A nagy tévécsatornák veszteségét növelné tovább a kormány reklámadóterve, többségük (néhány kivétellel) a cégbírósági adatok szerint eleve veszteségesen működött az elmúlt évben, miközben bevételük is csökkent - olvasható a Napi Gazdaság hétfői számában.
A Napi Gazdaság hétfői számában megnézte, mire számíthatnak a tévétársaságok, ha a reklámadó a korábban kiszivárgott formában kerül bevezetésre.
Vegyes képet mutat a nagy televíziók tavalyi eredménybeszámolója. Az RTL Klubot működtető Magyar RTL Televízió Zrt. például miközben veszített bevételéből, jelentősen növelte nyereségét. A tavalyelőtti több mint 29 milliárd forint után tavaly 25,8 milliárd forint bevételt hozott a cég, adózás előtti nyeresége pedig 6,6 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 2,8 milliárdos profittal. Amennyiben a korábban nyilvánosságra hozott reklámadó-tervezet szerint vezetnék be az új adót, akkor a csatorna jövedelmezősége kétmilliárd forintra olvadna, míg a büdzsé ennek kétszeresét vinné el. A képet tovább árnyalja, hogy mivel a tavalyi megugrást egy egyszeri tétel okozta, enélkül az esetleges reklámadó veszteségbe fordítaná az eredményt.
A cégbírósági adatok szerint a másik nagy országos kereskedelmi televízió pénzügyi eredményei ennél jóval szerényebbek, a Tv2-t működtető MTM-SBS Televízió Zrt. bevételei is csökkentek, a 2011-es 16,2 milliárd forint után tavaly 14,2 milliárd forint bevételre tett szert a televízió, amelynek így is egymilliárdot meghaladó összeget kellene reklámadó címén befizetnie az államkasszába. A társaság - az ötvenmillió forint adóbefizetés után - 6,7 milliárd forintos mérleg szerinti veszteséget írt le, ami javulás az egy évvel korábbihoz képest, mert 2011-ben 8,9 milliárd forint volt a csatorna vesztesége.
entero, simicska, nyerges ...:)