Az új tulajdonosnak nem áll szándékában a Népszabadság újraindítása – közölte Hargitai Miklós, a lap szakszervezeti titkára a Hír TV-ben, miután tárgyalt a Mediaworks elnök-vezérigazgatójával.

Hargitai elmondta: az új tulajdonos igyekszik csoportos létszám-leépítéssel elbocsátani a dolgozókat. Ennek költsége a végkielégítések miatt mintegy 200-300 millió forint lenne, de amíg ez nem következik be, fizetnie kell a felfüggesztett dolgozókat.

Úgy látjuk, hogy a csoportos leépítést a jelenlegi vezetés ugyanúgy próbálja elkerülni, mint az előző. Nyilvánvaló, hogy nekik is kényelmetlen ez a helyzet, mert ott van hetven-egynéhány ember, akinek munkát nem tudnak, viszont fizetést kénytelenek adni. És valahogy szabadulnának ettől a helyzettől, de úgy, hogy a csoportos létszám-leépítésnek a feltételeit ne kelljen betartani.

- mondta Hargitai.

69 hozzászólásarrow_drop_down_circle

quadrocopter
@verőce21: Jól beleillesz a "szemeteskosárba" elég sokat döglesz itt - feleslegesen!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Törölt felhasználó
Ki gondolta volna:) Még azért biztos lesz 9 tulajdonosváltás és 10 kőr "de mégis újra indítják, ja nem"?)
human
A google egyenlőre még sok hírre rákeresve a nol.hu-t hozza be elsőként eredménynek. Reflexből kattintok rá és mikor látom az üres oldalt, akkor kapcsolok, hogy Orbán kitörölte a múltat és igyekszik újat írni.
Here Potter
@human: Igen. Az a digitális archívum ami semmivé lett.
világlátó
A hazai közvélemény simán elfogadta a lap likvidálását. Némi művi felháborodás után jöttek a hétköznapok, újabb botrány és a téma máris áthelyeződött. Ügyes ! mondhatnánk.
A társadalom most már ott tart, hogy várja a következő ellenzéki média felszámolását, újabb antidemokratikus lépés megtételét. Csak halmozódjék a hibás lépések sorozata, egyszer mégis elfogy a csendes, beletörődést mutató magatartás.Már annyi csalódás érte ezt a társadalmat a rendszerváltoztatás óta, hogy igazi értéke már semminek nincs.Havesztek a lovak, vesszen a kocsi is - mondják.Az ország ezt is kibírja.Tatár, török, habsburg,német, orosz,mind megjárta ezt az országot, mind kitakarodott, ezek az ostobák a 26 év alatt újra becsalogatták ugyanezeket. A legutolsó - demokratikusan megválasztottak - garnitúrája pedig pontot tesz az i.-re.Egypártrendszert , állampártot kerekített magának, esélyt sem adva a plurális társadalmak normális életére. Hitük a saját tévedhetetlenségükben odáig fajult, hogy sajátos víziókat kreáltak maguknak, de miért is használok többesszámot?
Elfelejti, hogy 2016 -ban nem lehet 2010 -es Singapurt utánozni itt a Kárpát medencében, Európában, egy Parragh nevü gonosztevővel , egy Habonnyal, Vajnával, a rácsimpaszkodó oligarchákkal, de legfőképpen a saját Luciferjével a lelkében és a fejében, aki állandóan ellenségeket mutogat neki. Kormánya rettegve teljesíti a parancsokat, talán egyedül Lázár működik még viszonylag önállóan, ameddig a - jöhet még rosszabb is - okán némi rokonszenv többletet nem mutat. Egyfelől szeretném ha előre haladnánk, másfelől a csődhelyzetet is el tudnám képzelni, ami a jelenlegi adminisztráció távozását hozná.
De mi lesz holnap és holnapután???
human
@Here Potter: Pont az archívum bezárása az egyik egyértelmű bizonyítéka, hogy politikai okai voltak a népszabadság kivégzésének.
verőce21
Ilyen nagyformátumú kormánya 100 éve nem volt Magyarországnak! Végre, ráfér a magyarokra nem kis önbecsülés. Fizetett belső bomlasztó sajtóorgánumokra mint pl. a Népszabadság, pedig nincs szükség. Ezzel történt meg végérvényesen a rendszerváltozás.
(Ha jól meggondolom, a szemétgyűjtő propellerre sincs szükség.) :)
quadrocopter
@verőce21: Jól beleillesz a "szemeteskosárba" elég sokat döglesz itt - feleslegesen!
verőce21
@quadrocopter: Bezzeg nem úgy, mint Te!
quadrocopter
@verőce21: Elég ostobának kel llenni ahhoz, hogy valaki azt az oldalt ócsárolja, ahol elb****a az estéit!
