A kormány átvállalja 6000 leendő kamionos C és E típusú, vagyis teherautóra és nehézpótkocsira szóló jogosítványához a képzési költséget – írja a Vs.hu.
A cégek 6 ezer nehézgépjármű-vezetőt tudnának azonnal alkalmazni. Ekkora hiány azért alakulhatott ki, mert sokan nem tudják kifizetni a jogosítvány megszerzésének költségeit, amelyek a két jogsinál mintegy 200 ezer forint.
A képzésre jelentkezni péntektől lehet, az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. honlapján, és ekkor derülnek ki a részletes feltételek is. A tanfolyamok szeptembertől indulnak.
24 hozzászólásarrow_drop_down_circle
"...mert nem találnak a vállalkozók bagóért dolgozó kamionosokat..."
Ezzel az ingyen tanfolyammal maradnak a "bagóért" pénzek, e hír miatt van is nagy felháborodás a kamionosok körében (1 órája hallgattam Zellon a Kamionosoknak csatornát).
@Vizual: Írod:
"Sokan 3 hét külföld mert kint, Europában vannak főleg fuvarok 1 hét itthon."
Igen, ezt vállalták a szerződésben, közben a Waberer's-es Gyuri bácsi 5-6 hétig kint tartja a családos apákat. Ezért lépnek le onnan a gépkocsivezetők.
"Az a 6000 aki részt vesz a képzésben aláír minimum 4-5 évet addig ott kel gályáznia ahol mondják..."
Igen, jól látod .-)
C kat. 160-170 ezer forint,
E kat. 140 ezer forint,
GKI 100-120 ezer forint.
Összesen 400-450 ezer. Tuti, hogy a szotyit nyomják, ahogyan eddig is tették.
Támogassunk egy rászoruló réteget úgy, hogy alapból a neten lehet rá jelentkezni...
(Stahl Judit szerint is van otthon mindenkinél, egy kis "megmaradt" libamáj..ami jól jöhet az éppen aktuális lakomához...)
Tavaly ő lett a tizedik leggazdagabb magyar, egy év alatt 3 milliárddal növekedett a vagyona.
Nála a gépkocsivezető az utolsó, a legolcsóbb, a bármikor pótolható "alkatrész".
Írtam, hogy sok fiatal életét megnyomorítja. Megmagyarázom:
Olyan 6 ezer fiatal fog jelentkezni, akik életükben nem ültek még "nagy autón".
Fogalmuk sincs mivel jár ez a szakma, nem tudják milyen egy hónapot folyamatosan 3 m2-en eltölteni, milyen az maguknak főzni, benzinkutakon, industrialokon fogat mosni, borotválkozni, zuhanyozni...
Télen, nyáron spaniferezi, stb.
S ahogyan @papa.49: írta, nincs ingyen ebéd, ezért a 400 ezer forintos jogosítványért kemény éveket kell majd aláírniuk. Aki nem bírja majd a gyűrődést (a hivatásosok ezt 2 ezer körülire becsülik) azok mehetnek a bankokhoz hitelért, vagy ott fog megzizzenni egy parkolóban.
A képzés alkalmával felkínálnak nekem egy szerződést, aminek tartalmaznia kell a tanítás átvállalt költségét a későbbi foglalkoztatás kondícióit. Ebben van a gond ? Hamis a baba ?
"A valóságban már régen nincs ingyen ebéd. Valamiért valamit adnom kell."
Jogos, viszont meg is lehet fordítani. Azaz a befizetett adóforintokért járnia is kellene valaminek. Nem a fityeszes oligarcháknak fizetik a Zemberek az évi 30-35 ezer milliárd forintot...
Írod:
"A képzés alkalmával felkínálnak nekem egy szerződést, aminek tartalmaznia kell a tanítás átvállalt költségét a későbbi foglalkoztatás kondícióit. Ebben van a gond ? Hamis a baba ?"
A probléma ott van, hogy egy B jogosítványos fiatalnak fogalma nincs milyen az az élet amire évekre elkötelezte magát.
Egy kamionos fizetése duplája, mint az átlagfizetés (ha éppen Gyuri'bá felét nem csípi le mindenféle levonással), de ennek kemény ára van, mert pl. a családi élet megszűnik.
@justhpeter: Tudod a papír nem jelent ma már semmit, egy tollvonással átalakítják a szerződést, éveket kell aláírnod, és addig akár ,,fát is vághatnak a hátadon,, mert nem tudsz lépni... Állítom akik aláírnak még attól is kevesebbet fognak keresni mint amit mondanak nekik, szerintem kilátástalan ez az út, de mindenki saját maga teheti magát tönkre, de ez a vállalkozás nem a becsületről híres!!!
Ki tudja hogy miért ?
Új hozzászólás