Európában hiába nő az eladás, Kínában és Észak-Amerikában csökkent a kereslet.

Az öreg kontinens még tartja magát, de Kína és az USA nagyon visszaesett

Júliusban 14 százalékkal, 128 ezerre csökkent az eladott elektromos autók száma a Sanford C. Bernstein befektetési tanácsadó cég kedden közölt adatai szerint, amit a Bloomberg idézett.

A csökkenést elsősorban az okozta, hogy visszaesett az eladás Kínában, ahol mérsékelték az ilyen típusú autók vásárlásának állami támogatását. Eközben Észak-Amerikában is visszaesett az elektromos autók eladása, amit nem tudott ellensúlyozni az eladások növekedése Európában.

Júliusban a legtöbb elektromos autót az amerikai Tesla adta el, mintegy 20 ezret, amelyet a kínai BYD követett csaknem 16 ezres, a német BMW közel 9 ezres és egy másik kínai cég, a BAIC 8 ezres értékesítéssel.

Az idei első hét hónapban globálisan 35 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása éves összevetésben.

A Sanford C. Bernstein szakértői azzal számolnak, hogy tavalyhoz képest 23-48 százalékkal több, 2,4-2,9 millió elektromos autót adnak el világszerte.

Forrás: MTI

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Ezek csak ,,játékszerek,, a múlt héten olvastam egy tulaj cikkét, hogy a Balcsiról Miskolcra úgy ért haza, hogy Pesten már töltenie kellett, és Miskolcon is az első kútnál megint !!!
Ez nem komoly csak játékszer !!!
verőce21
Ezek az elektromos kocsik egyértelműen városi kisautók.
Nem kell többet elvárni tőle. Roller, vagy elektromos kerékpár helyett, kényelmesebben, tágasabban lehet benne közlekedni. Az elővárosi vonatokkal megérkezel a nagyvárosba és átszállsz a földalatti parkolóban lévő járművedbe. Egyelőre ezt így lehet, vagy kellene elképzelni. Egy villanymotor, meg egy műanyag kaszni.
Nem hosszú utakra való.
jesz
Mint annyi mindent, ezt is szokni kell. Az, aki az udvarán tud parkolni, könnyebben beszél. Reggel kihúzza a konnektorból az autót, aztán itt nagyfaluban ide-oda bóklászhat. Ha sok dolga van akkor sem megy száz kilcsinél többet. Estére haza, be a kertbe, konnektorra teszi, oszt annyi.
Így vagyunk a mobiltelefonokkal is. Reggel le a töltőről, este vissza. Ezt már megszoktuk.

Akinek ez még kevés, az kivárja az akkumulátorok fejlődését. Legalább tíz év, de lesz.
Azt mondják, hogy a mobiltelefonok fejlődésének a proci forrósodása az akadály. Ha valaki feltalálná a hűtésüket úgy, hogy pont akkora maradna a méretük, mint most, akkor elképesztő lenne a tudásuk.(sebességük)
papa.49
@jesz: Pontosan az AKKUK az igazi áttörés gátjaik jelenleg !!!
jesz
@papa.49: hát ez az...hablatyolnak össze-vissza, de az akku-fejlesztés gyerekcipőben..
F_Viktor
@papa.49: Azért alakulgat a dolog, kezdenek már nem játékszerek (10 millió forint alatt) lenni az elektromos autók.
30 millióért már van a Mercedes EQC 400 4Matic SUW-ja, több, mint 700 Nm-es nyomatékkal, 408 lóerővel, 5 mp/100km/h gyorsulással, ~300 km/h végsebességgel, 400 km-es hatótávolsággal.
F_Viktor
@jesz: A 2000-es évek nagyon elején már létezett olyan üzemanyagcella telefonhoz, amely 10 cl alkohollal egy hónapig üzemeltetett egy Nokia telefont.
papa.49
@F_Viktor: Ez még messze nem a ,,népautó,, kategória, egyébként amiről én írtam az egy középkat. Toyota volt !!!
Ez akkor válik a belsőégésű motorok ellenfelévé mikor egy töltéssel 800-1000 km meg lehet tenni, ill. ha teljesen más alapú energia biztosító rendszer kerül beléjük !!!
F_Viktor
@papa.49: 500-600 km-es hatótávolság hamarosan elérhető lesz, de Suzukihoz hasonló népautóra még várni kell.
Talán ha széles gábor előrukkol végre a 2014-es választásokra ígért mindenki számára elérhető antigravitációra épülő ingyen energiatermelő berendezésével.. Azt majd behajítjuk egy villanymotoros gépbe, s végtelen hatótávolságra autózhatunk :-D

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.