Megtörtént az, ami benne volt a levegőben: Mészáros Lőrincék vasúti felújítási munkálatai körül annyi a furcsaság, hogy egy állami hatóság vizsgálatot indított. Azért, mert állítólag nem fizetett az alvállalkozóknak.
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Pedig a Mészáros és Mészáros Zrt-nek van mit a tejbe aprítania, éves forgalma öt év alatt több mint tízszeresére, 112,8 milliárd forintra nőtt.
Az Integritás Hatóság konkrétan a Püspökladány–Biharkeresztes uniós forrásokból zajló vasúti felújítási munkálatainál talált furcsaságokat, az ezen fővállalkozóként dolgozó Mészáros-cég, az R-Kord Kft. a Szabad Európa értesülése szerint tíz-, százmilliós nagyságrendben tartozott. Közben erős késésben vannak a beruházások – írja a Blikk.
Az IH egy egészen friss, tavaly megalakult autonóm állami szervezet, létrehozása az egyik előfeltétele volt annak, hogy Magyarország megkaphassa az őt tagállamként megillető uniós forrásokat. Ugyanis olyan ügyekben lép fel, ahol az uniós források felhasználása kapcsán csalás, összeférhetetlenség, korrupció, vagy más jogsértés és szabálytalanság „komoly kockázata vetődik fel". Az Integritás Hatóság mindenképpen értesítheti az ügyészséget, ha bűncselekményre bukkan.
"Az IH alapvetően nem ügyészség, vádat emelni nem tud, "csak" vizsgálódik, mint az EU csalás elleni hivatala, az OLAF. A vizsgálata eredményét pedig az ügyészség tudomására hozhatja akkor is, ha az, amire jut, büntetőjogi kategóriát nem érint. Kérdéses, egy ilyen ügy eljutna-e vádemelésig" – mondta a Blikknek a korrupcióellenes szervezet, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója, Martin József Péter. – "Sajnos, azt nem sikerült elérnie az EU-nak, hogy az Integritás Hatóságnak legyen joga közvetlenül bíróságokhoz fordulni a jogsértések esetén, de ezt szervezetként, pótmagánvádlóként a bíróságon egyébként megteheti. A legfontosabbnak azt tartom, az a tény, hogy Mészáros Lőrinc egyik cége ellen folyik egy állami vizsgálat, nagyon fontos jelzés az Európai Bizottság irányába, ahogy a közvélemény és a magyar hatóságok felé is."
www.facebook.com/watch/?v=549038635781323
Mészáros azt se tudja hogy kerül gáz a gázcsőbe, honnan tudná hogy kell vas a vasbetonba? Ha ilyen apró hibák miatt kisiklik a vonat vagy bármely vagon, nyilván a mozdonyvezető lesz felelős. Nyugtassatok meg! Ha nem is volt a vasbetonban vas, azért a beton helyett legalább zúzottkövet szállítottak papíron Gántról, az Orbán apukától! Mészáros cége válaszolt: Mi mindenkit lefizettünk, így reklamációt sem fogadunk el.
"a második ütemre 2018-ban írták ki a közbeszerzést, amelyet a Mészáros Lőrinc tulajdonába tartozó R-Kord Kft. nyert el konzorciumban. A közbeszerzés értéke 58,8 milliárd forint volt." "Az R-Kord később az elszállt költségekre hivatkozva fordult az Építési Minisztériumhoz, a kormány pedig idén februárban egy nem nyilvános határozattal arról döntött, hogy 17 milliárd forint értékben juttathatnak pluszforrást a beruházásra." Érted. Nyernek egy közbeszerzést, mondjuk azzal, hogy - ha lenne valós konkurencia - olcsóbban vállják a munkát a többi pályázónál. Aztán megnyerik, és ezután dobnak rá nekik laza 29 százalékos plusz bevételt. Jó kis marzs. A kihagyott vasanyag és a többi probléma az alkotmányos költség. Ilyen árak mellett jó az. Így működik a haverokra épülő korrupciós állami kapitalizmus, nincs itt semmi újdonság és látnivaló, haladjunk kérem tovább.