Vass Péter, a szigetvári polgármester egy iskolai rendezvényen mondta azt, hogy el kellene különíteni azokat a diákokat, akik nem teljesen száz százalékosak.

A polgármester az RTL Híradó kérdésére azt mondta, továbbra sem tartja szerencsétlennek a kijelentést.

Beteg malacokhoz hasonlította a hátrányos helyzetű gyerekeket a szigetvári polgármester

Ilyeneket mond:

Vicc az is alapvetően ma, hogy az egészséges gyerekeket és a hátrányos helyzetű és nem teljesen száz százalékos gyerekeket tulajdonképpen egy iskolában taníttatjuk … Ezt az állattartásban úgy csináljuk, sokkal humánusabb, hogy az egészséges malacokat értelemszerűen átvisszük az utónevelőbe. A gyengébbeket különrakjuk, minőségibb kaját adunk nekik, és megpróbáljuk fölhozni arra a szintre, hogy a jobbak közé kerülhessenek.

31 hozzászólásarrow_drop_down_circle

karma1
Kar, hogy anyad nem kulonitett el teged idoben a normalis gyerekektol, kulonben nem mondhatnal ekkora szemetsegeket...
Idiota, rasszista allat!
Es ennek a veglenynek a kulturajat feltjuk a menekultektol?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
karma1
Kar, hogy anyad nem kulonitett el teged idoben a normalis gyerekektol, kulonben nem mondhatnal ekkora szemetsegeket...
Idiota, rasszista allat!
Es ennek a veglenynek a kulturajat feltjuk a menekultektol?
volvós
Te sertésagyú !!! Hogy szeretnélek pofánb@szni mondjuk egy
baseball ütövel...Nem is fogod fel, amit röfögsz !!!
Jankó123
És mit kéne tenni az olyan polgármesterekkel akik nem teljesen 100%-osak?
Az elkülönítés egy magánzárkába, csak a "megoldás light" kategória lenne!
gerike87
Viktor elmebaja ragályos, javaslom az OPNI megnyitását, és teljes politikai elit elzárását. Ápolók nem kellenek, majd a közmunkások megoldják.
Desischado
Téged kéne elkülöníteni te mocsok patkány, mielőtt a ragályod másokat is megfertőz! Hogy nem sül ki a szemed, te mocsok bélféreg! És a fidesznek ilyen lények kellenek, gratulálok a szavazóiknak! És elnézést a patkányoktól a hasonlatért!
kkalman
Szigetvár nem ezt érdemelné Tőled! Bár, ha megválasztottak? Akkor tán mégis? Azért jobb lenne mindenkinek, ha visszamennél a disznóólba, ha már példának hoztad fel annak lakóit.
lampa laz
Amilyen a vezérállat, olyan a csorda is.
Tekla
Ez egy nagyon jó mezőgazdasági hasonlat volt. Aki festékes, szagos, műanyagot eszik a nagyáruházi polcokról, nem is tudja , hogy egy növendék állat mekkora kincs.Hogy kell rá vigyázni. Józan paraszt ember , így fejezi ki magát. Mi itt a baj. Egyébként igaza van , a nehezen tanulók vissza húzzák a jobban teljesítőket. A jó képességűek meg nem képesek fejlődni , olyanok között akik talán nem is akarnak,még 8 osztályt sem. Kár összekeverni a táplálékot a fossal, ha maradunk a falusi példánál.
verum
@Tekla: - nem, nincs igazad. A megkülönböztetés, az elkülönítés bebetonozza a hátrányos helyzetet.
Hogy én is falusi példával maradja, a te gondokozásmódod a fos!
JAJMÁR
Nem kellett volna beleszólnia, hiszen nem ért hozzá!
Az alacsony intelligencia nem betegség.
Nincs ilyen szakmai kifejezés, hogy nem 100-as! Ez egy szleng.