Here Potter
@verőce21: A nagyformátumút úgy érted, hogy soha ilyen sok léhűtő, haver, unokatestvér, sógor, koma, puszipajtás, és egyéb hasznos dolgos ember még nem volt ?
Szókrakész
Hála Istennek.
Eggyel kevesebb Népbutítás újság.
verőce21
@quadrocopter: (22:23) Csak ellenőrzöm a rabszolgákat! :)
Yoda69
Miert? Valaki hitt benne hogy ujraelesztik? Bolsevista modon eliminaltak a nepszabit. orban jo tanitvanya volt kadarjanosnak.
Yoda69
@verőce21: Ha neked nem kell a propeller, akkor mi a szent szarnak rontod itt a levegot?
silber13
@verőce21: N Jó lenne, ha kifejtenéd!eked kik is a rabszolgák akiket ellenőrzöl??
silber13
@Szókrakész: Helyes! Neked biztosan megfelel a Tsuter Beobachter sajtóorgazmus !.-)
eugen4402
Megint bővül a "nem filléres emlékeink" tárháza: a Magyar Köztársaság, az Alkotmány, a Malév mellé valahogy be kell szorítani a Népszabadságot...
Csak nehogy Szabad Nép címen támadjon fel..! Netán Zsenminzsipao?!?
bakegya
EZ TÉNY-a magyarokat meg lehet venni-DE A SZABADSÁGOT NEM!!!DDD
Zeta
Nem is állt szándékukban, most vált egyértelművé.
Az, hogy a legnagyobbika példányszámú volt ,az lényegtelen. A lényeg,hogy ne legyen olvasható,a kormány számára kellemetlen hír!
Nessy
maradnak a "lényeges témák", a ki - kivel - mikor -hol - mit csinált. Ki - kit - kivel csalt meg. Anno Kövér mondta, hogy a választót egy 10 éves értelmi szintjén kell kezelni. Megérkeztünk.
nezelodo
A belvárosi tanyafejlesztő suttyó adta meg az utolsó lökést a lapnak, és a szakadékba zuhant. Ahogy az apró jelekből látszik, magával rántja azt is aki beletaszította.
magyarbakancs
Egyet nem értek a baloldalon is van gazdag emberek mért nem csinálnak egy Tv-t újságot,rádiót?
Internetes portált?
Csak duma van meg nyöszörgés.
Yoda69
@magyarbakancs: A frekvenciat a fideSS osztja. Gondolod kapna egy ellenzeki media frekvenciat, megha lenne is penz ra? A Klubradio miota szenved hogy hallhato legyen videken is.
Jo reggelt!
bakegya
@világlátó: hó-és halál...még akkor is ha ezek a tolvajok RÖPÜLNEK!!!
magyarbakancs
@Yoda69: "A frekvenciat a fideSS osztja. Gondolod kapna egy ellenzeki media frekvenciat, "
Igazad van nem gondoltam át.
Bocsi.
kulabombaafityiszre
@verőce21: Tiszta kommunista szöveg amit megeresztettél( bomlasztó sajtóorgánumok),persze amig a gazdád s@ggét nyalhatod a hatalomban addig neked meg a hozzád hasonlóaknak ez a demokrácia.
Mondjuk olvasható is,hogy nem vagy százas,csak huszonegyes.:))
világlátó
@magyarbakancs: @bakegya: Azt remélhetjük, lesz magyar újjászületés, lesz új magyar Köztársaság. Döcög az elején, mert a " 10 éves gyermek szellemi színvonalán élő népesség, a választók tömegei " mögött ott előbújó értelmiségi csoport elé ezernyi akadályt és csapdát állít majd a hatalmát vesztett réteg.Ezekkel meg kell kűzdeni, a társadalom normális rétegeinek egyre növekvő méretű támogatásával.Nem könnyű a hivatala, a hivatása, a szakmai tisztessége és a HAZA felé érzett, tartott, fogadott intézményrendszert zökkenőmentes, gördülékeny munkára kérni, miközben a törvényalkotást gyorsított ütemben kell a lehető legjobb eredeti állapotába visszaállítani, új és helyes törvényeket hozni, szabályokat életbe léptetni. Ehhez a teljes magyar társadalom türelme és együttműködési készsége kell. A 10 éves gyermek szellemi színvonaláról a szavazókat fel kell hozni egy magasabb szintre, ez pedig valóban nemzeti ügy kell legyen. Az állam és intézményei, a vele párbeszédben álló civil szervezetek sokasága kell kiszenvedje a fontossági sorrendbe állított feladatok végrehajtását, amihez idő és megértő türelem kell.Az azonnali feladat az alkotmányozó nemzetgyűlés összehívása, egy régi+új Alkotmány megalkotása, mert ez lehet a törvényalkotás alapja, a törvényesen és a népfelség akaratával egyező jogforrás.Mindaddig, amíg ez nem elfogadott, kell az állami apparátus tisztességes működésének fenntartása. Volt egy ország, ahol minden országos és megyei hatóság, intézmény,vezetője mellé állítottak egy arra érdemes társat, aki "segített " a döntések meghozatalában.Ha kell még ezt is elfogadhatónak tartanám addig, amíg kell.
