Tegnap az alaptörvény negyedik módosításának vitájában a kormánypárti többség elfogadott egy olyan módosító indítványt, amely gyakorlatilag lehetetlené teszi a politikai kampány műfaját, ha pedig a többi intézkedéssel együtt nézzük, azt látjuk, hogy nem kicsit fordul saját maga felé a Fidesz keze. Az elfogadott módosító javaslat, amelyre a hétfői végszavazás erősít rá, arról szól, amit az Alkotmánybíróság egyszer már kikukázott, vagyis a politikai reklámok tilalmáról. Bárki bármennyire is nem szereti ezeket, a politikai reklám nem csak az informálás alapszintje miatt fontos, hanem egyszerűen a kampányra való felhívás miatt. A 21. században nem csak az információ eljuttatása, hanem az információ létére való figyelemfelhívás is fontos, így a választási reklámok tilalma egyértelműen korlátozza a szabad információhoz való jutást, ahogy ezt az Alkotmánybíróság is kifejtette, mikor eltörölte az erről szóló részt. Itt trükközött egyet a Fidesz és Lázár János, akik nem a kampányhirdetések tilalmát mondták ki, hanem azt, hogy egy-egy médiumban csak ellenszolgáltatás nélkül lehet politikai reklámot közölni. Hogy mi a gond?Ezzel a javaslattal arra kényszerítik a TV-ket, rádiókat, napilapokat, internetes újságokat, hogy a saját hirdetési keretükből gyakorlatilag adakozzanak a pártoknak és adjanak reklámidőt. Elképzeljük, ahogy az RTL Klub feláldozza a szabad választásokért a Barátok közt közötti reklámblokkot? Vagy a TV2 szombaton mondjuk Megasztár műsoridejéből ad át? Nem egyértelmű, hogy ezzel gyakorlatilag betiltja a politikai reklámokat a Fidesz, és ezzel nagy versenyelőnyt szerez magának. Mert politikai hirdetésekre van lehetőség. Igen, az új rendszerben van a reklám, amely valamilyen médiumban jön le, és a hirdetés, amely kampányeszközhöz kapcsolódik. Míg a reklámokra szabályozást vet ki a kormány, a kampányeszközöket nagyjából békén hagyja. Miért is bántaná, hiszen az óriásplakát a leghasznosabb kampányeszköz, és azt nem szabad bántani, mivel Simicska Lajos birtokolja az összes óriásplakát kb. 40 százalékát, míg további 20-30 százalék más fideszes kötődésű cégek birtokolnak. Van konkrétan olyan megye, amelynek az összes óriásplakátja kb. a fideszes érdekeltségben van. Ez azt jelenti, hogy Simicskáék simán megcsinálhatják, hogy míg a Fidesznek ingyen adnak óriásplakátot, addig mondjuk az LMP-nek tízszeres áron. Gyakorlatilag a Fidesz szabályozhatja, ki kampányol és mennyiért. [...] Bővebben!
Ez már választási csalás, vagy még csak az előkészülete?
Forrás:
Kettős Mérce
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
Kapcsolódó cikkek
Népszerű az Interneten
Itthon
- 2024. June 1., 20:07
Már a román nyugdíjak is utolérhetik a magyart? – Egy friss elemzés erre elképesztő kérdésre keresi a választ
Itthon
- 2024. June 1., 19:17
Luxuspanel – ki gondolta volna, hogy ez lesz a menő egyszer Magyarországon, pedig nagyon is
Itthon
- 2024. June 1., 18:28
Most derült ki egy nagyon fontos hadititok: különleges világrekordra készül Orbán
További ajánlatok
Itthon
- 2024. June 1., 08:20
A fél országot elárasztja a víz – Mutatjuk, hol csapnak le a viharok
Itthon
- 2024. June 1., 08:50
Lekapcsolták a szegedi droghálózatot – Brutális mennyiségű készpénzt is lefoglaltak
Szórakozás
- 2024. May 31., 19:31
Rendkívüli: műsorváltozás a TV2-n és az M5-ön; Tompos Kátyára emlékeznek
Új hozzászólás