A normál IQ egyébként egy viszonyított adat, - a teljes populációhoz képest - és 90-120 közé esik.
Szokás manapság másra nem is figyelni ebből, csak a megismerőképesség gyorsaságára. Holott az összintelligencia ennél jóval több, és nincs olyan ember, aki minden téren kimagasló, vagy mindenben átlagos.

Az iskolában a 120 felettiek éppúgy kilógnak, mint a 69-90 közé esők.
Ezért van tehetséggondozás és felzárkóztatás, - illetve lennie kellene - de minden egyes gyerek különböző, ezért eleve rossz a sablonos oktatás.

A 69 IQ alatt viszont nem lehet integráltan nevelni, és ez nem is így történik.
A határon lévők viszont sokkal jobban fejlődnek húzó közegben, hiszen sokuknak igen fejlett a gyakorlati intelligenciájuk.
Csalódtam Vass Péterben, még ha a normál IQ övezetbe tartozónak gondolja is magát, de mérnie kellene a SZQ-t és ÉQ-t is magán.
Cicamama55
Az intézményes szintű korai fejlesztést és felzárkóztatást is célul tűzték ki a "kockás ingesek". Városunkban két bölcsőde és egy óvoda is arra kapott 2004-2005-ben Eu támogatást, hogy sérült gyermekek korai fejlesztését végezzék. Speciális tornaszoba, a különböző fejlesztőeszközök, akadálymentesítéstől a Braille-írásig minden ott áll ma már -4-5éve-kihasználatlanul, mert a bölcsődék, óvodák alapfeladatából ezt a részt kivették, s a szakszolgálatok kezébe adták. Pedig milyen jól működő hálózat épült ki, s a munka is eredményes volt! Ma már a dolgozó szülőnek kell bevinni a fejlesztésekre, ahol se hely, sem szakember annyi nincs, hogy a sajnos nagyon sok rászoruló gyermekre megfelelő időt fordítson. Addig a bölcsiben, oviban az arra megfelelő emberek elvégezték ezt. Sok gyermeknevelő feleslegesen végezte el e szakirányú képzést. S ha az Eu visszakérné ezeket a pénzeket is, hát bizony én nem csodálnám, hisz nem olyan jellegű munka folyik az intézményekben, mint amire a pénzt befektették.
1magyar
Én gyerekimádó vagyok, de igaza van.A sérülteknek örök kisebbségi érzésük lesz, soha nem lesz sikerélményük és a többi gyerek is lelassul.
Egyetlen pozitívuma a dolognak, hogy megismerik az egészségesek a sérülteket. Lesz elképzelésük róluk.Bár ki vannak téve a gonoszkodásnak is.
Eriksson
Szerintem minden gyereket a képességei szerint kellene oktatni. Kevés gyerek van, amelyik okos is, ügyes is, de mindkét tehetségre szükség van. Eleve már itt különböző törődést igényelnének.
Szókrakész
Azért ne tagadjuk Gresham klasszikus törvényét.

Ez igaz a gyerekekre, felnőttekre egyaránt.

Igaza van.
De azért nem malacokkal kellett volna példát hozni, de sajna itt nem felzárkózás, hanem visszaesés az eredmény.
Régen is voltak "sárga iskolák".
És akik odajártak nem érezték magukat hátrányos helyzetűnek, mert abban a suliban mindenki az volt.
Nem voltak állandó célpontjai az "szellemileg egészségesebb" gyerekek csúfolódásainak.
Mert még a "normális" gyerekek is azon is csúfolódnak, ha valaki szemüveges, vagy kövér.