Az oktatás minden szintjén, a médiák - átmeneti ideig - ugyancsak " irányított " módon működhetnek, ami nem jelenti azt, hogy az új helyzet totális cenzúrája érvényesül.De mint ahogy írod Tisztelt magyarbakancs még én sem gondoltam át.
világlátó
Elfelejtettem egy nagyon fontos gondolatot . Nem egy fideszt váltó mszp.-re gondoltam , természetesen, hanem egy a jelenleg erőlködő pártok helyett olyan a társadalom, a hazai népesség által elfogadható poltikai érdekközösségekre, akik, - ha ez Európában még másként nem elfogadható - megalapítják azokat a pártokat, amelyek mögött valóban fel tud sorakozni szimpátiájával az ország lakossága. Hasonló módon mint Szlovéniában, ahol a lakosság társadalmi, gazdasági, etnikai, nemzetiségi, vallási hovatartozása szerint, az ország lakossági létszámához megfelelő arányban képviselteti magát a parlamentben.Ezek a pártok a szlovén, / még később a Jugoszláv érában is / történelem során kialakult progresszív pártok utódai, úgy mint szociáldemokrata, polgári demokratikus, kereszténydemokrata, nemzeti parasztpárt, magyar /osztrák, olasz, / nemzetiségi demokrata párt. Az arányok stabilak, a benne szereplők változók. Ez lehet az EGYIK garancia a többpártrendszer működésének, a döntések társadalmi támogatottságának, a közbékének, a korrupció mentes kormányzásnak, az egyoldalú politikai és gazdasági döntések elkerülésének.
De ezt sem gondoltam át még Tisztelt magyarbakancs kollégám itt a propelleren, amit, mint fentebb olvasom, javasol valaki a Népszabadság sorsára juttatni.
aremy
akkor kárvolt be mosakodnia az orbándr nak.
aremy
@Szókrakész: mondjál még ötöt mert olyan naprakész vagy csak okoska a nárcisz táborból.
Gáon
@világlátó: "egy régi+új Alkotmány" Ezen Ön mit ért?
Mit tekint réginek és mit újnak?
világlátó
@Gáon: Nem vagyok a téma szakértője, még csak jogi felkészültségem sincs alkotmány témában.
A mi országunk törvényekben soha nem szűkölködött. Az Aranybulla, majd Werbőczy törvénykönyve, aztán a Korona tan,a 48-as törvények, a Habsburg ház trónfosztásáról, majd a 2. vh.-t követő Alkotmány mind tartalmazott olyan alaptéziseket, amelyek meghatározták, megőrizték az ország helyét, szerepét a Kárpát medencében, Európában. Ezek az új a jövőbe is látó Alkotmány alapkövei, amelyekre támaszkodni lehet.Azokra az alapgondolatokra gondolok, amelyek az emberi méltóságra, a törvény előtti egyenlőségre, a lakosságról való mindenoldalú gondoskodásra, a gyermekekről és az öregekről való különös figyelemre, az európai államokhoz való viszonyunkra, a határainkon kívül rekedt magyar honfitársainkról való gondoskodásra, az állam struktúrájára és az ágak gondos szétválasztására, az állam és az egyház kapcsolatára, a mindenkor demokratikus politikai berendezkedésére, az államfő , a kormány, a miniszterelnök jogaira és kötelezettségeire, a parlament helyes működésére, a választott képviselők jogaira és kötelezettségeire, visszahívásuk lehetőségeire, a magyar emberek munkához, élethez, egészséges környezethez, jogaik érvényesítéséhez és állampolgári kötelezettségeihez való jogrendszerről, a haza védelméről, stb. Az új Alkotmány pedig mindezek beépítése mellett egy távlatos , a mai világ legfejlettebb kulturájával rendelkező országok jövőképének tanulmányozása után kialakított, a hazai geopolitikai , társadalompolitikai, nemzetpolitikai helyzethez igazítva széles társadalmi vitára bocsájtva , erre a civil szervezetek legjobbjait bevonva , időt hagyva kerüljön megalkotásra.
Gondolom látja, a nagy általánosságok szintjén próbáltam ezt összehozni, de remélem jól ért engem.
verőce21
@világlátó: (09:52) A cigányok elszaporodásával, egyre több lesz a "10 éves gyermek szellemi színvonalán élő népesség". Mégis mire alapozod a kis tanulmányaidat?
