Az Index számolt be arról, hogy a Vác és Budapest között közlekedő s70-es vonat vezetőjének szerda reggel útközben lejárt a munkaideje, ezért a vonat Rákospalota-Újpest állomáson megállt.

A reggeli 7:32-es vonatról leszállított utasoknak így más alternatív közlekedési megoldást kellett találniuk, hogy beérjenek a munkahelyükre, és az iskolába.

Nem ez az első ilyen eset. Tavaly decemberben a Vác és Budapest között közlekedő s71-es vonat vezetője Csomádon állította le a vonatot, mert lejárt a 12 órás műszakja. Az utasoknak meg kellett várniuk, amíg a helyszínre ér egy másik mozdonyvezető, ám többségük akkor úgy döntött, hogy leszáll a vonatról.

A MÁV akkor a helyzetet az Indexnek azzal magyarázta hogy a veresegyházi vonalon váltóállítási problémák miatt már eleve jelentős késések alakultak ki.

A vonaton éjszakai műszakban szolgálatot teljesítő mozdonyvezető vezetési ideje lejárt. Az érvényben lévő hatósági előírások miatt 12 óra eltelte után nem vezethet tovább

Forrás: Index

99 hozzászólásarrow_drop_down_circle

F_Viktor
A mozdonyvető helyesen járt el, a vezénylője viszont megérdemel egy fegyelmi eljárást, a vezérigazgatónak pedig le kellene mondania.
Japánban ilyen malőr után a vezérigazgató seppukot követne el, hogy megtisztuljon a szégyentől.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
durbincs
@SystemError: BALLONKABÁTOS PEDOFIL - MAGÁNÁL MEGENT A FARáBA , NYITOTTÁK AZ ESERNYŐT ? csak ----
mint @silber13: komának a fakeresztet ?
kokopelli
@Lepényleső: ,ha a lejárt "előírott ill. engedélyezett" vezetési idő után valami történt volna,a mozdony-
vezető vihette volna el a balhét! Mert "megmondták neki"..."aláirattatták vele".."kioktatták őt".. stb...stb.
Máshol azt mondják ilyenre: "a ß@r mindíg felülről folyik lefelé!"
verőce21
Még +19 percről lett volna szó túlórában, ami azért nem extrém a vasút történetében...
A 12 óra szolgálatot túl lehet lépni, amiért az ún. "túlszolgálat" kategória miatt tetemes pénzeket kapnak a mozdonyvezetők.

Az újságírónak nyilván csak maga a botrány a fontos (különösen, ha "állami" cégről van szó), és ez a cikk azt sugalmazza, mintha a szemét MÁV agyon dolgoztatná, vagy legalábbis ilyen kényszerhelyzetbe hozná a dolgozóit, hogy 12 órát kell dolgozniuk.
Utánanéztem..., ennek a mozdonyvezetőnek a szolgálata úgy zajlott, hogy este kiment az egyik utolsó vonattal Szobra, ott semmi tevékenysége nem volt 5 óra hosszán keresztül(!) - akár aludhatott is a pihenőhelységben, vagy ha nála volt a laptopja, okostelója, akár 2 jó filmet is megnézhetett rajta -, Aztán hajnali 4 körül indult vissza a Nyugatiba, ahol fordult még egyet Vácig, majd onnan visszajövet végzett volna. De ez a vonat csúszott meg, és erre fogta magát, és képes volt leszállni, otthagyni csapot-papot Rákospalota-Újpesten, bő 10 percnyire a végétől!
verőce21
Kimaradt még az előbbi beírásból: A 12 óra szolgálatot túl lehet lépni, kifizetik, csak az egybefüggően 10 óra vezetéssel töltött időt nem.
De ezesetben erről szó sem volt.
1magyar
Nem lehetne a mnkaidőt a vonatok menetidejére beosztani?
verőce21
@1magyar: Nem a menetrend szerinti idővel volt a baj. Előre nem várható forgalmi akadály keletkezett.
Mondjuk egy marha ráhajt a sínekre, vagy felsővezeték szakadás van, stb. A rendellenes közlekedési akadályokat is nem lehet beépíteni a vezénylésbe. Ilyenkor túlóra keletkezhet.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok