A MÁV az egyik leggyengéb színvonalú szolgáltatást nyújtja Európában és a legdrágábban állítja elő teljesítményét. Ezért a teljesítményért rengeteg közpénzt emésztett már fel, ugyanakkor emellett mégis folyton adósságokat nyög. A változást ígérő új kormánynak első körben idén meg kell mentenie a csődtől, majd el kell takarítania a 300 milliárd forintos adósságállományt és bele kell vágnia a vállalat átalakításába, különben kezdődik minden előlről. Értesüléseink szerint a Fidesz szeptember óta Fónagy János vezetésével külön munkacsoportban dolgozik azon, hogy meghatározza, milyen lépéseket kell tennie az új kormánynak a közösségi közlekedés, elsősorban a MÁV és a Volán-társaságok átalakítása érdekében. A közösségi közlekedést nemcsak ők, hanem a Varga Mihály vezette költségvetési munkacsoport is vizsgálja, ugyanis a területnek még átalakítások nélkül is komoly költségvetési forrásokra lenne szüksége. A kormányzásra készülő párt szakpolitikusai azt próbálják felmérni, hogy mekkora lehet a MÁV adóssága jelenleg, vagy például mekkora lehet a vállalat ingatlanvagyonának értéke. Információink szerint azzal a kérdéssel kiemelten foglalkoznak, hogy mennyi uniós forrást lehetne bevonni a vasútfejlesztésbe a következő években.

Forrás: hirszerzo.hu
Feltöltő: Edy Andre
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

40 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
adsl70
majd egy szekértői bizottság vagy civil szervezet szigorúan közpénzből jól elvizsgálódik... :)
inkvi
Az Állami vállalatok, cégek rendbe tétele kormányzati feladat lenne! Beleértve az önkormányzatokat is! Ezt miért engedte ki kezéből 8 évre a politikai elit vezető párt-farkciója!?
Dr.luigilongo60
@inkvi: 2000-ben tán jól gazdálkodott a Máv, netán jobb volt a szolgáltatás?
Akkor is csak a sztrájkolgatás ment nekik.
inkvi
@luigilongo60: Tudod jól, hogy a világon mindenhol ráfizetéses a vasút, de mégis kell működtetni! Pontosan ezt említi a cikk: Drága, korrupt és rossz: itt lehetne "kereskedni" valamit. A bányászat is ráfizetéses mindenhol; még sem zárják be a szénbányákat! Csak Kádárék ötlete volt, hogy nem üzemeltetik, amivel emberek, dinasztiák sorsát tették a partvonalra: Csak Komló jut eszembe, ahol régen majd sírva fakadtam, hogy mit tettek emberekkel! Ez így nem megy!
Valahol leírtam, hogy az Önkormányzatokat sem lehet felére csökkenteni, ha nem tudnak elmenni máshova dolgozni; a munkanélküliség megöli a hazát, a népet!
Lehet benyögni 1-1 ötletet, de meg kell vizsgálni annak következményeit is (háttér-tanulmány). Kampányilag minden jól hangzik, de nincs mögötte semmi! "Nagy a tét" - kinek? Elárulom: nem nekik, mert holló a hollónak nem vájja ki a szemét, ha még igaz a mondás?
Csizmás Kond

Ha egy vállalatnak van pénze pártokat fizetni, pártalkalmazottakat fizetni, meg nem csinált feladatokat fizetni, akkor ott kell legyen pénz.
Az ismét más dolog, hogy az alkalmazottak elégedetlenkednek, na meg a szakszervezeti vezetők bujtogatnak, mert legtöbb esetben nem a bérek miatt volt a sztrájk, hanem valaki megbuktatására.
inkvi
@Csizmás Kond: Mondj egyet, aki megbukott, illetve belebukott?
Csizmás Kond
@inkvi: Nem föltétlen kellett megbuknia...lefizette a szakikat...csak példa
...mert egyre jobban gazdagodtak azok is....
inkvi
@Csizmás Kond: Akárcsak mi! Gazdagodtunk: tapasznyalatokkal!
csikknorisz
Egy ev alatt 2x emeltek jegyarat, es qva sok a kedvezmeny. Csokkentsek a jegyarat, es a kedvezmenyek merteket, kulonben a budos eletben nem fog itt valtozni semmi. Az emberek elpartolnak a vasuttol, ilyen arak mellett.