Ahogy az idő halad/telik, egyre több lesz a 26 éves borsodi nagypapa. :)
Cefi
Nyakig ücsörgünk a trutyiban és már annak is tudunk örülni, ha nem hullámzik. Holott pedig de. Hullámzik. A tegnapi – némileg, ám teljesen indokoltan keresetlen hangvételűre sikerült cikkünkben szó esett ugyan a sajtó legyilkolásáról, sőt, máskor is írtunk már erről, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, kibontani és megmutatni, hogy mennyire fontos, létfontosságú ügyről van szó.

A 3,3 millió magyar kormánya elhatározta, hogy széttapossa, leMészárolja a teljes nyilvánosságot. Itt már régen nem néhány újságíró megélhetéséről, vagy annak ellehetetlenüléséről van szó, hanem az egész magyar társadalom alapvető jogairól. Az estéről reggelre megszüntetett Népszabadság látványos eleme volt a hatalom gátlástalanságának, de nem az első és nem is az utolsó állomása a totális diktatúra kiépítésének.

kolozsvaros.com/2016/11/03/akkor-fejezodik-be-a-totalis-teljes-es-resmentes-diktatura-kiepitese/
Cefi
@Gáon: Mi a kurva anyádért nem a régi nick-eiden irogatsz? Továbbképzés volt a hosszú hétvégén, te orbán bélféreg?
verőce21
@Cefi: (14:31) '56 november 4-e után kevesebb, mint 3,3 millió magyar kormánya határozta el, hogy széttapossa, lemészárolja a teljes nyilvánosságot!
Akkor miről beszélsz?
Cefi
@verőce21: A nyeledről a barnaságot így kell eltüntetni: 1. Kihúzod a csutigeci valagából. 2. Kénsavba mártod. 3. A felcsut-expressz elé fekszel. Utána nézz körül, és próbáld meglátni a valóságot.
világlátó
@verőce21: Nem úgy ismertelek meg, hogy ne látnál tovább .Tény és való, hogy vannak olyan megyerészek, ahol teljes a csőd a mi cigányaink beillesztését illetően. Ez az elmúlt 26 év sara. De a mi sarunk. A mi kormányaink és a mi társadalmunk sara. Ha tetszik, ha nem, ez a helyzet. Ajánlj megoldásokat erre. Gondolj bele, ha még ide hoznak néhány ezer kényszermigránst.Akkor mi lesz. Ha a saját cigányainktól írtózva elfordul a társadalom, mi lesz majd azokkal. Tegnap a Tescoban tanuja voltam egy kínos jelenetnek. Három cigány gyerek összevitatkozott valami italvásárláson. Egyre hangosabbak lettek, már mindenki rájuk figyelt és kiüresedett a tér körülöttük.A biztonsági őr megközelítette őket, kérve, hagyják abba viselkedésüket. Ez olaj volt a tűzre. Egyikük támadásba lendült és ordítva lefényképezte a biztonsági embert, üvöltve hogy az egy viperának látszó bottal közelítette meg, azt pusztán önvédelemre gondolva. Patt helyzet volt, hiszen csak hangoskodtak. A biztonsági őr visszavonulóra vette az ügyet, kihívta a rendőrséget. Ezt a három delikvens már nem várta meg, elszeleltek.A lényeg a személyzet teljes tehetetlensége.Ha kellett volna javaslat, azt ajánlottam volna, hogy a férfi személyzet egységesen lépjen fel, vegye körbe a három csibészt, szorítsa őket az áruház elhagyására, miközben erről értesítik a rendőrséget. A gond ott volt hogy egyetlen férfi alkalmazott volt az üzletben.
A cigányaink helyzete kriminális. Az emberi együttélés alapvető szabályait képtelenek betartani. Mindez valamennyiünk felelőssége. Oda lökünk néhány száz milliót, ennek a felét mi magunk nyúljuk le, a másik felét elpocsékolják. Lásd Farkas Flóriánt és bandáját.
Száz évek óta így megy, most meg méltatlankodunk hogy miért ilyenek. Mert soha nem törődtünk velük úgy ahogy kellett volna. Az erőszakos asszimiláció, majd a teljes kirekesztettség ilyenné tette őket. A felelősség közös. A tanulmányaim vita anyagok. Lehet cáfolni, ellenérveket felhozni,mert bizonyára nem minden gondolatom helyes.
bencemacska
@Nessy: ma, 07:43
A mai idő ír valamit a kuszaszem válóperéről???
verőce21
@Cefi: (14:43) Jó lenne, ha te is látnád a valóságot, nem ordibálnád tele a fél világot a butaságoddal!
bencemacska
@verőce21: ma, 14:37
Te nem is tudod mennyire telibetaláltad!
Ugye tudod ki készült már az óvodában Kádár utódjának?
