoré 27 százalékkal, míg a napraforgóolajé 22 százalékkal nőtt 2021 azonos időszakához viszonyítva, a teljes hazai kiskereskedelmi forgalmat vizsgálva.
A liszteladás így közel 9 tonnával nőtt, a napraforgóolajból 140 ezer hektoliterrel több fogyott, de kristálycukorból is 18 ezer tonnával több került le a polcokról.
Az árstopos friss húsoknál általánosságban elmondható, hogy inkább csökkenés tapasztalható a kilogrammban mért vásárlási mennyiségben: a csirkemell forgalma például 7 százalékkal csökkent, a sertéscombé 1 százalékkal.
Én például semmiből nem vettem többet mint 1 évvel korábban!!
ezért nem hiszem L!!
csak ennyi
barátilag
J.L.