Magyarországon az idén eddig 36 baleset történt a vasúti átjárókban, 30 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában – közölte a MÁV-START műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettese csütörtökön Balatonlellén, hozzátéve, hogy a június "fekete héttel" zárult: öt baleset történt, az egyik három halálos áldozatot követelt.

Figyelmeztet a MÁV – Egyre több a baleset ezeken a helyeken – 30%-kal emelkedtek a számok

Vasúti átjáró a főváros XIII. kerületében, a Szent László út – Kámfor utcánál 2024. június 6-án. Itt tartott sajtótájékoztatót a MÁV és az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK), amelyen a vasúti átjárókon való áthaladás szabályaira, a KRESZ betartásának fontosságára figyelmeztettek a Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Napon (ILCAD) – Fotó: MTI/Lakatos Péter

Kormányos László a település vasúti megállóhelyénél azzal indokolta a tájékoztató megtartását, hogy a nyári szünetben gyerekek kelnek útra a szüleikkel, nőtt az autóforgalom, tízezrek, százezrek utaznak, közlekednek a nyaralóhelyeken, és ez különösen a Balatonnál jelentősen növeli a balesetek kialakulásának esélyét.

A vezérigazgató-helyettes emlékeztetett arra, hogy a MÁV 2022-ben indította el Érj haza biztonságban! kampányát a vasúti átjárókban történő balesetek számának csökkentésére, ennek jegyében a Balatonnál és a Velencei-tónál is bemutatják a vasúti közlekedés kockázatait, felhívják a figyelmet a biztonságos közlekedésre, és arra, hogyan viselkedjünk a vasútállomásokon.

Hangsúlyozta: a KRESZ betartásával, körültekintő közlekedéssel megelőzhetők a vasúti balesetek. Felhívta a közlekedők figyelmet, hogy bármilyen eszközt használnak, piros jelzés esetén akkor se haladjanak át vasúti átjárón, ha a sorompó még nem zárult le, szabad jelzésnél pedig elővigyázatosságból nézzenek körbe.

Azt javasolta, hogy vasúti területeken ne használjunk mobiltelefont, fülhallgatót, a strandkellékek szállításánál pedig ügyelni kell arra, hogy azok ne akadályozzák a kilátást, tájékozódást.

Tilos vasúti járműre felmászni, felsővezeték közelébe kerülni, tárgyakat a vonat elé helyezni, a járműveket megdobálni, mert tragédiába torkollhat – mondta a vezérigazgató-helyettes, hozzátéve, hogy a társaság minden ilyen esetben feljelentést tesz.

Nagy Balázs mozdonyvezető, aki önhibáján kívül már két esetben is gázolt, azt mondta, munkája során naponta tapasztalja, hogy az emberek figyelmetlenül kelnek át a vasúti átjárókon, sőt vannak, akik a nyílt vágányon teszik ezt. Rámutatott, ha valaki a vonat elé lép, szinte biztos, hogy a baleset bekövetkezik, mert a vonat fékútja olyan hosszú, hogy nem tud időben megállni.

A MÁV közleményében azt írta, hogy újabb elemekkel bővíti intenzív vasútbiztonsági kampányát, Härtlein Károlynak, a BME Fizikai Intézet mesteroktatójának a közreműködésével SÍN-TÉR címmel ismeretterjesztő filmekben hívja fel a figyelmet a szabálykövető közlekedés fontosságára.

Kormányos László közölte, hogy a filmsorozat következő epizódja csütörtöktől látható a MÁV honlapján és Facebook-oldalán, ez az úgynevezett elsodrási határral, illetve a vasútállomásokon áthaladó vonat okozta vákuummal foglalkozik, azzal a veszéllyel, amit a szerelvény az ahhoz közel állókra jelent.

Forrás: MTI

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Dr. Proktor
A Balaton déli partján felújították a vasútvonalat, azóta nem lehet hinni a fénysorompóknak egyes helyeken. Múltkor is pirosra váltott, kiszálltam az autóból és körülnéztem, sehol vonat! Pár perc múlva visszaváltott villogó fehérre, de olyan is volt hogy villogott a fehér de jött a vonat...
Tudom, hogy a villogó fehér csak azt jelenti hogy üzemképes a fényjelző, nem szabad jelzés, de akkor miért nem jól működik ha működik? Csak nem a gázszerelő remekműve ez is?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.