Csak megelőzték a reformkommunisták és a készülő változások miatt akkorát pördült, hogy beleszédült, mert neki a rendszerváltás élére kellett állnia!

" ...3,3 millió magyar kormánya határozta el, hogy széttapossa, lemészárolja a teljes nyilvánosságot!"
Ami nem sikerült Kádárnak, sikerült követőjének!!!
verőce21
@világlátó: (17:29) A cigányszaporodásra nem látok megoldást, az SZDSZ kezdte el a tudatos tenyésztésüket, szavazótábornak akarták felhasználni őket. Ezért akarták - a világon egyedülállóan -, 14-16 évre leszállítani a választójogosultságot is. De jó, hogy megszűntek, csak most minden apró, kis pártban feltűnnek, szerencsére nem sok sikerrel fertőzik őket.
Nekem már harminc évvel ezelőtt kész tervem volt velük, eleget tenyésztettük őket, ideje géppuskázni már.
Egy biztos. A cigányok soha többé nem akarnak dolgozni itt, van az a cigányholokauszt is már. Te pedig rasszista, pedofil, kirekesztő, stb. vagy, ha ferdén nézel rájuk. És ez csak fokozódik! Mert egyre inkább vérszemet kapnak, és túlszaporodnak bennünket.
Te magad írtál le erre egy nagyon szemléltető példát.
verőce21
@bencemacska: (18:14) Nem tudom miről beszélsz, de piktor nem követője Kádárnak, inkább Antall-nak, de szerintem önjáró.
Cefi
@verőce21: Amit kiszarok, az hozzád képest egyetemi docens. Már ha érted az egyetem és a docens szót. A szart nem mondom, mert azt látod, ha a tükörbe nézel.
verőce21
@Cefi: (18:42) Neked elég, ha végignézel magadon! :)
bencemacska
@verőce21: Előre bocsájtom, hogy nem kedveltem Antallt, De ő egy úriember volt! Volt gyerekszobája.
Ez hiányzik az általad preferáltból.
Kádárnak sem volt gyerekszobája, de megjárta Rákosi börtönét, ez helyettesítette.
És egy valódi puritán ember volt.
A sportszeretetük is Kádárral rokonítja. Igaz, hogy én intelligensebb sportnak tartom a sakkot, mint a futballt!
verőce21
@bencemacska: Ne felejtsd el azt sem, hogy írógépszerelő volt, ami a mai informatikus szint!
Nessy
@bencemacska: Gondolom, ezt költői kérdésnek szántad? :-)
bencemacska
@verőce21: Igazad van.
Az önjelölt utód viszont haragban van az informatikával.
És még a fránya telefonokat is ellopja valaki lagziban!!!-:))))
bencemacska
@Nessy: Hát, egyetértek veled a kormánylapok színvonalát illetően.
De vegyék már a celebek közé a pöttyös seggűt is!!!
Szókrakész
Argentum XIII

Megint nagyot alkottál!
Hajrá!

Ne lankadj!!!
világlátó
@verőce21: Értem én, látom, érzékelem ezt a véleményt minden felé az országban.Ez a negatív vélemény áll szemben az ugyancsak negatív reakciókkal a cigányság felől. Néha el is szakad a cérna és vad, barbár viselkedés válik uralkodóvá.Hová vezet ez? Meddig csukja be a szemét a társadalom normális többsége, de meddig áll szemben a cigányság a többségi társadalommal?
Mikor jutunk el oda, hogy évszázados elhanyagoltság, nemtörődömség után végre közösen készítünk egy reális, elgondolást arról, hogyan rendezzük a magyarországi cigányság sorsát.
Miféle kultúrnemzet vagyunk mi? Hogy akarunk itt a világ egyik legszebb részén tisztaságot, rendet, békét, az egész országunkból Európa Nemzeti Parkját kreálni ilyen áldatlan körülmények között. Biztosan Te is látod, mitől ilyenek a mi cigányaink. Hogy a vérükben van? Lehet, más a vérmérsékletük, más az előéletük, évszázadok óta, közöttük is vannak különbözőségek, / zenészek, teknővájók, oláh cigányok és még mások, / amiről én sem vagyok elég felkészült. Látnivaló hogy híres zenész , előadó művész dinasztiákat hoztak létre.
Az is látható, hogy a lovak körül is kialakult egyfajta tudás, amit ők jobban képviselnek. Jó szemük és érzékük van a kereskedelemhez, ma szinte ők uralják az antik piacot. Kézügyességük is rendkívül jó, erre itt a közelemben számtalan bizonyíték van.Mi a legnagyobb probléma? Ezt Te is tudod. Okkal, ok nélkül a periféria perifériájára szorultak. Ez 26 - 28 éve így van. Nem akarnak dolgozni? Ha akarna sem kell, mert többségük már nem tud dolgozni. Szerszáma sincs, kézi munkától elszokott a kezük, a fizikumuk. Kigyúrt, agyontetovált tenyészbika egyik másik, de képtelen folyamatos kétkezi munkára, mert nincs akarata a feladat elvégzéséhez, kitartása , türelme még annyi sem, mert tájékozott, ő akarja meghatározni a munkafeladat mennyiségét és a munkabérét. Tisztelet a számtalan kivételnek. Az olcsó szívet, lelket romboló drogkereskedelemben való részvételük magas.
