Groucho Marx, az amerikai humoripar fenoménja mondta egyszer azt: „Aki átlát a nőkön, az sokat veszít”. Valószínűleg tudta, hogy miről beszél, mert aránya a nőkkel: három házasság, három válás.

Október 14-én kerül először színre a Thália Színház Nagyszínpadán a Woody Allen ősatyjaként is számon tartott, neves amerikai humorista, Groucho Marx életét és nőkkel való kapcsolatát feldolgozó, rövid szkeccsjelenetekre és zseniális humorú monológokra épülő vígjáték, a Nőt vagy életet!

Groucho gyerekként nem vágyott sokra: szeretett volna elalvás előtt jóllakni és tetszettek neki a lányok. Templomi fiúszopránként kezdte pályafutását, viszont amikor egy alkalommal, egy texasi kocsmába szervezett fellépésen beszólt a közönségnek, kiderült, hogy igen jó humorérzéke van, mert nem megverték, hanem nevettek rajta – így lett humorista...

Legendásan nagy karriert futott be. Amerika-szerte szupersztár: Broadway, Hollywood – és az esti „jóllakás” – mind-mind sikerült. A nők viszont már, úgy tűnik, hogy bonyolultabbak. Velük a siker nem akart összejönni...

Aki átlát a nőkön…

Groucho Marxot, aki mindenben meglátja a csavart és képes megnevettetni egész Amerikát – kivéve azt az egyszem nőt, akit éppen szeretne, Vida Péter formálja meg. Nem lehet nem észrevenni, hogy ahogy Péter magára ölti a humorista figuráját, Grouchóvá alakul. Közös bennük a szórakoztatás és a színpad iránti elköteleződés.

„Az ember a közönség szeretetéért sok mindenre képes – azt szokták mondani, hogy életemet és véremet egy poénért, de ez mind azért van, mert alkotóként az ember arra vágyik, hogy ott lent, a nézőtéren, a közönségnek katarzist okozzon”

– mondja. „A színpadra nem a komplett Groucho maszkban (szemüveg, dús bajusz és szemöldök) fogok bejönni, hanem én, a játszó érkezem, még akkor is, ha tudjuk, hogy ebben az esetben a színészi feladat egy másik ember életútjának az elmesélésére irányul. Azt a maszkot, amit ő gyártott magának, miközben haladt előre a filmezésben és a színpadi szereplésben – mint ahogy Chaplin a saját attribútumait, vagy Baster Keaton a mosolytalanságát – csak később, a közönség előtt, bizonyos szituációkban öltöm magamra megmutatva, hogy ez a figura, amit ő alkotott, mennyire mosódott össze az idő során a magánéletével.

"Grouchónak nagyon komoly, és a darabnak szép lírai, olykor tragikus, tragikomikus vonulata is az, hogy ez az általa teremtett, a mindenkinek beszólogatós, előre menekülős, krakéler karaktere egy idő után ráégett, és ha akart volna is tőle szabadulni, nem tehette, mert a sikere, az anyagi jólét és a karrierje ezen alapult.”

Ez az előadás minden tekintetben egyedülálló produkciója lesz a Thália Színháznak.

„Ez kísérlet egy másfajta szórakoztatásra. Egy kísérlet arra, hogy a néző mennyire partner egy ilyen játékos, fricskaszerű életút felidézésben, miközben a produkción belül a műfaji sokszínűségből is ízelítőt kap. Nagyon várom, hogy ez kiderüljön.”

Aki átlát a nőkön…

A zseni testvérét, örök riválisát, a zenészt, aki minden nőt elhappol Groucho elől, Hevesi László játssza. A nőket – anya, kolléga, kiszemelt, feleség vagy riporter –, akik megfordulnak Groucho életében, Mórocz Adrienn kelti életre. Harpo, a néma bohóc, más figurák mellett – producerek, konferansziék, klubvezetők: Balaskó Bence.

A darabot Hamvai Kornél fordította, rendező: Paczolay Béla.

A Nőt vagy életet! című virtuóz vígjáték – Magyarországon először – október 14-től, a Thália Színházban!

A plakát fotózásán készült videó itt nézhető meg: https://www.youtube.com/watch?v=NzhI4pMkQsU

Www.thalia.hu

Forrás: Thalia.hu

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Juhász István
Jómagam MEGELÉGEDNÉK azzal is, ha - nem minden esetben, DE.. - néha a NŐK RUHÁJÁN láthatnék át...
namihami
""Botrány az operában""---emlékeztek???
A clownfilm iskolapéldája! Még a chaplini magasságot is felülmúlja!
A ""Ki adta nekünk ezt a telefonfülkét?""---kezdőmondatú őrület, a helyzetkomikum egyik csúcsa!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.