Az MSZP-Párbeszéd miniszterelnök-jelöltje arról is beszélt, hogy a fideszesek már őt kérik, nehogy megint kétharmaduk legyen.

Forrás: Index
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

23 hozzászólásarrow_drop_down_circle

bencemacska
@Sanyi2015: ma, 00:27
Persze, miután a Fidesz 2/3-dal eltörölte azt a törvényt, amely szerint alkotmányozni csak 4/5-el lehet!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
karma1
Egy ertelmes ember realis kepe a jelenlegi helyzetrol, es a varhato eredmenyrol. Higgadt, megfontolt es felelossegteljes: Magyarorszagnak pont ilyen vezetore lenne szuksege.
Azert tudott ujat is mondani nekem: azt nem tudtam, hogy a partfinanszirozasnak van egyfajta "bunteto" jellege, ha nem allitasz mind a 106 korzetben jeloltet.
Le mernem fogadni, hogy ezt a kitetelt a futyisz rakta bele az Alapkatyvaszba... Nekik igy eri meg a partokat finanszirozni: nem baj, ha a vegen minden inditott partocskan veszitenek, de valamennyi penz legalabb vissza is jon, ha megsem aproznak fel a valasztast...
bencemacska
@karma1: ma, 22:47
Annyi baj van a Választási törvénnyel, hogy nem tudja az ember mindet megjegyezni!
A pénz megvonáson kívül van olyan is, hogy nem állíthat országos listát. ha nincs megfelelő számú jelöltje. Ha jól emlékszem olyan 30 körüli. Ezért vannak körzetek, ahol muszáj egymás ellen indulni!
Viszont nagyon alacsony lett az ajánlási szám, és több jelöltet is ajánlhatok.
Ja, és ha valamelyik párt kétszer nem indul önállóan, harmadszor már nem is indulhat! Ilyen problémája van most a MoMa-nak!
Ha szövetségben indulnak, akkor két párt esetében 10% a bejutási küszöb, 3 vagy több pártnál pedig 15%.
Ezért indulhat nyerési eséllyel csak korlátozott számú lista, ill egyéni jelölt!
karma1
@bencemacska: Akkor ezt a valasztasi torvenyt csakis a mestersegesen krealt 2/3 nyomhatta at csak a parlamenten, senki mas annakidejen.
En meg mindig azt mondom, hogy azt kellene felelos embereknek megvizsgalnia, hogy az Alkotmanyt NEM szuntethette volna meg orban, meg ketharmaddal sem, es igy azota egy illegitim kormanya van Magyarorszagnak, akkor viszont az uj valasztasi torvenyek is hamisak, nem lehetett volna a ketfordulosrol megvaltoztatni egyfordulosra, es felemelni a reszveteli kuszobot, atrajzolni a valasztasi korzeteket a futyisz szajaize szerint...
Csakis ennek a megvalaszolasa lenne a legfobb kerdes - alkotmany-megszuntetes - mert az osszes azota hozott torveny automatikusan ervenyet vesztene es a fidesz veget jelentene...Miert nem foglalkozik ezzel ma senki sem otthon?
bencemacska
@karma1: ma, 23:52
Vannak akik foglalkoznak vele, de nem érnek el semmit mert ennek eldöntésére az Alkotmánybíróság jogosult! Ott meg azok a fidesznyikek vannak többségben, akik nem is szakemberek és teljes talpnyalók. Egyidőben még billegett a mérleg, de a régieket részben nyugdíjazták, részben lejárt a mandátumuk! Újak megválasztásához pedig kétharmad kellett, és ebben segítette ki őket az LMP. Azért, hogy egy emberük ott legyen, aminek semmi értelme!
Ez az LMP megbocsáthatatlan bűne. A "visszavonult" Schiffer intézte, de a bennülők megszavazták!!!
karma1
@bencemacska: Akkor vinnem tovabb nemzetkozi fuggetlen birosagra. Szegyennek szegyen lenne, az igaz, de meg mindig kisebb szegyen bevallani, hogy AKKOR nem tiltakozott ellene sem az ellenzek, sem a civilek, mikor az Alkotmany eltorlesre kerult, mintha az orszag tovabbra is az Alapkatyvasz osszetakolt, toldott-foldott iranyitasara szorulna...:o(((
bencemacska
