A BKV-Figyelő szerint a kocsik közti zárak gyengék, egy tűzesetnél könnyen baj lehet belőlük, de a sínkenő berendezések is állandóan törnek. És vannak még egyéb bajok is.
A hármas metró északi vonalrészén november 6-án kezdődő felújítás kapcsán a BKV-Figyelő összeszedte, milyen problémái vannak a felújított – de gyaníthatóan új, ám elég régi konstrukciójú – orosz metrószerelvényeknek.
Cikkük szerint az ajtónyitási szoftveres problémák egyre kevesebbet jelentkeznek, fakockák sem tűnnek fel ördögi összeesküvésként, ám akadnak még így is gondok a kocsikkal.
Fotó: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate
Az egyik ilyen probléma értesüléseik szerint a kocsik közti ajtók zárszerkezete, amiket a metróvezető távvezérelve tud irányítani. Ám ezek a zárszerkezetek gyengék, ami egy esetleges vészhelyzet esetén jöhet rosszul, ha nem lehet kinyitni az átjáróajtókat két metrókocsi közt.
A BKV-Figyelő úgy értesült belső forrásból, hogy a BKV már jelezte a kocsikat legyártó Metrovagonmas felé a problémát, az egyik szerelvényen már módosították a zárakat, a BKV pedig ezt teszteli jelenleg.
Másik probléma a sínkenő berendezések törése és zörgése, erről is szólt a gyártónak a BKV, mint ahogy az áramszedőpapucsok rugózásáról is, amivel nem annyira elégedett a közlekedési cég. Ez a cikk szerint részben a felújítással el fog múlni, az áramot leadó harmadik sínt is cserélik a hármas metró északi szakaszán.
Újabb probléma, hogy néha rövid időre a vonatok elvesztik a jelet a "programszőnyeggel" de a hiba annyira rövid ideig áll fenn, hogy emiatt nem kell kisorolni a forgalomból a szerelvényt. A probléma a cikk szerint a felújítással meg fog szűnni.
A jel időleges elvesztése egy újabb hibát eredményez, a megállók automatikus bemondása zavarodhat meg a BKV-Figyelő szerint, amit csak egy bonyolult művelet elvégzése után lehet kiiktatni, majd kézi mikrofonban bemondani a megállók nevét. A visszaállítás ugyanilyen bonyolult.
A cikk érdekességként megjegyzi, hogy a vezérlő számítógép orosz neve ugyanúgy Szarmat, mint a legújabb orosz atomrakétáé.
A felújítás során a már beszerzésekor elég öreg biztosítóberendezéseket is cserélik, de a cikk szerint az orosz metrókocsik lényegesen nagyobb motorteljesítményét (amivel rövidíteni lehetne az utazási időt) továbbra is lefojtják majd.
(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate)
18 hozzászólásarrow_drop_down_circle
.
----A lengyelek majdnem ugyanannyiért vesznek új metrókocsikat, mint amennyiért a budapestieket felújították
.
propeller.hu/nagyvilag/3313616-lengyel...
.
Minden túlárazva, KÉZ KEZET MOS pl. a világ leggyorsabban gazdagodó üdvöskéje pacsizik a gyújtögetővel
.
uploads.disquscdn.com/images/9987e56bed10f0f97f3aabe67c1ddc68c298f0c81770ac39bda66be41b2fae78.png
.
Oszt SAJÁT MAGÁVAL:
.
i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/mjogksv0syfqh7lc9ber.gif
.
Így kell ezt CSINÁYÁNYI???
Ügyi!!!
Elnézést!
Pótolom:
.
propeller.hu/nagyvilag/3313616-lengyelek-majdnem-ugyanannyiert-vesznek-uj-metrokocsikat-mint-amennyiert
felkapaszkodhat és biztonságban élhet. A fekália fekália marad, fajsúlyánál fogva úszik, nem kiváltásága okán. Az emberi élet nem négy évekből áll. Nem lehet újra és újra kezdeni, minden választás után.
Mert ez így nemzethy!
Ezek az oroszok nem tudnak elszakadni a harcias elnevezésektől!
Az orosz lego? Akármit akarsz kirakni, a végén csak kalasnyikov lesz!
Új hozzászólás