Akkor nem lenne annyi frusztrált, felnőtt korában csendes őrült, sorozatgyilkos, ...
JAJMÁR
@1magyar: 15:40 Milyen a "sérült" gyerek?
libellle
@karma1: oh, mennyire igazad van. amikor megszületik ilyen akkor a párnát kellene...tovább nem is irom mert megijedek a gondolataimtol. Nállunk már hosszu évek ota nagyon de nagyon jól muködnek az ilyen iskolák. Mind a két oldal profitál belölle. Bizonyára nàllatok is.
libellle
@volvós: tegnap 22:04 Nagyon igaz amit irtál de, ne sértsd meg a malackákat mert azoknak sokkal de sokkal magyasabb az IQ-juk mint ennek az agyamputáltnak. A sertések ugyanis magas intellektel rendelkeznek.
Cicamama55
@1magyar: Az integrált osztályban a pedagógus munkáját gyógypedagógiai asszisztens segíti normális körülmények között, aki a sajátos nevelést igénylő gyermekekkel foglakozik ott az órán együtt próbálják az új anyagot feldolgozni, utána pedig közösen készíti el a házit. Nálunk 1 osztályban 1 ilyen gyermek volt. Ezek nem súlyosan sérült gyermekek, csak lassabban értik meg a tananyagot. Komoly szakértői Bizottság dönti azt el, mehet-e az ép-egészséges gyermekek közé. Meghatározzák, hogy melyik oktatási intézményben, milyen közösségbe járhat, s a fejlesztés módját is megszabják e határozatokban. Minél korábban kezdik a rászoruló gyermekek fejlesztését, annál hatásosabb lesz az eredmény! Egy kisfiú, aki még 4 évesen sem tudott járni, beszélni- s a fejlődésének a többi területein is ebből következve súlyos lemaradásai voltak, eljutott odáig, hogy 24 éves korára főiskolát is elvégezte, teljes értékű emberré vált! Most félévkor kaptam 2 visszajelzést olyan kisgyermekek szüleitől, akik közül az egyik megkésett mozgásfejlődés miatt szorult 1 éves korától fejlesztésre, 8 évesen vált iskolaéretté, másodikos és kitűnő tanuló lett normál osztályban. Egy autista fiú pedig azon kívül, hogy tudni kell őt kezelni, különb matekos, mint bármelyik osztálytársa! Ő 6 évesen lett óvodás, 8 évesen iskolás. Tanítónénije gyógyped.asszisztens is. A kockás ingeseknek az egyik pontja pont erről szól! Hogy egy alaptudást minden gyermek számára biztosítani kell. A súlyosan, középsúlyosan sérült gyermekek számára külön iskola áll rendelkezésre, gyógypedagógusokkal. CSAK hát a jól bevált módszereket lesöpörték, és az egész oktatást felfordították! Nem akadályoztak, zavartak ezek a gyerekek, mert a rendszer jól működött.
1magyar
@Cicamama55: Természetesen nem leértékelni akartam ezeket a gyermekeket sem, mert vannak közöttük zsenik is, de azoknak meg nem az átlag között a helyük.
karma1
@libellle: Mukodott, mig szet nem vertek,... De a Petho Intezetnek - ami vilaghires volt, meg Diana hercegno is ellatogatott oda, es nagyon sok kulfoldi gyereket is apoltak, illetve neveltek ott, - az lett a vege, hogy valakinek megtetszett az Intezet epulete, es tonkretettek a felzarkoztato iskolat... Ez is tobbek kozott az orban kormany bunei koze tartozik...
Pálinkafőző Rézüst
beteg malac az, aki világra hozott, te szerencsétlen beteg malac...
Pálinkafőző Rézüst
@karma1: igen, a Pethő intézetet is szétverték a beteg malac állatok!!! Rohadjanak meg!!!
karma1
@Pálinkafőző Rézüst: Kizarolag politikai okokbol, eloszor: mert az oktatasugyhoz (is) tartozott, masodszor:L mert valami potentatnak kollott az ertekes ingatlan...Nehogyma egy nemzetkozileg elismert intezmeny mukodjon ott...:o((((
gerike87
@Szókrakész: @1magyar: Jelenleg is vannak kisegítő iskolák, csak ez a f@sz annyira tájékozott és ismeri a rendszert mint egy kupac lócitrom.
