Szeretnéd nyomon követni barátod repülőgépjáratát? Ha igen, a FlightRadar24-et neked találták ki! A Flightradar24 weboldalon folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a levegőben tartózkodó repülőgépek pillanatnyi helyzetét.

Feltöltő: dragonita
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lafo64
Üdvözlök mindenkit a Flightradar24 - légiforgalom élőben programon,és segítségeteket szeretném kérni,hogy hogyan tudom élőben úgy követni a kiszemelt repülőt.hogy az ne tűnögessen folyton el a képernyőről.Próbáltam a beállításoknál a járatszámot beírni,ez esetben csak az-az egy gép látható a monitoron majdnem sikerült a követés,de sajnos pár perc után újra eltünöget a már járatszám szerint rögzített,beállított repülő.Ha valaki ebben profi kérem segítségét!!
Köszönettel várom a műszaki segítséget!!
Tcat
Igazából annak, hogy el-eltünödezgetnek egy időre a gépek a "radarról", annak elsősorban az a legvalószínűbb oka, hogy az adott térséget lefedő vevőegység(ek) elvesztik a gép transzponderének a jelét. Vagy épp offline lett a vevőegység, ami épp vette a gép jelét. (Ezek az adatok alapvetően önkéntesen érkeznek a fligtradar-hoz megfelelő vevőegységgel rendelkező emberkéktől.)

Esetleg mindig egy adott térségben vannak ilyen problémáid? Mert akkor lehet, hogy ott problémásabb picit a lefedettség.
lafo64
Kedves Tcat!

Köszönöm a műszaki segítséget,nagyon érdekes dolgokat írtál le,látszik,hogy Te otthon vagy ezen a területen,ill.(légtérben).
A gépek nem csak térségünk felett tűnögetnek el,hanem világszerte.
Ha rákattintok az egérrel újra megjelennek,aztán megint eltünnen egy kis időre aztán megint megjelennek.
Pl.a Fekete-tenger felett végig követhetőek,az Égei-tenger felett Athén és Kréta között már nem!
Az Atlanti-Óceán felett meg végképp nem követhetőek már,kérlek Te mint hozzáértő ember légyszíves nézd át mert lehet,hogy valamit mégsem állítottam be??
Köszönöm a segítséget!
Üdvözöllek:
Laci
Tcat
Igazából a beállítások nincsenek kihatással az eltünedezgetésre. Max. úgy, hogy lehet adott gépre és légitársaságra is szűrni. De amit írsz, a mögött nem ez áll, hanem az, ahogy a flightradar24 összeszedi a gépek pozícióinak a térképen történő megjelenítéséhez szükséges adatokat.

Mint ahogy a fentebb linkelt blogbejegyzésben is olvasható a manapság rohangáló típusok egy jelentős része rendelkezik egy ún. ADS-B jeladóval, mely egy gépkövetési technológia egyik eleme. Ez a jeladás nem csak a légiforgalom irányítás számára elérhető, hanem megfelelő vevőegység birtokában bárki számára. Ezek a virtuális radar név alatt is futó kütyük ugyan nem olcsók, de azért úgymond lakossági árban elérhetőek. (100 000 Ft feletti összegekről van szó). 1-1 ilyen csomagban van maga a vevő, hozzá egy nem túl komoly, picike antenna + számítógépen futtatható szoftver, amin megjeleníthetőek a vevőből érkező adatok. Ha a tulajdonos úgy dönt, akkor ezt a szoftvert kötheti össze a neten keresztül a flightradar24 rendszererével, és így adatokat küldhet a vevő által lefedett térségben haladó gépekről. (A legelterjedtebb ilyen eszközök a Kinetic SBS-1 és az AirNav RadarBox.)

Mekkora ez a lefedett terület? Nos, ez több mindentől függ - antenna, antenna elhelyezése (pozíció magassága), leárnyékoló tényezők. Jó minőségű antenna és jól megválasztott hely esetében olyan 250-350 kilométer sugarú kört szoktak megadni egy vevőegységgel lefedhető területnek. Nagyon optimális esetben 450 km környéke is összehozható.

És ezekből a lefedett távolságokból adódnak neked problémáid elvileg. Hogy konkrétan mennyi radar tol be adatokat az fr24 rendszerébe azt nem tudom - a weboldalukon 300-at írnak, de hogy ez mennyire aktuális, azt nem tudom. Plusz ezek nincsenek egy időben mind online. Ergo előfordulhat, hogy egyik nap van lefedettség adott helyen, másnap meg nincs, mert akkor ilyen-olyan okokból épp nem szolgáltat adatokat akinek arrafelé van vevőegysége.

Persze vannak olyan vevőegységek, amiket olyan helyekre tudnak kipakoltni, ahol tud menni folyamatosan (mondjuk spotter közösség által reptérre, valami toronyra, stb.), de nyilván többségben vannak azon virtuális radarok, melyek lakóházaknál üzemelnek, és így adott esetben egyik pillanatról a másikra lekapcsolódhatnak a rendszerről hosszabb-rövidebb időre. (Ezen radarok földrajzi elhelyezkedéséről nincs kimutatása az fr24-nek)

Ha rákattintasz egy-egy gépre, akkor a baloldali sávban, a legalsó sorban azt is kiírja, hogy melyik vevőegység követi. (Például hazai légtérben: Radar: LHBP1)
Említetted a Földközi-tenger Kréta körüli részét. A görög légtérben és környékén repkedő gépeket kattintgatva az látszik, hogy mindegyiket egy "LGTS" azonosítójú vevőegység követi, mely a neve alapján valószínűleg Szaloniki repterén van telepítve. (LGTS a szóban forgó reptérnek a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet által kiadott azonosítója. Nem, nem tudtam fejből, megnéztem :) )

Namost, ha délebbre nincsen más, akkor esélyes, hogy Kréta környékét ez a "radar" már nem látja, és a régióban nincs más, az fr24-nek szolgáltató vevőegység sem, ami odalát, azért nem látszanak arrafelé gépek a térképen. A Földközi-tenger déli délkletei medencéje foghíjasan lefedett, és Észak-Afrika is már sötét terület. A tel-avivi, a dél-olaszországi, a Spanyolország déli részén, és Marokkó magasságában a kanári-szigeteki vevőegységek látnak be a fekete kontinensre, azt jónapot... :|

Az Atlanti-óceán esetében ugyanez a helyzet. Most direkt megnéztem, hogy Írország nyugati partjainál meddig van lefedettség. És úgy tűnik, hogy a nyugati hosszúság 12-14. foka a határ. (Az oldalsó infósávban kiírja a gép koordinátáit is, ott látszik ez.) De inkább a 13-13,5. hosszúsági fok a max., ami az ír partvonaltól nincs messze.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.