Már 2009-ben együttműködött a Matolcsy György vezette Magyar Gazdaságfejlesztési Intézet (MGFI) és a Continental Dohányipari Zrt. olyan anyagok elkészítésén, amelyben a dohányárusítás államosítására készültek - írja cikkében a 444.hu.

2009-ben a Fidesz környékén már megkezdődött a mostani dohánytörvény előkészítése, a munkába pedig a Continental Dohányipari Zrt. is bekapcsolódott - tudta meg a 444.hu híroldal. A lap azt írja, hogy Matolcsy György cége, a Magyar Gazdaságfejlesztési Intézet Kft. a Fidesz választási győzelme előtt több tanulmányt is írt, amelyeket a cég honlapján nem annyira, mint inkább a Polgári Szemle oldalán lehet elolvasni.

Készültek viszont olyan tanulmányok is, amely nincs fenn a neten, ilyen például "A fiatalkori dohányzás visszaszorítása" című, 2009-ben készült dolgozat, amely egyértelműen leírja, hogy kívánatos a dohánytermékek kereskedelmének állami monopóliuma, sorra veszi a hasonló nemzetközi példákat, érinti a jogszabályi környezet előkészítését, a kialakítandó pályáztatási rendet és a kiskereskedőkre vonatkozó szabályokat is - áll a cikkben.Matolcsy ma már a Magyar Nemzeti Bankot vezeti, amelynek sajtóosztálya a 444-nek azt írta, hogy a Magyar Gazdaságfejlesztési Intézet konzultációk alapján témavázlatokat, előtanulmányokat végzett a dohányzási szokásokról. A 444 megtudta, hogy a munkába a Continental Dohányipari Zrt. már akkor, 2009-ben bekapcsolódott. Ennek a vállalatnak a vezetője, Sánta János is feltűnt a trafiktörvény elektronikus dokumemtumának szerzői között, amit ő azzal magyarázott, hogy véleményeznie kellett az anyagot, és rámentett a számítógépén.

És bár a Continental Zrt. vezetője tagadta, hogy központilag szervezték volna a csoporthoz kötődő tisztségviselők, alkalmazottak, barátok és rokonok pályázatát, egy Continental-vezetőkhöz köthető cégen keresztül nemrég 27 domainnevet regisztráltak csupa nemzeti dohányos trafikra. Ez utóbbi értesüléshez hasonlóan azt is a hvg.hu írta meg, hogy 25 olyan céget jegyeznek be egy 81 négyzetméteres bajai lakásba, amelyek több mint 90 leendő trafikot irányítanak majd. A koordináló cég és a bejegyzés alatt álló betéti társaságok tagjaikon keresztül szorosan kapcsolódnak a hódmezővásárhelyi Tabán Trafik Zrt.-hez, a Continental dohánygyár terjesztő és forgalmazó cégéhez.

A 444-nek arra a kérdésére, hogy pontosan milyen kapcsolat volt a Continental és az MGFI között, és milyen szerződéseket kötött a két cég, Matolcsyék azt válaszolták, hogy "a téma szerződéskötésig nem jutott el". A Continental ügyvédje, Reiniger Balázs pedig azt közölte, hogy köti az ügyvédi titoktartás. Sánta János cégvezető nem válaszolt a megkeresésekre. Az MGFI-nél készített és készíttetett anyagok a 444 szerint a mai dohánytörvény alapját képezték: egyes részek felépítésükben, néhol pedig szövegszerűen visszaköszönnek a Lázár János által benyújtott és idén július 1-jén hatályba lépő dohánytörvényben.

23 hozzászólásarrow_drop_down_circle

silber13
@Nakimaga: Azt hiszem, Augiász istállójának kitakarítása könnyed , erőfeszítést nem igénylő tevékenység lenne a mostaniak utáni kiganézással szemben.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
pacsni
"bretagne" ez olyan borzalmas amit ezek csinàltak eddig, hogy mèg a romaniàt is levertuk, ebben, az elso helyen àllunk (sajnos)
kkalman
Nem véletlenül mondta többször is a csúti Maradona a Sólyomnak, hogy felkészültek a kormányzásra. De már ekkor is hazudott, mert azt kellett volna mondania, hogy felkészültek a rablásra.
bretagne
@coyote3: Reménykedjünk, hogy nem is fogja!!!
mariaberta
És tudja valaki mennyi Matolcsi fizetése? Mert Simorét rendesen lecsökkentették.
entero
@Nauta: Most nagyon megijedt ám a Fidesz! :-))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.