Csizmás Kond
@csikknorisz: Ha tovább hamuzik akkor behozhatják a lemaradást.....:)
inkvi
@csikknorisz: A vasút nem csupán az emberekért van! A teher-szállítás jövedelmező!
csikknorisz
Ha hazamegyek, az oda-vissza 288 km. Amiert 320 km-nyi jegyet kell kifizetnem. Ami kereken 1000 forinttal tobb, mint egy eve. A MAV dolgozok es csaladtagjaik ingyen utaznak. Ez olyan dolog, mintha egy bolti dolgozo csaladtagjai telipakolhatnak a kosarat fizetes nelkul. A 65 even feluliek szinten ingyen. Nyugdijat nem kapnak talan? Lehet, hogy tobbet, mint en fizetest. Es ez meg csak az ingyen utazok ezreirol szolt. Hany es hany kicseszett kedvezmeny van meg, en meg fizessek teljesaru jegyet, elvegre en csak egy adofizeto vagyok, azok meg ki birnak fizetni akarmennyit egy nyuves jegyert.
csikknorisz
@inkvi: Az az osztrakok biznisze. A cikkben szemelyszallitasrol van szo, nem a cargo-rol.
inkvi
@csikknorisz: Ingyen parkol a képviselő, el sem kell számolnia! Ez a gyalázat!
Enged meg, hogy én a MÁVról beszéljek, mert úgy kerek a történet!
Dr.luigilongo60
@inkvi: Semmi gond azzal, amit írtál, csak már megint azzal kezdted, hogy az elmúlt nyolc évben stb.
Előtte minden rendben volt?
Nem veszed észre, mennyire elvakult vagy?
Egy másik cikknél valaki azt is leírta, hogy a völgyhidat is 2002 előtt tervezték és hagyták jóvá, mégis be van etetve az egész ország az ellenkezőjével.
luciferi
@luigilongo60: mert hazudni könnyebb, mint szembenézni a tényekkel. És ez sajnos "oldal" független.
inkvi
@luigilongo60: Olvasd el! Máshol visszamentem az új gazdasági mechanizmusig! Nem azt írtam: nem is érdekes; de a korrupció az elmúlt 8 évre vetítődik vissza. Gondolom a fővárosban is 8 éve van ez, mert nem volt kontroll!
Különben tök mindegy, hogy mit, mikor hagynak jóvá; ha felesleges és nem telik rá; nem kell megvalósítani!
Azért a Te szemellenződet nem cserélném le az enyimre! :):):)
inkvi
@kevijeni: Reménylem nem nekem címezted epés megjegyzésedet, mert örök harag és nem viszlek el a meleg-bárba! Fagyjál meg otthon! :):):)
csikknorisz
@inkvi: Engem nem erdekel a teherszallitas, nem olajtartaly, vagy cukorrepaszallito vagon tetejen szoktam utazni. A MAV anyagi helyzete sem erdekel. A sajat anyagi helyzetem erdekel. Aminek jol odabasz a MAV, ha neha utazni akarok. Bar egyre ritkabban fordul elo ilyesmi, pont a jegyarak miatt.
inkvi
@csikknorisz: Én is ezt mondom!
Engem nem érdekel az ország csődje; csupán az emberek megélhetése!
Ez a politikai elit ezt a gondolatot nem érzi magáénak!
Élen a Bokrossal és társaival!
@csikknorisz: Te össze tudod egyeztetni a democsokrácia hangoztatása mellett, hogy van aki minimál nyugdíjból (28 rongy körül) él és más 28 millából havonta! Te össze tudod egyeztetni, hogy van aki naponta még egy ezrest sem költhet el, más meg 205 ezret!
Ha igen, akkor nagy a tűrőképességed és igen toleráns vagy!
Ezért csak irigyelni tudlak!
csikknorisz
@inkvi: Most mirol beszelsz? Voltam mar en is segilyes, vagy 2 honapig. Ha ez ido alatt vonatra ulok, hany forint kedvezmenyt kaptam volna? Mutattam volna egy 28500 forintrol szolo csekket a penztarnal, aztan vehetek ingyenjegyet? Francokat.
inkvi
@csikknorisz: Sajnállak, ha nem érted! Ha itt tartasz: ne ülj vonatra!