Vannak akiket nem lehet normál körülmények között oktatni, ez tény, De azért ne kezeljünk már mindenkit hülyének aki nem 100%-os könyörgöm. Igen szűrni kell, kit engednek be normál osztályba, mert nem mindig oldható meg, de ha igen meg kell oldani!
Nálunk gimibe volt egy srác aki nehezebben beszélt és kézzel nem tudott írni, nehezen ment neki a matek meg az angol. A matek tanár melléült és úgy felkészült érettségire hogy 5-re szóbelizett. Ha az angol tanár mellé ült volna, lehet a nyelvvizsga is ment volna. Jelenleg egyetemista!
Szerintetek ha bekerül kisegítőbe, hova jutott volna?
Toby
Ugyan már...lesz itt még kormány szintű zsidózás is !
Pálinkafőző Rézüst
@gerike87: a derítőbe? Ha a a f@sz -ra gondoltál...
gerike87
@Pálinkafőző Rézüst: F@szokra nem gondolok, mert azok menthetetlenek, De azért az elég szomorú, hogy simán pálcát törnénk gyerekek feje felett. Arról nem is beszélve, hogy az alapellátást se akarják biztosítani számukra. Nem elég, hogy meg kell küzdeni a hétköznapokkal, még bele is rúgunk.
justhpeter
Tiszteltetem a szigetvári polgároknak, amiért megtalálták a legalkalmasabb embert a polgármesteri posztra. Én azért az emberek közül választottam volna.
JAJMÁR
@JAJMÁR: 16:30 El kell menni egy speciális iskolába, és megnézni, hogy ott hogyan tanítanak. Milyen a sérült gyerek? Be lehet ezt dobni egy skatulyába? Nem, dehogy!
Ezért az a megközelítés, hogy vannak a "normális" és vannak a "sérült" gyerekek, eleve rossz.
Egy speciális osztály összetételét kell megvizsgálni, ahol a gyenge értelmi képességű és a hiperaktív - esetenként magasabb IQ-val mint a normál - a részképességzavaros, de jó képességű, a nagyothalló, a szervi beteg - sajnos ilyen is van, én láttam vesebetegség miatt pelenkában ülő 10 évest - és a magatartászavar minden formája is fellelhető. Amíg az egyik a sarokban kuporog és fel se néz, a másik egy óra alatt 15x esik az asztal alá, és megint a másik hozzátapad az emberhez.
Mindezt azért írom, mert érdekes módon ide a tanító bemegy, ezt a csoportot összefogja, nekik személyre szabott anyagot visz és ad át, egy segítővel.
Kérdezem az integrációt ellenzőktől, hogy azokat, akikről egy bizottság megállapítja, hogy közösségbe beilleszthető, miért támadják ennyien? Hiszen a normál iskolában a csoport jóval homogénebb, egy "normál" csoportban 2 "sérült" gyerek megakadályozza a fejlődést? Miattuk nem tanul a többi? Nem, nem miattuk nem tanul. Ezekben a gyerekekben hihetetlen akarat van, ők egy 4 soros versikét képesek fél délután tanulni, és igen, lehet, hogy mégse megy... az pedig sűrűn előfordul, hogy az akarat és a szorgalom elfogy, de nem ők az oka. Elfogy az a normál gyerekből is, ha a követelmény nem megfelelő.
A pedagógusok pedig meg tudják oldani, csak meg kell tanulni hozzá a módszert.
El kell menni, megnézni, hogyan csinálják a spec.koll-ban, tőlük is lehet tanulni. Az pedig nem vitás, hogy a határon lévő, gyengébb képességű gyerek, hol fejlődik jobban.
Tekla
@JAJMÁR: Ne már. A pedagógus ne azzal foglalkozzon , hogy az alacsony szintű gyerekeket hozza fel közepesre és a kiválókat hanyagolja ! A magatartás problémás, neveletlen és a nevelhetetlen kölkeket el kell különíteni a normális haladásra képesektől és semmi keresni valójuk a az átlagos képeségüek között. Ez megint liberális buta maszlag.
JAJMÁR
@Tekla: 21:00 Nem olvastad el amit írtam, vagy talán problémás a szövegértésed? Sebaj, nem fogunk elkülöníteni, ne aggódj!
Van idő. Olvasd újra!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.