Az Alpokban lezuhant német utasszállító egyik pilótája a baleset előtt elhagyta a pilótafülkét, és nem tudott visszatérni, mielőtt a gép a hegyoldalnak csapódott – közölte szerdán a The New York Times című amerikai napilap internetes felületén egy, a baleset okait vizsgáló nyomozó a gép hangrögzítő fekete dobozából nyert információkra hivatkozva.

A nyomozásban részt vevő katonai illetékes közölte a lappal, hogy a Barcelonából Düsseldorfba tartó járat útjának legelején a pilóták "nagyon udvarias, nagyon fesztelen" beszélgetést folytattak egymással, majd a hangfelvétel arról tanúskodik, hogy egyikük kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni.

Egyedül maradt az egyik pilóta

"A férfi kívülről picit kopogtat az ajtón, és nincs válasz" – mondta a nyomozó.

"Utána erősebben kopog az ajtón, és nem érkezik válasz. Egyáltalán nem jön válasz" – közölte a lapot tájékoztató szakértő, aki szerint a hangfelvételen lehet hallani, amint a pilóta megpróbálja feltörni a pilótafülke ajtaját.

Nem tudni egyelőre, hogy a pilóta miért ment ki a kabinból, "de – folytatta a nyomozó –, ami biztos, az az, hogy az út legvégén a másik pilóta egyedül volt (a pilótafülkében), és nem nyitott ajtót".

A Germanwings keddi, Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gépe kedden hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. Közvetlenül a katasztrófa előtt a gép egyelőre megmagyarázhatatlan okokból hirtelen ereszkedni kezdett, és nem válaszolt az irányítótoronynak, vészjelzést sem küldött.

Még keresik a másik fekete doboz berendezését

A gép fedélzetén 150 ember – 144 utas és 6 tagú személyzet – tartózkodott, a szerencsétlenségnek minden jel szerint nincs túlélője. A gépnek 72 német és 35 spanyol, három amerikai, továbbá két-két ausztráliai, argentínai, iráni és venezuelai, valamint egy-egy angol, holland, kolumbiai, mexikói, japán, dán, belga és izraeli utasa volt.

Az Airbus A320-as egyik fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhelyezett négy mikrofon által érzékelt hangokat és zajokat tárolja, kedd este találták meg a gép roncsaitól mintegy tíz kilométerre. Azonnal vizsgálni kezdték a felvett hanganyagot, de hivatalos tájékoztatást egyelőre nem adtak róla. A légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA) csupán annyit közölt szerdán, hogy a nyomozás jelenlegi állása szerint a gép nem robbant fel a becsapódás előtt, és a jelek ellentmondanak annak a feltételezésnek is, miszerint kabinnyomás-csökkenés miatt zuhant le.

A másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát megtalálták, de a berendezést még nem.

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

zolobacsi111
Tipikus 150 ember eletet kovetelo hiba, amit egy egyszeru szaballyal ki lehet vedeni. Pilota NEM maradhat egyedul a kabinban!!! Ha az egyikuknek el kell hagynia valamiert, akkor egy stuardess menjen be, amig vissza nem jon. Ennyi lett volna es meg ma is elnenek.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
zolobacsi111
Tipikus 150 ember eletet kovetelo hiba, amit egy egyszeru szaballyal ki lehet vedeni. Pilota NEM maradhat egyedul a kabinban!!! Ha az egyikuknek el kell hagynia valamiert, akkor egy stuardess menjen be, amig vissza nem jon. Ennyi lett volna es meg ma is elnenek.
ipan54
Egyes légitársaságoknál az a protokoll, melyet leírtál @zolobacsi111, hogy itt ,jelenleg ez lett volna , azt sztem már nem fogjuk megtudni soha!sajnos .
wagabund
Asszem cifra dolog fog itt kiderülni...
Gondolom már megvolt az alapos házkutatás a bentmaradt pilóta lakásán, baráti körénél...
KERKA
A katasztrófa oka emberi mulasztás. Mint az olasz hajónál. megszegik a szabályzatot és tragédia lesz belőle.
Fradigege
Az ajtózáró gombot folyamatosan zárt állapotban tartotta. Van valami ajtónyitó kód, amit a személyzet ismer. Az ajtó csak úgy tudott zárva maradni, hogy a zárógombot folyamatosan lenyomva tartotta, mert annak is egy idő után oldania kellett volna. Valami sötét dolog van az egész mögött. Bekattant, életbiztosítás, pszicho,... Egy másik személyzeti ember bentléte a jó megoldás az ilyen esetekben.
verőce21
Az ISIS megjelent Európában? Jól nézze meg mindenki a szomszédját, mennyire gyanús.
Félreértés ne essék, nem az Iszlámmal van a baj, hanem csak azokkal, akik kifordítják és a feje tetejére állítják a vallási tanításokat.

harcunk.info/index.php/hirek/685-iszlam-kalifatust-akarnak-magyarorszagbol-az-iraki-es-levantei-iszlam-allam-harcosai (?)
tivoli
@Fradigege: tegnap, 20:05
Jó kis konteo az egész cikk. Ha a pilóta tudja, hogyan lehet visszatérni a fülkébe, akkor nem próbálja betörni, pláne ha tudja, hogy kívülről lehetetlen kinyitni a fülkét.
nagy humbug az egész, az ujságolvasó nép hülyítése.
A másodpilóta magánéletének kiteregetése szánalmas és nem magyarázat a baleset bekövetkeztére.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.