Az egyik hajtóműben olyan súlyos károsodást találtak a vasárnapi repülés után, hogy a gép egy időre hangárba került – írta meg a 24.hu nyomán az mfor.

A széles törzsű Airbus A330-200F a parádé programja szerint a honvédség vadászgépes és helikopteres bemutatóját követően egy WizzAir utasszállító társaságában repült át kis magasságban a Parlament előtti Duna-szakaszon.

A 17 milliárd forintért vásárolt állami gép a repülési adatok szerint vasárnap reggel szállt fel Ferihegyről. Dabas környékén tett néhány időkitöltő kört, majd a főváros felé vette az irányt. Miután kétszer is áthúzott a Lánchíd és a Margit híd fölött, kevesebb mint egy órányi repülés után visszatért Ferihegyre.

A szállítógépet üzemeltető WizzAir a lap kérdésére elismerte, hogy a gép az augusztus 20-i repülés alkalmával madárral ütközött, de a cég azt állítja, a motor sérülése nem ennek az eredménye.

Az Airbus A330-as repülőgép madárral ütközött, az ütközés azonban nem veszélyeztette a repülőgép biztonságos működését

– írta a WizzAir.

Az A330-as szállítógépet a koronavírus-járvány idején, 2020-ban vásárolta meg a Szijjártó Péter vezette KKM a Qatar Airwaystől. A tulajdonosi jogokat később a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség kapta meg, a közös üzemeltetésről pedig a Wizz Airrel kötöttek megállapodást.

Forrás: Mfor

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

csak úgy....
ez a madár a 13 év alatt még mindíg nem tanult meg röpülni, pedig ö mindenhez ért!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
izéke
Buta madár,várhatott volna addig mig rajta van a slepp és úgy prigozsini módra megöngyilkolja petikééket
kereső
@Maccska: 18:11 Mennyi költség mellett? Mikorra térül meg a 17 milliárdos vásárlási ár- amelyet volt szives kiadni a kormány a pandémia ideje alatt.
percsi
@Toller Béla: Hol a manóban vannak ilyenkor az ügyészek ?
Nyaralni mentek szíjj-géppel!

A 17 milliárd forintos gépet egy picike madár támadás is tönkre tud tenni?
Akkor miért kellett 17 milliárdot fizetni érte, 100 millió alatti gép is megfelelt volna.
Így van ez, amikor egy senkit a lopás nagy úrra tesz!
Peller Anikó
@percsi: A madárral ütközés valószínűsége a földfelszínől mért távolsággal rohamosan csökken. Ez fordítva is igaz, minél közelebb repül a felszínhez, annál nagyobb eséllyel ver le egy gyárkéményt vagy gabalyodik egy villanyvezetékbe. Vagy egy madárrajba.

Emiatt az aug 20-as basználata és alacsony magasságban való köptetése kizárólag az agyalágyult urizáló cigánykormányunk felelőssége. Lenne, egy normális országban.
gybognarjr
@Peller Anikó: Wizz Air állította, hogy a nagyobb kárt nem a madárral való ütközés okozta. Egyil hajtómű lett hibás, de az okát nem nevezték meg. (viktorka féle HADITITOK). A nagyobbik, kuoltséges kár okáról tehát csak spekulálni lehet.
gybognarjr
@percsi: Wizz Air állította, hogy a nagyobb kárt nem a madárral való ütközés okozta. Egyil hajtómű lett hibás, de az okát nem nevezték meg. (viktorka féle HADITITOK). A nagyobbik, kuoltséges kár okáról tehát csak spekulálni lehet.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.