A 32 éves vándor azonnal meghalt, amikor vasárnap reggel elütötte egy idős sofőr Franciaországban.

Tragédia: meghalt az ekhós szekérrel világot járó Gecse Balázs Gergő

Fotó: Facebook

Szomorú véget ért egy csodás életét élő magyar vándor kalandja. A 32 éves Gecse Balázs Gergőt, aki ökrös szekérrel, egy kutya és négy szarvasmarha társaságában járta a világot, a helyi sajtó szerint vasárnap reggel fél kilenckor halálra gázolta egy idős sofőr délkelet-Franciaországban, Villard-Bonnot közelében.

Gecse az ekhós szekere mellett ballagott éppen, az út belső oldalán, amikor az állítása szerint a napsütéstől elvakult, szemből érkező autós elcsapta.

37 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ludmilla
@Klubtag: @Klubtag: a vándorlás volt az életeleme,nem hiszem,hogy különösebb mondanivalója lett volna.. Legyen könnyű a számára a föld
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Yoda69
Ahogy nezem eleg keskeny ut. Ha a szeker mellett ballagott, akkor az autosnak nem maradt mar hely, vagy az arokban landol. Persze ez nem jelenti azt hogy el kellett utnie, csak a vandor is lehetett volna figyelmesebb egy kicsit.
Ettol fuggetlenul resztvetem a csaladnak.
nevemnick
Szegény srác. Július közepén Aosta környékén járt. Először Aosta előtt láttam, majd két nap után indult újra útra. Pár nap alatt nem hosszú utat tett meg, mert a következő megállóhelye Aymavilles mellett a Dora folyó partján táborozott.
Klubtag
Persze, mint bármely más közúti baleset áldozatát sajnálja az ember. De azért tudna valaki felvilágosítást adni, hogy négy ökörrel, egy szekérrel és egy kutyával...Franciaország útjain mégis milyen egyéni vagy közösségi mondanivaló közhírré tétele volt a célja ennek a jó magyar embernek...Vagy...???
Ludmilla
@Klubtag: @Klubtag: a vándorlás volt az életeleme,nem hiszem,hogy különösebb mondanivalója lett volna.. Legyen könnyű a számára a föld
papa.49
Részvétem .
kihívta maga ellen a sorsot, azon a nagyon keskeny úton sajnos .
Pálinkás Pál
Most nem azért mondom...de milyen megfontolásból gyalogolt a szekér uttest felöli oldalán???A józan ész és a logika azt mondatja...hogy ha már bandukolok,akkor a padka melletti oldalon..az kocsiút szélén,vagy csak én gondolom így???Kicsirt olyan "Darwin-díjas " feelingje van az estnek!!!
görbetükör
@Pálinkás Pál: Csak feltételezek.
Négy szarvasmarha volt, de csak kettő van befogva. Lehet, hogy a másik kettő a padka melletti oldalon volt megkötve, ezért mehetett az úttest belső oldalán Gecse.
Gondolom, nagy utat megtett már így és eddig nem volt baj.
X-ray
Szeptember 23-án reggel fél 9-kor olyan hétágra süt a nap, hogy az öreg szemét elvakította a nap??? Nehezen hihető. És az öregnek nincs napszemüvege? Nekem mindig van a kocsimban! Ha süt a nap bazzeg, feltszem és nem ölök meg senkit!
Pálinkás Pál
@X-ray: Akkor visszafordítom a dolgot...mész az úton,szembe süt a nap...egyszer csak egy enyhe kanyarban feltűnik egy ökrös szekér,aminek egyébként semmi keresnivalója ott már vagy jó száz éve...és amikor hirtelen kikereülöd,mit ad isten...a "pilótája " mellette bandukol,csak nem az út szélén,ahol kéne...hanem az úttest közepén!!!És akkor ezt nevezed emberölésnek!!! Remélem csak vicceltél azzal hogy vezetsz!!!
görbetükör
@Pálinkás Pál: én meg attól szörnyülködöm, hogyha te vezetsz!
Mert te mindennek ész nélkül nekimész, aki/ami a kocsid elé kerül? Ha elsőbbséged van nem nézel senkit, semmit? Öreget, gyereket? Csak át rajta???
verőce21
Ez olyan "Felmászott a nyúl a fára..." történet. És ha piros csizma van a lábán, Nem süt a nap a szemébe! (a francia sofőrnek)
A jelenet múlhatatlanul idézi Karinthy írását, mikor Frédi elmegy Stánci nénihez kondoleálni, mert meghalt Stánci bácsi...aki nemrégen még barátfülét evett. És Frédi, miközben illedelmesen és gyászos hangon beszélget, fél, hogy rögtön kitör a botrány, mert röhögnie kell.

