Az újságokat sem kímélt a rekordmagas infláció, ám a Média1 cikke szerunt a legnagyobbat a bulvárlapok vesztették, de nagyot zuhant a kormánypárti KESMA / Mediaworks tulajdonában lévő megyei napilapok eladása is.
Kép: Facebook/Orbán Viktor
Összességében több mint 50 ezer olvasójuk tűnt el, így az újságok példányszáma átlagosan 16 százalékot csökkent
– összegzi a példányszámok auditálását végző MATESZ legújabb adatait a Magyar Hang.
A női lapok és a komoly kiadványok is csökkentek, de valamivel kisebb mértékben: minden tizedik olvasójuk eltűnt.
Van egy kakukktojás is, a Marquard Mediához tartozó Joy magazin: ez az egyetlen lap a MATESZ kínálatában, mely növelni tudta a példányszámát az elmúlt egy év alatt, ráadásul nem is kicsit: csaknem 68 százalékkal többet adnak el belőle.
A KESMA / Mediaworks tulajdonában lévő HOT! magazinból 2021 végén még 45.763 példányt adtak el, tavaly év végén viszont már csak 32.425-öt (-29%).
28%-ot esett a Central Médiacsoporthoz tartozó Best, 26%-ot a Story, 22%-ot a KESMA-hoz tartozó Bors, és még viszonylag jól tartja magát a Ringierhez tartozó Blikk: 53 ezerről csak 46 ezerre csökkent a napi átlagos példányszáma (-14%).
A megyei lapok között van olyan, amelyik 21 százalékot meghaladó zuhanást ért el (Észak-Magyarország / Észak), több mint 18 százalékos esés (Dél-Magyarország, Dunaújvárosi Hírlap, Észak-Keleti Napló, Petőfi Népe), és összességében eltűnt 51 ezer olvasó egy év alatt.
5 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Na jó, de.
csak ennyi
barátilag
J.L.
A cél szentesítette az eszközt!
Új hozzászólás