A magyar kormány 2021 januárjára tudta megszerezni a trieszti kikötő terminálját, bár már 2019-ben 11,2 milliárd forintnyi eurót pumpált a trieszti kikötőfejlesztést megvalósító cégbe, az Adria Port Zrt.-be – írta meg a 24.hu.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly év végén arról beszélt római látogatása során, hogy a magyar vállalatok várhatóan 2026-tól vehetik igénybe exporttevékenységükhöz a trieszti kikötő magyar terminálját.

A napi.hu híre szerint egy lépéssel közelebb került Magyarország a trieszti tervek megvalósításához. Az illetékes kikötői hatóság jóváhagyta a magyar tulajdonban lévő terminál rakpartosítását, amire pályázatot írtak ki. 

A lap szerint a győztes cég feladata első körben az lesz, hogy hajózhatóvá tegye a csatornát, ehhez kotrásra lesz szükség. Ezen kívül pedig a munkálatok első fázisába tartozik a közúthálózathoz való csatlakozás megoldása is. Mindez várhatóan 45 millió euróba kerül majd.

Forrás: 24.hu

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
jáger laszló
Van 1 +érzésem
Ezen kikötőben sem szállsz séta hajókázásra az biztos!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
Yeromos
Akkor most megint lesz lovas tengerészünk? Vegy a kinai akkuk szállítása miatt kell?
lusta
Van itt pénz dögivel, amit minden marhaságra el lehet költeni + alkotmányos költség.
Eladott Ország
Pegig először a fidesz az oligarchák kedvéért vette meg aranyáron, legyen jacht kikötő, és legyen hol orgiázni, de már akkor is aranyáron történt mindez. Most újabb milliárdokat ölnek bele, pedig mi vagyunk Európa Bangladese, szegényháza!
Eladott Ország
@Yeromos: ma, 16:37 ♦ A lítiumion-akkumulátorok bizonyos helyzetekben komoly veszélypotenciált hordoznak, szállítása veszélyes üzem. Egy sérülés nemcsak a szállító járművet károsíthatja, hanem nehezen oltható. Kérdés mit szól hozzá a olasz kormány, mert csak béreljük a területet. "Nem oda Buda!"
kereső
És ismét a "magyar érdek"!!!-
Hosszú még az út addig, mire a magyar vállalatok is használhatják a terminált exporttevékenységük során, mindenesetre egy olasz lap rámutatott, Kína is dörzsölheti a kezét, ha minden a tervek szerint alakul. Az Il Foglio olasz lap szerint a terminál összeköttetésbe kerül majd a kínai Új Selyemút projekttel. Ennek keretében zajlik azonban a híres-hírhedt Budapest-Belgrád vasútfejlesztés is.Jó le ne tudni, hogy a terv körül bábáskodó druzsba pjotr mit/mennyit kap a kinaiaktól a "magyarok érdekében" végzett munkálkodásáért.
nejlontacskó
Itt az ideje elgondolkoznia a magyar kormánynak, egy atomtengeralattjáró, és egy Nimitz osztályú anyahajó beszerzésén...
drrotf
Majd Triesztbe állomásozik a magyar hadi flotta számolatlan mennyiségű hadi hajója, hiszen ez kell az elrettentéshez, melyet a hadügyi miniszter már remélem most el kezd fejleszteni!Ha nem teszi akkor azt gondolom ,hogy ez egy egér út lesz a mai kormány tagjainak!
lusta
@kereső: Mennyit kap,mennyit kap? Sokat, de nem eleget. A szívlápát mindenesetre felkészül.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.