Az alábbiakban bemutatom, hogyan működik a lejárató kampány a magyar médiában. A lenti fiktív példa az elmúlt években számtalan esetben ténylegesen megtörtént lejáratások mintájára készült. Az ilyen lejárató kampányokhoz kell néhány korrupt újságíró, és kell hozzá a magyar újságírók elképesztő felelőtlensége és tudatlansága. A forgatókönyv mindig ugyanaz: egy-két korrupt újságíró elindítja a lavinát, amely aztán görög magától tovább, hajtja a tehetetlenségi erő, és a vége az, hogy egy adott személy vagy cég besározódik, ráragad a bélyeg. Lássuk hát a példát, az egyszerűség kedvéért egy fiktív személyt veszek, akit mondjuk Új Péternek hívnak, és szakmája szerint legyen mondjuk publicista (közíró). Szeretném ugyanis, hogy Új Péter a saját bőrén is érezné, hová züllött a vezetése alatt a hajdanán kiváló online újság, amely mára a lejárató kampányok egyik kiinduló pontja, és ahol a „kirobbantott botrányok” 70-80%-a dezinformáció.

Feltöltő: utolso
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.