A BKK korábbi igazgatója nagyon nem ért egyet Élő Norberttel, aki a fővárosi közlekedést érintő elképzeléseit egy interjúban osztotta meg.

Vitézy Dávid beleszállt Élő Norbertbe: „Nem, nem a gyalogosok okozzák a dugót és a légszennyezést”MTI/Kovács Anikó

A főváros gazdaságfejlesztési tanácsnoka szerint Budapest forgalmasabb pontjain inkább mozgólépcsőkre, alagutakra lenne szükség, hogy a gyalogos forgalom ne okozzon dugót és így nagyobb légszennyezést

– mondta el Élő Norbert, a Fővárosi Önkormányzat fejlesztési tanácsnoka egy interjúban. Ezt Vitézy Dávid, a korábbi közlekedésért felelős államtitkár nem állta meg szó nélkül, egy hosszú bejegyzésben „teszi helyre a szakmai tévedéseket”. 

Először is: nem, nem a gyalogosok okozzák a dugót és a légszennyezést, hanem az autóforgalom. És nem is értem, hogyan lehet a gyalogosokat vádolni azzal, hogy ők okozzák a légszennyezést azzal, hogy át mernek kelni az út egyik feléről a másikra a saját városukban. Tényleg a végre-valahára a zebráknak köszönhetően szintben átkelni képes idősek, kerekesszékkel közlekedők, babakocsit toló anyukák okozzák a légszennyezést?

– írja a bejegyzésében. 

Majd elővesz egy újabb idézetet az interjúból: „A Blaha Lujza téri zebrát elhibázottnak tartom, akkor is elmondtam, most is elmondom, de kisebbségben maradtam. (...) Ha csak lassítaná a forgalmat, nem lenne vele probléma, de ez konkrétan olyan dugót csinál, ami a BAH-csomópontig visszaduzzasztja az autókat” Majd erre reagál is: miszerint az állítások hamisak.

A Blaha Lujza téri zebrák – amiknek a terveit még az előző városvezetés készítette és nagyon helyes, hogy a mai városvezetés pedig megvalósította – egy az egyben a nagykörúti autó- és villamosforgalom “árnyékában” jöttek létre, egy másodperccel sem csökkentették a Rákóczi út áteresztőképességét – viszont rengeteg embernek nyitották meg az akadálymentes átkelés lehetőségét, ahogy a jobb oldali képen látható is. Ha a dugó a BAH-csomópontig duzzad vissza, az annak köszönhető, hogy túl sok az autó és egymást akadályozzák és ennek az égvilágon semmi köze a Blahán létrejött zebrákhoz és a gyalogosokhoz.

Az utolsó szelet, amit kiemel a beszélgetésből a következő: „Szerinte ahelyett, hogy a benzingőzben álldogálnak a gyalogosok a felszíni zebrákon, inkább mozgólépcsőkre és alagutakra lenne szükség. Úgy gondolja, a Kossuth Lajos utcában a felszíni zebrák borzasztó nagy károkat okoznak az épületekben is.” Ezt így tisztázza:

A helyzet itt is ugyanaz, mint a Blahán: a mértékadó kapacitást az Astoria csomópont határozza meg és azon múlik, hogy mennyi ideig lehet zöld a Kossuth Lajos utcának, hogy a keresztező kiskörúti forgalomnak mennyi zöldidő jut. Mindkét tengelyen tömegközlekedés is jár, ez egy érdemben a belváros közúti áteresztőképességét meghatározó csomópont – de az autókat nem a gyalogosok, hanem a keresztező közúti forgalom “akadályozza”. Tehát, a Ferenciek terei zebrának az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy mekkora a dugó – azt a felvetést pedig józan ésszel értelmezni sem tudom, hogy milyen “borzasztó nagy károkat” okoznak a zebrák (!) az épületekben.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

terlasz
A kisívben kanyarodó autókat fenntartja a nagy gyalogosforgalom, de ennyit áldozni kell az akadálytalan gyalogos közlekedés érdekében.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.