Ezért a megoldást eltolják maguktól a kormányok.
verőce21
@világlátó: Szépen összegezted, drogkereskedelem, antik kereskedés, színes fémek, stb.
Minden olyan, ami gyorsan, könnyen hasznot hoz. Amihez nem kell iskola, tanulás, kitartás. Az hiánycikk náluk. Még egy autóvezetői tanfolyamot sem tudnak/akarnak végigcsinálni. Megveszik a jogsit az ócskapiacon. Száguldó bombákként viselkednek az országutakon (az elalvó román kamionosokkal együtt) Kasztrendszer uralkodik náluk, csúcsán a muzsikus cigányokkal. Nem közösködnek egymással sem, nincs kaszton kívüli házasság. Tiszta India!

De hogyan akarod őket ebből kitörni, kiemelni? Mert szép idealista álmaid vannak mindenről, erre is kíváncsi lennék, ha lennél szíves.
világlátó
@verőce21: A válasz kézenfekvő. Egyszer azt tanultam meg a fegyelmi szabályzatból hogy , idézem: " a meggyőzés és a kényszerítés együttes és arányos alkalmazásával... " A meggyőzéshez kisgyermek kortól, az ifjú korig sajátos, meggyőzési tartalom és forma szükséges. Van ilyenünk? Nincs.A gyermek és ifjúkori korosztályok részére kiagyalt tartalom és módszertan mellé a felnőttek számára ugyanígy kell eljárni. Mindez ma már csak és kizárólag a kényszerítés módszerével működőképes. Minden hézagot le kell zárni, ahol kibújhat, majd elveheti másokét, garázdálkodhat, vandál módon rongálhat, drogozhat. Ilyen a mi jog- és szabályrendszerünk? Nem ilyen.Alkalmazunk mi bármilyen a cigányságunk részére fel- és kitalált jövedelemszerző FOGLALKOZTATÓ munkahelyet? NEM . Hallottál Te arról hogy egy - egy faluközösség vagy kisvárosi közösség társadalmi munkában anyagot, eszközt, berendezést, felszerelést biztosítva felépít egy kis házat a nyomorúságos körülmények között élő cigánycsalád részére? Én nem.Hallottál Te arról hogy muzsikus cigány családok kisgyermekeit összeszedi a város zeneiskolai tanára és nyugdíjas kollégákkal összefogva zeneiskolai oktatást tartanak a gyerekeknek az általános iskola után heti három - négy alkalommal? Én igen.
A kényszerítésről annyit már tudunk, hogy a szülő nem kap családi pótlékot, ha a gyerek iskolai hiányzásainak összóraszáma eléri az 50 órát, vagy ha a háza tája úgy néz ki mint egy szemétdomb. Ez aztán okos dolog, mondhatom. Nem a szülőt, hanem a gyereket büntetik ezzel a hülyeséggel.A kényszerítést csak akkor szabad bevezetni, ha gondoskodtunk a helyes viselkedés feltételeiről.
A kis cigánygyerekeket óvoda - majd iskola előkészítő osztályokba kell szervezni, cigány származású pedagógus kezébe adva őket.Előbb persze cigány pedagógust kell kinevelni.
Nem úgy kell eljárni velük mint a nem cigányokkal, bizony elnézőbben , más , kicsit alacsonyabb követelményrendszer szerint kell őket felvenni és vigyázva őket jó pedagógussá képezni.Folytatom
Bringás
@Cefi: Megint kitiltottak dilinyós? :-)
világlátó
Mivel itt a Népszabadság című napilap a téma, nem lehet megengedni, hogy eltűnjenek a népszerű médiák és helyettük a Bayer és Bencsik és még sorolhatnám a szélsőséges, cigányellenes médiák kapjanak teret, a népbutításban, a gyűlöletkeltésben, a kirekesztésben.