Nyugodjék békében, szép zsíros kalapban ment az útra.
Pálinkás Pál
@görbetükör: Te viszont biztos nem vezetsz...ha valaha ültél volna volán mögött ,nem beszélnél marhaságokat!! Mert egészen életszerű hogy egy ökrös szekér megy az úton,hajtója meg mellette,csak nem a szélén,hanem ott ahol fényévekkel nagyobb az esélye hogy baj történik!!!
A te logikád mentén ha autópályán elütsz egy biciklist mert eléd keveredik,te vagy a hibás,mert nem annyival mentél hogy le tudj fékezni,holott a bringásnak semmi keresnivalója ott,és tilos is!!
mellesleg te talán ott voltál,vagy esetleg a francia rendőrség megküldte neked a helyszínelés jegyzőkönyvét???
"De kiknek és mikor kötelező a fényvisszaverő mellény használata?

Az alábbi személyeknek, ha lakott területen kívül, valamint éjszaka és korlátozott látási viszonyok között közlekednek:

A gyalogosoknak, ha az út úttestjén, leállósávján, útpadkáján tartózkodnak. Ebből a szempontból gyalogosnak minősül a járművekből kiszálló személy is.
A kerékpárosoknak, függetlenül attól, hogy az út melyik részén kerékpároznak, tehát a kerékpárúton is!
A kézikocsival közlekedő személyeknek szintén az út bármelyik részén.
Az állatot hajtóknak, állatot vezetőknek, ha az út úttestjén vagy leállósávján tartózkodnak. Így a lovasoknak is!"
Még Magyarországon is ez a szabály!!
F_Viktor
@Yoda69: @papa.49: Írod:
"Ahogy nezem eleg keskeny ut"

Képeket hol láttok?
F_Viktor
@Pálinkás Pál: Bizony, bizony, a gépkocsivezető a ludas, nem "vakon" kell vezetni, fel kell készülni a váratlan akadályokra is.
Relatív gyorshajtás, nem a látási- és útviszonyoknak megfelelően vezetett.
Itt egy tipikus példa:
youtu.be/OQzwS2CjO9s
Yoda69
@F_Viktor: Fentebb ahol helyszinelnek a zsaruk.
Pálinkás Pál
@F_Viktor: Ugye ezt most nem mondod komolyan???
advocat
Irígylem. Mert úgy élt, ahogy kevesen tudtak! Ez a szabadság! De miért kívülről vezette a szekeret!
És részvétem!
F_Viktor
@Yoda69: A fenti képen láthatóan még élt és virult Gecse Balázs.
F_Viktor
@Pálinkás Pál: Bizony komolyan mondom, mert a gépjármű sebességét úgy kell megválasztani, hogy az ahhoz tartozó féktávolság ne legyen hosszabb, mint a belátható útszakasz hossza.

