A kormány átvállalja 6000 leendő kamionos C és E típusú, vagyis teherautóra és nehézpótkocsira szóló jogosítványához a képzési költséget – írja a Vs.hu.

A cégek 6 ezer nehézgépjármű-vezetőt tudnának azonnal alkalmazni. Ekkora hiány azért alakulhatott ki, mert sokan nem tudják kifizetni a jogosítvány megszerzésének költségeit, amelyek a két jogsinál mintegy 200 ezer forint.

A képzésre jelentkezni péntektől lehet, az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. honlapján, és ekkor derülnek ki a részletes feltételek is. A tanfolyamok szeptembertől indulnak.

24 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Levendula
...mert nem találnak a vállalkozók bagóért dolgozó kamionosokat...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Hellcat
Ilyen volt régen is ...még a csúnya emútnyócévben...
zöldszem
Hát mit mondjak? Ha ez is olyan jól sikerül, mint az ajtó-ablak, kazán, mosógép csereprogram, akkor egyszóval azt, hogy: xar. Bővebben, nagyon xar!!
Levendula
...mert nem találnak a vállalkozók bagóért dolgozó kamionosokat...
pbalage
tán valami fideszes beleugrott a kamionosjogosítványgyár bizniszbe?
36
Waberer György a kiemelt partner. Gondolom, helyette fizetjük mi a képzéseket. Csak hát, a fizetést is úgy kellene utána mérni. Akkor tudna a sofőr, mosógépet, TV-t és hűtőszekrényt is venni. (Nem hitelre!) De ez nem érdek.
Vizual
Igen. Az ilyen jogosítványokat a munkanélküliséggel foglakoztató központok tanfolyamként kb 10 % lerakás a mellett adták. Kb. 250 ezer Ft értékben a B-s jogsit. De lehetett C re és E -re is jelentkezni. Mára ez ezt az állam (?) fizeti, de kinek ? KB 3 - 4 éve nem indítottak tanfolyamokat a munka nélkülieknek, ha jól tudom. Hiány van c feletti jogsibol az tudom, de én arra gondolok ha ez a Wabewrers szerü tulajdonos kaszál éppen ! Mert neki van töméntelen kamionja csak úgy tudom nagy a fluktuáció. A kis fizetés miatt. Sokan 3 hét külföld mert kint, Europában vannak főleg fuvarok 1 hét itthon. De nem fizet túl jól és kaját szállás a sofőrnek kell legtöbbször állnia. Ez már megint valaki pénzlenyúlása. Meg jönnek majd a sofőr közmunkások. Nyakam rá.
papa.49
Az a 6000 aki részt vesz a képzésben aláír minimum 4-5 évet addig ott kel gályáznia ahol mondják, véleményem szerint, épp a ,,napocskás kamionnál,,!!!)))))))
F_Viktor
@Levendula: Írod:
"...mert nem találnak a vállalkozók bagóért dolgozó kamionosokat..."

Ezzel az ingyen tanfolyammal maradnak a "bagóért" pénzek, e hír miatt van is nagy felháborodás a kamionosok körében (1 órája hallgattam Zellon a Kamionosoknak csatornát).

@Vizual: Írod:
"Sokan 3 hét külföld mert kint, Europában vannak főleg fuvarok 1 hét itthon."

Igen, ezt vállalták a szerződésben, közben a Waberer's-es Gyuri bácsi 5-6 hétig kint tartja a családos apákat. Ezért lépnek le onnan a gépkocsivezetők.
F_Viktor
@papa.49: Írod:
"Az a 6000 aki részt vesz a képzésben aláír minimum 4-5 évet addig ott kel gályáznia ahol mondják..."

Igen, jól látod .-)
C kat. 160-170 ezer forint,
E kat. 140 ezer forint,
GKI 100-120 ezer forint.
Összesen 400-450 ezer. Tuti, hogy a szotyit nyomják, ahogyan eddig is tették.
justhpeter
Komolyan nem értem, hogy ha a vállalkozói rétegnek munkaerőhiánya van, miért az állam fizeti a képzést ? Aki akar kamionosnak megy, kitanulja a szakmát és munkát vállal. Mi ebben az államnak a buli ? Ki a haver, az oktató vállalkozó, a fuvarozó vállalkozó vagy mindkettő.
Strong
Na igen...
Támogassunk egy rászoruló réteget úgy, hogy alapból a neten lehet rá jelentkezni...

(Stahl Judit szerint is van otthon mindenkinél, egy kis "megmaradt" libamáj..ami jól jöhet az éppen aktuális lakomához...)
Cicamama55
Szerintem valamelyik narancsos haver újra nagyot álmodott, azért ez az önzetlen segítség...
Vizual
@justhpeter: Mert ha figyelmesen olvastad a többieket, nagy valoszinűséggel évekre megkötik a sofőröket. És tudjuk, hogy az a pénz mennyit ér. Főleg ha közmunkás bér lesz.
F_Viktor
@justhpeter: Az államnak ez nem nagy buli, esetleg munkahelyteremtésnek még elmegy, viszont sok fiatal életét megnyomorítja, de cserébe milliárdokkal tömi Orbán "stratégiai partnerének" Wáberer György zsebét.
Tavaly ő lett a tizedik leggazdagabb magyar, egy év alatt 3 milliárddal növekedett a vagyona.
Nála a gépkocsivezető az utolsó, a legolcsóbb, a bármikor pótolható "alkatrész".

