A szlovén ellenzéki Bal párt szerint a szlovén országvezetés titokban tárgyalt a magyar kormánnyal egy vasútvonal kétvágányúsításáról, cserébe a magyarok földterületet lízingelhetnének a koperi kikötő közelében.

Vita alakult ki a szlovén parlamentben kedden Magyarország bevonásáról a Koper-Divaca vasútvonal bővítésébe – közölte a szlovén közszolgálati televízió.

Az ellenzéki Bal párt azt kifogásolta, hogy a szlovén kormány véglegesítette a szerződést Magyarországgal, amely szerint Budapest kész 200 millió euróval támogatni a Koper-Divaca vasútvonal 28 kilométer hosszú szakaszán a második sínpár építését, cserébe pedig földterületeket lízingelhet a koperi kikötő közelében.

A magyar kormány miatt áll a bál Szlovéniában

Fotó: wikipedia CC BY-SA 2.5/Bmucha

Az ellenzéki párt nehezményezte, hogy a kormány titokban tárgyalt a magyar kormánnyal, a parlament felhatalmazása nélkül. Hozzátették: ők támogatják a második vágány megépítését, de külföldi országok bevonása nélkül. Úgy vélték: Szlovénia egyedül is finanszírozni tudja a projektet.

Magyarország korábban jelezte, hogy kész anyagilag támogatni a tervet. Viszonzásul a magyar kormány azt kérte, hogy a koperi kikötő és az oda vezető vasútvonal fejlesztésében magyar vállalatok is komoly szerepet játszhassanak, mivel a koperi kikötő a magyar vállalatok által leginkább használt kikötővé vált.

Szlovén sajtóértesülések szerint azonban Magyarország a szerződés értelmében olyan földterületeket lízingelhetne a koperi kikötő mellett, amelyek a már érvényben lévő területrendezési terv részét képezik.

Ez tiltakozást váltott ki a kikötői munkások részéről, akik szerint így lehetetlenné válik a kikötő további bővítése.

Boris Popovic, Koper polgármestere kijelentette, hogy nincs szükség Magyarország bevonására. "Szlovénia olcsóbb pénzt is kaphat máshol" – mondta.

A részvényesek – az államnak 25,1 százalékos részesedése van a koperi kikötőben – december 28-ára rendkívüli közgyűlést hívtak össze.

Érvénytelen népszavazás is volt már a vasútvonal kapcsán

A vasútvonal-bővítési tervről nemrég népszavazást is tartottak, amely azonban érvénytelen lett. A referendumot Az adófizetők nem adják fel nevű civil szervezet és Janez Jansa volt szlovén miniszterelnök pártja, az ellenzéki, jobbközép Szlovén Demokrata Párt (SDS) kezdeményezte, mert szerintük túl drága a projekt kivitelezése, és teret adhat a korrupciónak.

Miro Cerar szlovén kormányfő akkor azzal érvelt, hogy az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 25 évre szóló kedvező hitelprogramja fedezi a költségek egyharmadát. A projekthez hozzájárul az európai Kohéziós Alap, továbbá Ljubljana számít azoknak az országoknak a tőkéjére is, amelyek főleg a koperi kikötő vonzáskörzetébe tartoznak, mint Magyarország, Szlovákia és Csehország – hangsúlyozta.

(MTI)

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 2.5/Bmucha)

13 hozzászólásarrow_drop_down_circle

quadrocopter
Miért nem a kínaiak lízingelik a tengerpartot, hisz nekik érdekük elsősorban, hogy kipakolhassák a konténerhajóikat!
A vasútvonal is ehhez kell! Mi a szart jótékonykodik ez barom Geci a magyarok terhére?
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
JAJMÁR
@karma1: @quadrocopter: Hát, ez a baj!
lampa laz
Nálunk az ellenzék csak, volna + a ha. Nem tehetné meg az országgal ezt a sok szemétséget a fidesz 2/3-d, ha lenne egy igazi vérre menő ellenzék, aki(k) maguk mellé állíthatták volna már a szavazók nagyrészét. De sajna olyan van, amit előttem már sokan, sokszor leírtak. Csak annyi kritikával illetik a fideszt amit az megenged nekik, a saját érdekükben.
Jozefina
Kínai pénz lesz ebben is nem magyar!!! És persze amit még kilopnak belőle!!! Korábban arról nyilatkozott gúnár petike, hogy valamelyik kínai kikötő lesz a magyar vállalatoknak kapú a világ felé!!! Eddig ott volt Horvátország (Fiume) Kitűnően meg lehet közelíteni. De nyulván a szerb-orosz barátság ezt felül írja és putyin is ezt "kérte" vityától!!!???
bakegya
ORBÁN TENGERNAGY VÍZEN JÁRÁSÁT ki kell vitelezni-Mészáros lölő FELCSUTKAI POLGÁRMESTER ZSENIALITÁSÁNAK HELYT KELL ADNI Szlovénia megvédése érdekében is!
Az igazi ok talán nem nem volt INÁRA A MOL VEZÉRKARMÁNAK-hát egy kis kerülővel de sose adja fel az orbán az ORBÁN TERVET...TENGERRE LŐRINC!!!
kissé felnőttem
Kell a jachtoknak a kikötő na persze á á nem nem közpénzből, privát, saját zsebből perkálják. aztán felébredtünk.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.