Avagy egy kis kereséssel:
"Relatív gyorshajtás: a megengedett sebesség határon belül a jármű és a rakomány sajátosságait, az útviszonyokat, a forgalmi, a látási és az időjárási viszonyokat figyelembe véve a sebesség olyan mértékű túllépése, amely személyi sérüléssel, vagy anyagi kárral járó balesethez vezet."
www.kreszabc.hu/fogalmak.php#a96
Pálinkás Pál
@F_Viktor: Igen...és a 21. században olyan természetes dolog hogy ökrös szekérrel találkozol,igaz???
"Relatív gyorshajtás: a megengedett sebesség határon belül a jármű és a rakomány sajátosságait, az útviszonyokat, a forgalmi, a látási és az időjárási viszonyokat figyelembe véve a sebesség olyan mértékű túllépése, amely személyi sérüléssel, vagy anyagi kárral járó balesethez vezet."
Ebből melyik vonatkozik erre az esetre??? Nos ha már ennyire jogászkodsz...keresd meg a Kreszben azt a tételt ,ami megengedi hogy az állati erővel hajtott jármű mellett az út közepén bandukolj...és ha megtalálod,..no akkor mondhatod hogy relatív gyorshajtott,mert nem vette figyelembe hogy az úttesten egy fogathajtó lépeget!!!
kripton
55. § Állati erővel vont járművek és kézikocsik

Tilos főútvonalon állati erővel vont járművel és kézikocsival közlekedni, kivéve ha más út (útszakasz) nem áll rendelkezésre.

A D165-ös út autóut, és lett volna mód mellékutakon haladni. Persze az sokkal hosszabb lett volna.
papa.49
@F_Viktor: Hát a cikk elején, az hogy a koma is ott van, meg a zsaruk is éppen helyszínelnek, valahogy ütik egymást...
Gondolom itt se volt a helyzet magaslatán a firkász ...
F_Viktor
@Pálinkás Pál: Írod:
"és a 21. században olyan természetes dolog hogy ökrös szekérrel találkozol,igaz???"

Igen! Gondolom nem járkálsz Romániába, ott minden napos, hogy éjjel 2 órakor a ködben kivilágítatlan lovaskocsival találkozol.
De a hegyekben nagyon gyakori a linkelt videoban látható sárátfolyások.
Szintén Romániában bármikor találkozhatsz teherautókról leesett 1,5 méteres farönkökkel.
Amikor megfogod a bal egyben azt a kerek bigyót, akkor mindenre fel kell készülnöd, te felelsz, hogy úgy válaszd meg a sebességedet, hogy meg is tudj állni a járművel bármilyen felbukkanó akadály előtt.

Tehát:
A gépjármű sebességét úgy kell megválasztani, hogy az ahhoz tartozó féktávolság ne legyen hosszabb, mint a belátható útszakasz hossza.
S a rendőr, biztosítótársaságok is erre fognak hivatkozni ha nem bírsz megállni (vagy kikerülni) egy ökrös szekeret a XXI. században.
kripton
@F_Viktor: De a gázoló nem gyorsan hajtott (még relatív értelemben sem), hanem nem látta a szekér mellett (az út középvonalában) gyalogló Gecsét, mert elvakította a nap. Reggel fél kilenc volt, amikor a nap alcsonyan áll. és ha az irány (kelet) stimmel, akkor a mondókája hihető. Plusz senki nem számít egy út közepén galogló vándorra.
F_Viktor
@kripton: Ne vicceljél már, a D'165 messze nem autóút!
kripton
@F_Viktor: Nem ismerem, a Google Mapen néztem meg. Plusz street wiev. Lehet, hogy nem autóút, de mindenképpen főút, tehát az állati erővel vont jármű szabály érvényes rá.
Gecse szabálytalanul gayalogolt az út közepén. Vagy a bakon kellett volna ülnie - akkor hajtónak minősül - vagy gyalogosként a forgalommal szembeni oldalon, az út szélén kellett volna mennie.
Ez az ügyvédek csatája lesz.
F_Viktor
@kripton: Ha nem látta a gyalogost, amennyiben az nem használt láthatatlanná tévő csodaköpenyt, akkor gyorsan hajtott az autós.
Teljesen mindegy, hogy a nap sütött a szemébe, vagy a barátnőjének nyomott egy csókot, neki lassítania kellett volna, hogy az általa belátható útszakaszon meg tudjon állni.

