A BKV-Figyelő szerint a kocsik közti zárak gyengék, egy tűzesetnél könnyen baj lehet belőlük, de a sínkenő berendezések is állandóan törnek. És vannak még egyéb bajok is.

A hármas metró északi vonalrészén november 6-án kezdődő felújítás kapcsán a BKV-Figyelő összeszedte, milyen problémái vannak a felújított – de gyaníthatóan új, ám elég régi konstrukciójú – orosz metrószerelvényeknek. 

Cikkük szerint az ajtónyitási szoftveres problémák egyre kevesebbet jelentkeznek, fakockák sem tűnnek fel ördögi összeesküvésként, ám akadnak még így is gondok a kocsikkal. 

Nem csak az ajtózárás a probléma a felújított orosz metrókocsikon

Fotó: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate

Az egyik ilyen probléma értesüléseik szerint a kocsik közti ajtók zárszerkezete, amiket a metróvezető távvezérelve tud irányítani. Ám ezek a zárszerkezetek gyengék, ami egy esetleges vészhelyzet esetén jöhet rosszul, ha nem lehet kinyitni az átjáróajtókat két metrókocsi közt. 

A BKV-Figyelő úgy értesült belső forrásból, hogy a BKV már jelezte a kocsikat legyártó Metrovagonmas felé a problémát, az egyik szerelvényen már módosították a zárakat, a BKV pedig ezt teszteli jelenleg.

Másik probléma a sínkenő berendezések törése és zörgése, erről is szólt a gyártónak a BKV, mint ahogy az áramszedőpapucsok rugózásáról is, amivel nem annyira elégedett a közlekedési cég. Ez a cikk szerint részben a felújítással el fog múlni, az áramot leadó harmadik sínt is cserélik a hármas metró északi szakaszán.

Újabb probléma, hogy néha rövid időre a vonatok elvesztik a jelet a "programszőnyeggel" de a hiba annyira rövid ideig áll fenn, hogy emiatt nem kell kisorolni a forgalomból a szerelvényt. A probléma a cikk szerint a felújítással meg fog szűnni.

A jel időleges elvesztése egy újabb hibát eredményez, a megállók automatikus bemondása zavarodhat meg a BKV-Figyelő szerint, amit csak egy bonyolult művelet elvégzése után lehet kiiktatni, majd kézi mikrofonban bemondani a megállók nevét. A visszaállítás ugyanilyen bonyolult. 

A cikk érdekességként megjegyzi, hogy a vezérlő számítógép orosz neve ugyanúgy Szarmat, mint a legújabb orosz atomrakétáé. 

A felújítás során a már beszerzésekor elég öreg biztosítóberendezéseket is cserélik, de a cikk szerint az orosz metrókocsik lényegesen nagyobb motorteljesítményét (amivel rövidíteni lehetne az utazási időt) továbbra is lefojtják majd.

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate)

18 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Jól rábasztunk ezzel a muszka ,,csodával,, de legalább pár nacsalnyik zsebébe került jó bőven suska, hogy gebedjenek meg mind !!!
tudode
Vajon ki SZAKÍTOTT le ebből a gányolásból EGY KIS APRÓ LÓVÉT, akkor, amikor
.
----A lengyelek majdnem ugyanannyiért vesznek új metrókocsikat, mint amennyiért a budapestieket felújították
.
propeller.hu/nagyvilag/3313616-lengyel...
.
Minden túlárazva, KÉZ KEZET MOS pl. a világ leggyorsabban gazdagodó üdvöskéje pacsizik a gyújtögetővel
.
uploads.disquscdn.com/images/9987e56bed10f0f97f3aabe67c1ddc68c298f0c81770ac39bda66be41b2fae78.png
.
Oszt SAJÁT MAGÁVAL:
.
i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/mjogksv0syfqh7lc9ber.gif
.
Így kell ezt CSINÁYÁNYI???
Ügyi!!!
emerencia
Marha nagy mázli, hogy az utóbbi években már nem kell Budapestre mennem. Tartsatok ki, ha tudtok! Jövőre pedig ne ikszeljetek erre az emberi életeteket semmibe vevő, álkeresztény parancsuralmi bandára.
Hellcat
Ezért kellett Orosz nyomásra elzavarni a Vitézit, hogy a qrbánékra rátukmálhassák horror áron ezeket a szarokat...ők meg készségesen beszopták a ruszki faszt.
Eladott Ország
A felszínen úszó fekália nem fog varázsütésre virágzó szigetté változni, amelyre ő, a hívő
felkapaszkodhat és biztonságban élhet. A fekália fekália marad, fajsúlyánál fogva úszik, nem kiváltásága okán. Az emberi élet nem négy évekből áll. Nem lehet újra és újra kezdeni, minden választás után.
quadrocopter
A bűnöző Geci és bűnbandája mindenképpen az oroszoknak akarta kifizetni az adómilliárdokat, a szarért, a gagyiért, a használhatatlanért!
Mert ez így nemzethy!
dr. prédikátor
Nahát!!! Hogy meddig elér a Soros keze, no meg lehet hogy a migráncsoké is???
Nessy
A program neve Szarmat. Az eredmény ennek rövid változata: Szar.
quadrocopter
@Nessy: Tudod, hogy az új orosz atomrakétát is Szarmatnak hívják, köznapi nevén Sátán-2?
Ezek az oroszok nem tudnak elszakadni a harcias elnevezésektől!
Az orosz lego? Akármit akarsz kirakni, a végén csak kalasnyikov lesz!
Nessy
@quadrocopter: Na legalább lesz még egy Sátán Soros mellett!
Desischado
Azért az nagyon érdekelne, hogy orbánék mennyit szakítottak ezzel a biznisszel? És ha isten ne adja tömeg baleset lesz, akkor hogyan mosakodnak ki?
terlasz
Felújítást hazudtak azért, hogy kikerüljék a közbeszerzést. Jó biznisz ez Orbánnak, de úgy tűnik, hogy a jutalékát ki is spórolták a szerelvények minősége rovására.
Eladott Ország
@terlasz: Így igaz.Kikerülték a közbeszerzést a felújítással, hogy a fidesz névre hallgató rablóhorda többet tudjon lopni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.