Dr.luigilongo60
@inkvi:
Szerintem Te nem értesz valamit, a kapitalizmus nem jótékonysági intézmény.Vedd már észre!
Igen ,Én is sajnálom, akinek nélkülöznie kell de ez az egész világon így van, nem csak nálunk.
Szoktam volt nondani az elégedetlenkedőknek:Uraim, nem tetszett a szocializmus?
Itt van a szép új rendszer,lehet élvezni.
Ja, hogy ezt elfelejteték közölni a rendszerváltáskor?
Az egy más kérdés.
csikknorisz
@inkvi: Ertelek en wazze, csak probalok a topic temajanal maradni. :) Bokrgyurcsban a hibas, mindenkeppen. :)
inkvi
@luigilongo60: Én értem! Te vagy eltévedve! A democsokráciában benne van, hogy 10-15 % emberi veszteség van!
Olvasgassál utána! Talán megérted! Sajnállak, hogy nincs megfelelő kitekintésed a világra! :(:(:(
Dr.luigilongo60
@inkvi: Szép nagy ablakaim vannak, kilátok rendesen, sőt az autómon még tetőablak is van/elektronyos/.
Bár sokat gondolkodtam, hogy mi a szarnak. Ha elhúzom, süti a kupámat a nap, egy nagy baromság.
inkvi
@csikknorisz: Mit tett a Bokros a csomagjában a Máv-ért és mit tett a Gyurcsány? És mit tett a többi? Most meg sopánkodnak! Waze! Ez a topic témája!
Mit tett az MDF: halál-adó? Sorolhatnám! Ki ellenőrizte Demszkyt? Ki engedte a Nokiás-dobozokat?
Ha korábban is volt simli, akkor keményen felléphettek volna: 8 év alatt csak rács mögé kerülhettek volna a gazemberek (nem VIP kórházba), nem annyira lassú az igazság-szolgáltatás (ha az).
Mindenki visszahivatkozik! Miért? Ha nem volt bűntény, akkor kár róla sejtegetéseket írogatni!
Senki sem hibás, csak mi vagyunk az orrunknál fogva megvezethetők!
inkvi
@luigilongo60: Akkor nézz magadba! :):):)
Dr.luigilongo60
@inkvi: Ne osztogass tanácsokat nekem, nem vagyok vevő az erkölcsi fölényeskedésre.
inkvi
@luigilongo60: Pedig a kapitalizmusban legfőbb érték a vevő!
Dr.luigilongo60
@inkvi: Hú de sziporkázol ma, bevettél valamit?
csikknorisz
@inkvi: Maga Gyurcsany mondta, hogy utoljara Baross Gabor tett annyit a kozlekedesert, mint a cocialistak. Igaza is van! Baross epittetett vasutvonalakat, a szocik meg bezaratnak. Pont annyit tettek erte, csak negativ elojellel.
inkvi
@luigilongo60: Mikor nem sziporkázok?
inkvi
@csikknorisz: Gyurcsány hazudott! Ne hidd el neki!
vukkocska
@csikknorisz: akkor az autópályákat Te nem is használod? Az nem a közlekedéshez tartozik szerinted?
Az eredeti címhez: a Fidesz könnyű helyzetben lesz, mert Gaskó nem fog orrba-szájba sztrájkoltatni. Mór megtette....... mehet is, sehol nincs.
luciferi
@vukkocska: dehogynincs! Nagyon is jólétben van!!!!
vukkocska
@kevijeni: ahhoz nem fér kétség. Eddig is nagyon jól megélt. Arra gondoltam, hogy nem lesz belőle sem közlekedési miniszter, sem államtitkár. Mert abból nem is lehet olyan jól megérlni, mint szakszervezeti vezetőnek lenni.
luciferi
@vukkocska: így igaz! Neki ez nagyon kényelmes. De pl.a Jakabot, a magoszost a képviselőség lehetőségével vették meg, hogy szervezze a műbalhékat. Képviselő lett, és azóta le is sz@rja az addig szívügyének tekintett parasztokat. Most meg már csalt is, hogy főnök maradhasson. Na, ilyenekből áll a fütyesz.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.