A magyar kormány 2021 januárjára tudta megszerezni a trieszti kikötő terminálját, bár már 2019-ben 11,2 milliárd forintnyi eurót pumpált a trieszti kikötőfejlesztést megvalósító cégbe, az Adria Port Zrt.-be – írta meg a 24.hu.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly év végén arról beszélt római látogatása során, hogy a magyar vállalatok várhatóan 2026-tól vehetik igénybe exporttevékenységükhöz a trieszti kikötő magyar terminálját.
A napi.hu híre szerint egy lépéssel közelebb került Magyarország a trieszti tervek megvalósításához. Az illetékes kikötői hatóság jóváhagyta a magyar tulajdonban lévő terminál rakpartosítását, amire pályázatot írtak ki.
A lap szerint a győztes cég feladata első körben az lesz, hogy hajózhatóvá tegye a csatornát, ehhez kotrásra lesz szükség. Ezen kívül pedig a munkálatok első fázisába tartozik a közúthálózathoz való csatlakozás megoldása is. Mindez várhatóan 45 millió euróba kerül majd.
11 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ezen kikötőben sem szállsz séta hajókázásra az biztos!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
propeller.hu/szorakozas/3941675-lakossag-penzere-faj-orbanek-foga-7-ezer-milliardot?all#c3706929
Hosszú még az út addig, mire a magyar vállalatok is használhatják a terminált exporttevékenységük során, mindenesetre egy olasz lap rámutatott, Kína is dörzsölheti a kezét, ha minden a tervek szerint alakul. Az Il Foglio olasz lap szerint a terminál összeköttetésbe kerül majd a kínai Új Selyemút projekttel. Ennek keretében zajlik azonban a híres-hírhedt Budapest-Belgrád vasútfejlesztés is.Jó le ne tudni, hogy a terv körül bábáskodó druzsba pjotr mit/mennyit kap a kinaiaktól a "magyarok érdekében" végzett munkálkodásáért.
Új hozzászólás