Írtam, hogy sok fiatal életét megnyomorítja. Megmagyarázom:
Olyan 6 ezer fiatal fog jelentkezni, akik életükben nem ültek még "nagy autón".
Fogalmuk sincs mivel jár ez a szakma, nem tudják milyen egy hónapot folyamatosan 3 m2-en eltölteni, milyen az maguknak főzni, benzinkutakon, industrialokon fogat mosni, borotválkozni, zuhanyozni...
Télen, nyáron spaniferezi, stb.
S ahogyan @papa.49: írta, nincs ingyen ebéd, ezért a 400 ezer forintos jogosítványért kemény éveket kell majd aláírniuk. Aki nem bírja majd a gyűrődést (a hivatásosok ezt 2 ezer körülire becsülik) azok mehetnek a bankokhoz hitelért, vagy ott fog megzizzenni egy parkolóban.
papa.49
@F_Viktor: Látom egyre gondoltunk, sajnos ez csak a ,,modern rabszolgaság,, legújabb fajtája!!!
F_Viktor
@papa.49: Jól látod a rabszolgaságot.
kkalman
Megszületett a 21. századi magyar rabszolgatartás legújabb formája.
justhpeter
@F_Viktor: Tökéletesen értem. De álszent sem vagyok. A valóságban már régen nincs ingyen ebéd. Valamiért valamit adnom kell.Amit nem értek:
A képzés alkalmával felkínálnak nekem egy szerződést, aminek tartalmaznia kell a tanítás átvállalt költségét a későbbi foglalkoztatás kondícióit. Ebben van a gond ? Hamis a baba ?
F_Viktor
@justhpeter: Írod:
"A valóságban már régen nincs ingyen ebéd. Valamiért valamit adnom kell."

Jogos, viszont meg is lehet fordítani. Azaz a befizetett adóforintokért járnia is kellene valaminek. Nem a fityeszes oligarcháknak fizetik a Zemberek az évi 30-35 ezer milliárd forintot...

Írod:
"A képzés alkalmával felkínálnak nekem egy szerződést, aminek tartalmaznia kell a tanítás átvállalt költségét a későbbi foglalkoztatás kondícióit. Ebben van a gond ? Hamis a baba ?"

A probléma ott van, hogy egy B jogosítványos fiatalnak fogalma nincs milyen az az élet amire évekre elkötelezte magát.
Egy kamionos fizetése duplája, mint az átlagfizetés (ha éppen Gyuri'bá felét nem csípi le mindenféle levonással), de ennek kemény ára van, mert pl. a családi élet megszűnik.
papa.49
@F_Viktor: Kemény kenyér, és még meg is tudják nagyon keseríteni a kibaszásokkal!!!
@justhpeter: Tudod a papír nem jelent ma már semmit, egy tollvonással átalakítják a szerződést, éveket kell aláírnod, és addig akár ,,fát is vághatnak a hátadon,, mert nem tudsz lépni... Állítom akik aláírnak még attól is kevesebbet fognak keresni mint amit mondanak nekik, szerintem kilátástalan ez az út, de mindenki saját maga teheti magát tönkre, de ez a vállalkozás nem a becsületről híres!!!
wagabund
találkoztam a sivatagban olyan félreállt kamionnal, ahol még a hűtő működött, de a vontatóban már nem volt gázolaj..félreálltam, hogy segítek, de a sofőr már teljesen zizi volt..sírt, hogy ez nem neki való...idő kellett, mire felfogta, megértette, hogy segíteni akarok... pedig magyarul beszéltem hozzá...de ő csak nézett rám, mint a lőtt medve...
Fradigege
Higgitják a szakmát, hogy alacsonyan tarthassák a fizetést, mivel ha valakinek nem tetszik majd, hogy üzemanyag túlfogyasztás miatt lekapják a fizetése egy részét lesz helyette másik ember, akit majd ugyan így megfingathatnak.
gulyasgyula
@wagabund: Én koromnál fogva már soha nem leszek fideszes // jobb oldali // de szerintetek a kormány tehet arról hogy magyar kamionosokba nincs össze tartás .. A fiam is csinálta // Olyan gyorsan tud hátra menni mint más előre mégis abba hagyta // A magyar kamionosok egymást teszik tönkre akkor ne sirjanak ..Egyébként közel 600 ezer egy jogsi ..
dömdödöm
A német holland osztrák felvesz törököt ,A holland , osztrák felvett magyart , nem jött be .
Ki tudja hogy miért ?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.