Volt egy hasonló eset Magyarországon is, megpróbálom megkeresni.
F_Viktor
@kripton: Megtaláltam:
www.blikk.hu/aktualis/veszhelyzet/ikreik-halala-kiserti-az-erdi-szuloket/ry317zg

"Amennyiben a vádlott haladási sebességét a megváltozott látási viszonyokhoz igazodóan, mintegy 29-32 kilométer per órára mérsékli a lenyugvó nap vakítóhatásának beálltakor, és az úttesten tartózkodó A. Erikát és az általa tolt babakocsit késedelem nélkül észleli, a balesetet normál lassító fékezéssel is elkerülhette volna” – mondta Ragasits Aliz ügyész."
hirtv.hu/ahirtvhirei/tagadta-bunosseget-az-ikerbabakat-halalra-gazolo-no-1191526
kripton
@F_Viktor: Nem azt állítom hogy a gázoló vétlen, hanem azt, hogy Gecse is felelős. Hogy ne csak a gázolón köveljük a szabályok betartását, hanem az áldozaton is. Ha kettejük közül csak az egyikük betartotta volna a rávonatkozó szabályt, nem történt volna meg a tragédia.
kripton
@F_Viktor: " Az úttest JOBB oldalán..." Az is szabálytalan volt.
F_Viktor
@kripton: Írod:
"Nem azt állítom hogy a gázoló vétlen, hanem azt, hogy Gecse is felelős."

Ezzel nem vitatkozok, mert igazad van, ha Gecse nem az út belső oldalán sétál, akkor valószínűleg ma is élne.
Évi 60-65 ezret vezetek, volt, hogy hasonló esetben szerencsém volt.

Írod:
"Az úttest JOBB oldalán..." Az is szabálytalan volt."

Bizonyos esetekben szabályos. Lakott területen belül gyalogosan jobb oldalt, lakott területen kívül bal oldal a szabályos.
kripton
@papa.49: Nem ütik egymást. A rendőrök biztos az állati erővel vont jármű szabály betartását kérik számon Gecsén, amit ő lefényképez. Ez éppen az bizonyítja, hogy nem igazán vette azt komolyan.
kripton
@F_Viktor: Húbammeg! Akkor ezt rosszul tudtam. (Nincs jogsim) Mázli, hogy élek!
Yoda69
@F_Viktor: Ja, bocs. Nem tudtam hogy ő van a képen, mert ezeddig azt sem tudtam hogy létezik. Létezett.
Lehet hogy a balesete előtt még csinált egy szelfit.
Pálinkás Pál
@F_Viktor: "gen! Gondolom nem járkálsz Romániába, ott minden napos, hogy éjjel 2 órakor a ködben kivilágítatlan lovaskocsival találkozol."
Nos...ezt te mondod...Egy jogállamban ezt nem is vizsgálnák,mert a lovaskocsi szabálytalanul nincs kivilágítva...amire éjjel megint nem kell számítanod kresz szerint!! Az a te bajod hogy rájöttél már hogy nincs igazad...de megpróbálod megmagyarázni,pont úgy mint a fidesznyikek!!!
Ami az érdi esetet illeti,abban meg vastagon benne volt hogy kisbabák az áldozatok...tudniillik én is utánaolvastam,a babakocsi kényelmesen elfért volna a jártdán...ergo,bármilyen sajnálatos is,a szülő volt a hibás...A relatív gyorhajtás az a rendelkezés,amit azért alkottak hogy bárkit meg lehessen büntetni!!Ha szigorúan ragaszkodsz a benne írtakhoz,akkor max csak 5Km/ h-val közlekedhetnél bárhol ,hogy bármikor meg tudj állni!!
namihami
Annyira tudom irigyelni azokat, akik ráérnek a passziójuknak élni. Miből telik ezeknek a hobbijukra? Ökrösszekerezés, vitorlázgatás, hegymászás. Életcél--naponkénti munka helyett. Mikor dolgoznak, miből lesz nyugdíjuk? Esetleg a celebeinkhez hasonlóan, a megfelelő időben elkezdenek rinyálni, hogy kicsi a nyugdíj?
Vagy a szponzorok ilyen hülyeségekhez adják a pénzüket, ahelyett hogy millió értelmesebb célt támogathatnának?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.