Ahogy most nekiestek a Roma szövetkezetek kialakításáért program bírálatának, nem alap nélkül, mert ami ott történt az vérlázító.De ha lenne egy korrekt napilap, amely feltárná az ügy részleteit, másként állna a szája Bayernek és Bencsiknek.Ez a nyavalyás Farkas Flórián csak élt a lehetőséggel, ami tárt kapukat mutatott neki de azoknak is, akik nem cigányok, csak elvégezték azt, amit őkelme soha nem tudott volna összehozni.A másfél milliárd felét a nem cigányok vették magukhoz. De most csend uralkodik, mert nincs a Népszabadság.Mindennél fontosabb a botránymentes csend a kormány házatáján. A cigányokat meg ott egye meg a fene, ahol vannak. Semmit nem érdemelnek, lásd az urizálást a cigány önkormányzat háza táján.A6 -ossal jár az elnök most is, havi 100 ezer bérleti díjért, plusz a rezsi, plusz a sofőr.
Hát persze hogy kinyílik a bicska a zsebünkben. De ezt valaki hagyja, tűri, támogatja.Már nem az szdsz.
Az iskolánál hagytam abba. Persze hallom, nem lehet szegregálni. De ha egyszer kell. Az nem állapot, hogy az osztály fele cigánygyerek, a másik fele nem. Így sem az egyik, sem a másik nem jut előre az osztályban eluralkodó állapotok miatt. A szegregáció így is be fog következni, mert a nem cigány gyerekeket a szüleik elviszik más iskolákba. Képmutatás az egész, ahelyett hogy tisztességes és szigorú megoldásokon dolgoznának a tengernyi okost foglalkoztató emberi erőforrás nevű minisztériumban.Egy ilyen , országos jelentőségű kérdéshez már saját minisztérium illene, ami szigorú együttműködésben kellene dolgozzon az egészségügyi , a népjóléti, szociális, sport, munkaügyi minisztériumokkal. De erről szó sincs.Mi pedig egyre nehezebben viseljük el a saját cigányainkat, akiket mi taszítjuk el magunktól. Okkal !?!
Törölt felhasználó
@világlátó: 10:37 A cigányság kérdése a rossz szocializálódásban rejlik semmi másban. Ennek megoldására pedig egy öngondoskodó országra van szükség. Itt most nem anyagi értelemben gondolom ezt, hanem a problémáink felismerésére és megoldására. Félek tőle, hogy magukra maradnak ebben a kérdésben a romák a hazai viszonyokat ismerve, ami egy paradoxon helyzetet szült a rendszerváltás óta. Hiszen egy "normális" ember könnyen követeli meg a normákat..:) Nagyon sok oldal lenne ezt átbeszélni ok-okozat szinten és sok itt a paraszt, ahhoz, hogy anélkül meglehessen ezt beszélni, hogy ne örjöngésbe, náci fröcsögésbe menjen át ez a téma. Amúgy baloldalon is óriási a sötétség ebben a kérdésben..:(
nem tibi
Én nem tudom de azért emlékezzünk meg a Malév megszüntetéséről mert sajnos hasonló körülmények között végeztetett be . Tudom hogy a két dolgot nem lehet összehasonlítani de azért ami ua hogy "leálltak rendelkezésükre" . ?
verőce21
@világlátó: (15:52) Érdekes és lényegi dolgokat fogsz meg a válaszaidban, csak a végkifejlet magyarázata, ill. a következtetések levonása hiányos, és nem kellő keménységgel kezeled a tanulságokat. És ez az aránytalanság veszély a magyarság számára is.

Nem helyes a cigánygyerekeket keverni az általános iskolákban a magyarokkal! Helyes! Vissza kellene állítani a szegregációs iskolákat, ahol a cigányok mintegy 2-3 éves felzárkóztató oktatásban részesülnének. Kimaradt legtöbbjüknél az óvoda pl. Mert így mindkét csoport hátrányt szenved. Mind tanulásban, mind emberi tartásban. Később, az ált. isk. felsőbb osztályaiban pedig főleg káros az együtt-tanítás, mert a korkülönbségek miatt terrorizálják a kisebbeket, mert erre "szakosították őket" a génjeik. (Már sajnos a felnőtt társadalomban is a magyarok integrálódása figyelhető meg a cigány normák felé.)
Csakhogy a magyarok is, a legnépesebb, a legalsó kasztrendszerbe tartozó cigányok viselkedésnormáit veszik át! És ez terjed, mint a futótűz. A kabaréjelenetek, kabarétréfák, TV-showműsorok, győzike-, mónika-, való-világ showműsorok, stb. folytán és hosszú a sor.
A magyarokat nevelik át, a cigány-normák utánzására!

A "zenész cigánycsaládokat" ne említsük itt, mert nem azonos norma és kategória, legtöbbé meghaladja a magyarokét is. Egy Radics Gigi, Babos Gyula, a Lakatos família, Boross Lajos, Caramel, Cziffra György, a Járóka família, Pege Aladár, Szakcsi Lakatos Béla, stb. de említhetném Csányi Sándor színművészt, vagy akár Charlie Chaplint is... nem említhető egy kalap alatt az alacsonyabb kasztú "lomis", lányfuttató, drogterjesztő, fegyverkereskedő, stb. cigányokkal.