@karma1: ma, 00:06
Gyengék a jogi ismereteim, ls aki tudott ilyen ügyben okítani, az meg elment az Alkotmánybíróságról.
Ezzel általában VOLT alkotmánybírók szoktak foglalkozni, de úgy tudom az alkotmány szigorúan belügy.
Még az is előfordul, hogy a nemzetközi bíróság is szakvéleményt két az illető ország alkotmány ügyekben illetékes bíróságaitól döntésükhöz.
karma1
@bencemacska: OK, elfogadom, hogy belugy - jo. De akkor ha ilyen szigoru kriteriumok mellett lehetne csak kezelni az Alkotmanyt orszagon belul is, eppen azert kell, hogy legyenek felelos emberek akiknek ezzel a kerdessel foglalkozniuk kell.
Nem hiszem el - jo, mint laikus mondom ezt -, hogy az Alkotmanyra - mint a fo kovetendo alaptrovenyre - nincsenek szigoru meghatarozasok, hogy ki milyen formaban es mennyit valtoztathat rajta.
Teljesen eltorolni - hat azt egeszen biztosan nem lehetett volna! Szerintem ennek menten kellene elindulni, es szerintem erre a tilalomra - vagyis az Alkotmany teljes eltorlesere - kell hogy legyen egy vilagos utmutato.
Sanyi2015
@karma1: van rá konkrét útmutatás, a parlament 2/3-os többséggel módosíthat rajta.
karma1
@Sanyi2015: Koszonom az infot...:o))))
bencemacska
@Sanyi2015: ma, 00:27
Persze, miután a Fidesz 2/3-dal eltörölte azt a törvényt, amely szerint alkotmányozni csak 4/5-el lehet!
bencemacska
@karma1: ma00:21
Ismereteim szerint a régi ALKOTMÁNYT lehetett 2/3-dal módosítani.
Mivel a demokráciában eddig csak a Horn kormánynak volt kétharmada, hoztak egy olyan törvényt, hogy alkotmányozni csak 4/5-el lehet. De ez a törvény csak 2/3-os volt, a Fidesz rögtön eltörölte!
Ez a különbség a valódi koalíció és Fidesz-KDNP koalíció között!!!
Vannak ebben a témában még csúnyább dolgok is, de a pontos fogalmazás érdekében utána kellene érdeklődnöm!
(Háborúban vagyok a jogi kifejezésekkel!)
Az alaptörvény nevezetű valamiről keveset tudok mert számomra nem alkotmány!
bencemacska
Karácsony próbálja menteni a menthetőt, de kevés sikerrel. Legnagyobb ellenfele ebben a témában az Együtt elnöke!
Egyébként 2014-ben is Juhász kötötte az ebet a karóhoz, hogy az ő neve nem szerepelhet egy listán Gyurcsányéval! Botka csak gyenge epigon volt ezügyben.
Ha most a másfél %-os Együtt indít 106 egyéni jelöltet, akkor ki is kollaborál a Fidesszel?
Egyébként az igazság kedvéért meg kell jegyezni, hogy Szabó Szabolcs nem az Együtt jelöltjeként nyert Csepelen, hanem KÖZÖS jelölt volt!!!
lópicigáspár
Gyurcsánynak egyébként sem kell ellenség, hisz Szegeden van neki "barátja"!
Peller Anikó
Gergő ! Jó az irány, de mindenkivel össze kell fogni, mert a pálya már nem 10 fokos szögben lejt hanem lassan 60 fokos. Egyébként ez jár nekik. 60 fokos.
RonaGyuri
@durbincs: hogy egy pofátlan tróger vagy az egy dolog, de nagyon buta is, hisz aligátor félék ott nem élnek, s ha élnének is krokodil-félék lennének! =))
kokopelli
@RonaGyuri: ennek a majomnak magyarázol? Falrahányt borsófőzelék!
Nem látja a tastaturát,mert a feje a Viktátorban van! ;-)
RonaGyuri
@durbincs: tudom, hogy neked csak Őfenesége alfele számít!
Apropó mi a véleményed Schopenhauer és Kant művészet-felfogása közötti különbségekről? =))
RonaGyuri
@durbincs: nem baj bunkó, tudtam, hogy ehhez is hülye vagy! =))
Csizmás Kond
...már akkor biztos voltam hogy a feketekeretes szeművegét gyurcsányék állták...
RonaGyuri
@durbincs: te csak maradj a dagadt törpe szaros seggékén, ahhoz értesz! =))
kokopelli
@durbincs: hsklxsnbdhcvjuvocélxkjyabarayjcxk oké?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.