Lehet, hogy az USA-ból vehetnénk át jó mintákat a négerek beilleszkedésének tanulságaiból, de attól tartok, nekik sem könnyű.
Bringás
Végre lehúzta a rolót a komcsi, hazug lap! Remélem utcát söpörnek majd a hazudozó "zsurnalisztái"!
világlátó
@verőce21: Örömmel és jó érzéssel olvasom soraidat. Egyetértek, Látom tájékozottságodat és vitakészségedet. Lesz még téma bőven, amiről így beszélgethetünk.
Mégis, ugye Te is belátod, azonnali , közép- és hosszabb távú feladataink vannak a hazai cigányság lehetetlen állapotának, a nem cigány lakossággal való normális együttélés kérdésében. Nagy valószínüséggel egyikünket sem hívnak meg ahhoz a " kerekasztalhoz " ami mellett megint azok döntenek erről akik eddig sem tettek mást, csak valahonnan a magasból az integrálódás feladatairól, újabb százmilliók erre a célra odaítéléséről, néhány díszcigány bevonásáról hoznak határozatot , fogalmaznak meg javaslatot a parlament valamely bizottsága számára.Üdvözlettel.
verőce21
@világlátó: "Nagy valószínüséggel egyikünket sem hívnak meg ahhoz a " kerekasztalhoz ", stb.
Igen, ez így van, de én ismerem a cigányügyek felelősét, a Rózsadombon lakik! Egyszer megkérdeztem tőle, találkozott-e már cigánnyal szemtől-szemben az életben? Azt mondta "Még nem!" :)
világlátó
@Bringás: Nem tudom a korodat, de feltételezem még messze lehetsz a 62 - től.A Népszabadság elődje valóban a korabeli, 56 előtti kommunista párt lapja volt.Azóta mint talán tudod eltelt 6 évtized. A Népszabadság is, a szerkesztői is, a fiatal újságíró nemzedékek is többszörös áttétellel változtak. Annak idején a legfőbb megrendelő a Rákosi, Gerő vezette dolgozók pártja utasításai, ajánlásai szerint írtak a korabeli újságírók, mert akkor ezt kellett tenniük. A Népszabadság az európai újságírás írott és íratlan szabályai szerint minden áron független akart maradni. Az is volt megszüntetéséig. Aki ma leleplezi a disznóságokat, a politikusok erkölcstelenségét, a korrupciót, a hibás döntéseket az mind komcsi? és hazudozó zsurnaliszta? Kérlek, ha lehet, fogalmazz egy kicsit korrektebben. Én nem akarok Veled vitatkozni, mert látom nem hagyod, sértegetni főleg nem szeretnélek, de sokszor nehéz nem válaszolni durva és meggondolatlan rágalmaidra, hozzászólásaidra. Tisztelettel.
világlátó
@verőce21: Én nem vagyok a cigányügyekben senki és semmi, de naponta találkozom velük, Angliába utazásukra készülődve, onnan hazalátogatva, majd újra oda visszautazva. Látom a kezdők aggódásait, a kérdéseiket, de ugyanakkor látom visszavonhatatlan elhatározásukat a kiutazásra. Látom őket pár hónap után, de többeket már néhány év kint tartózkodás után.Előbbiek is jó úton járnak, utóbbiak elérték a teljes beilleszkedés, a megállapodottság állapotát. Az itt szájukat tépőket ki kellene vinni Londonba, Manchesterbe
egy két hétre, hogy rácsodálkozzanak arra világra, ahol a világ minden tájáról, Közel- Keletről, Indiából, Pakisztánból, Bangladesből, Irakból, Szíriából élnek és dolgoznak emberek. Senki nem kerüli ki őket, így a magyar, a román cigányokat sem. Egy a lényeg, tegye a dolgát mindenki.De van dolga, van állása, kinek a föld felett, kinek a föld alatt, kinek a taxi volánjánál, kinek a közeli gyárak futószalagja mellett, kinek a csatornázási szolgáltatóknál, kinek a csokoládé csomagoló szalag mellett.
Amikor egy - egy helyi cigányember hazalátogat, egyik ámulatból a másikba esem.Ugye érted? Itthon van a probléma és a többségi társadalom által diktált feltételrendszerrel, a rossz beidegződésekkel, az előítéletességgel, az akció - reakció dinamikus sztereotípiával.
Magad is látod, tapasztalod hol és mi a probléma.
verőce21
@világlátó: Egész Anglia jó. Életre nevelő, különösen Manchester. Egyetértek minden soroddal.
Bringás
@világlátó: A liberális újságírás éllovasai voltak!
Egy időben még lehetett egyes esetekben polémiát folytatni. De a harminc néven szereplő Fekete György előkerült és a Jehu nevű beteg nullákká váltak!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.