Zuglónak, a főváros XIV. kerületének, és Pest egészének közlekedése szempontjából fontos lenne a villamosközlekedés visszaállítása a Thököly úton, miután nem várható, hogy a Bosnyák térig, vagy Újpalotáig kivezetik a 4-es metrót - hangzott el egy, a témában szerdán tartott budapesti közlekedési konferencián.
Forrás:
STOP
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
10 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ilyesmire megy rá a gatyánk és a hazánk.
Korszerű nagy befogadóképességű, visszatáplálós rendszerű járművekkel igenis látok ebben fantáziát!
Abban teljesen igazad van, hogy el sem kellett volna bontani. A régi energiaellátó rendszert természetesen fel kell újítani, úgy hogy ritkítani kell a betáp állomások számát, ugyanakkor a meghagyottaknak meg növelni kell a beépített teljesítményét.
Ez lehetővé teszi, hogy a hosszabb tápszakaszokon mindig több jármű közléekedjen,.
Ennek az az értelme, hogy amikor az egyik fékez akkor a másik ha indul, a fékezési energiát felhasználja, így a betáp teljesítmény igény kisebb legyen.
És van ebben az országban annyi kitűnő szakember, hogy tudjanak igazi "budapesti" járművet tervezni és legyártani!
Volt már ilyen, gondolok a korszakváltó egykori Stukára és az abból kifejlesztett legendásan jól sikerült UV kocsikra.
És - a hajtásszabályzó teljesítmény elektronika kivételével - tulajdonképpen minden fődarabját a hazai cégek minden további nélkül képesek legyártani.
És az igény is eléggé megváltozott azóta, hogy eltervezték a 4-es metró nyomvonalát.
Először is jelentősen csökkent a hézagai ellenére is működő körgyűrűrévén az átmenő személyautó forgalom, a kamionokról már nem is beszélve.
Arról kellene egy precíz felmérést készíteni, hogy a nagy Újpalotai lakótelep rendszer népességének milyenek a tömegközlekedési igényei?
Ha a Bosnyák térig ki fog járni a 4-es metró, akkor érdemes lenne elgondolkodni egy Bosnyák téri közlekedési csomópont létesítésén.
A villamos odáig járna Káposztásmegyerről.
Onnan meg a Belváros irányába mehetne mindenki a 4-es metróval.
És illene bekapcsolni a tömegközlekedésbe Rákosszentmihály vasútállomást is. Ugyanis a Budapest Nyugati pu._Rákosszentmihály Kőbánya Felső_Ferencváros_Kelenföld között az. ún. "Körvasúton járhatnának elővárosi vonatok is.
A szokásos Budapesten belüli 80km/ó pályasebességet figyelembe véve cca. 20 perc alatt át lehet érni a leírt pályán közlekedve a Nyugatiból Kelenföldre!
Ezt az utolsó komolyan vehető MÁV vezérigazgatók egyike Csárádi János személyesen - kísérleti jelleggel - egy külön menetben vagy 25 éve beutazta és tett is intézkedéseket annak idején, hogy ez a lehetőség meg is valósuljon mint pl. Bécsben ahogy ez működik..
Bécsben érdekes módon pl. gazdaságosan képes működni az ÖBB (ottani államvasutak), az ún. "S" bahn (Elővárosi gyorsvasút) az "U" bahn, (Olyan elővárosi jellegű vasút amely hol a föld alatt, hol a föld felszínen halad, a klasszikus Staßen bahn (hagyományos városi villamos vasút) és még vagy három-négy autóbuszvállalat.
Ennek az itteni megvalósíthatóságát öt évre becsülöm, mert lényegében a lehetőségek megvannak csak nincsenek kihasználva, illetve viszonylag olcsón megvalósíthatók a hiányzó elemek.
A lakótelepeken pedig a dízel üzemű buszokat fel kell hogy váltsa a hibrid trolis rendszer.
A felsővezetéket a közvilágítási lámpaoszlopok minden további nélkül képesek tartani.
Ha csinálnak egy körútihotz hasonló villamospályát új villamosokkal baross tér -újpalota között az is elég kényelmes ,elég gyors is és olcsóbb jóval a kiépítése ,üzemeltetése mint a metro .
Ez sajnos napjainkban is majdnem így van.
Egyébként teljesen egyetértek veled!
A Baross tér már majdnem készen van, oda nehezen elképzelhető a villamos végállomás kialakítása - bár nem lenne még mindig - lehetetlen. Pl. a Budapest Keleti pu. Indulási Csarnoka oldalán.
A 7es és a vele járó többi járatot is kiválthatná a Baross térig járó villamos.
És a személygépkocsi forgalom is csökkenne, ha lenne gyors és megbízható tömegközlekedés a Belváros fel, aminek a kapuja a Keleti pályaudvar.
És akkor lesz gömbölyű a dolog ténylegesen, ha az ún. "ráhordó" járatok viszonylatai trolisítva lesznek. Lényegesen halkabb a dízel üzemű autóbuszoknál és füstmentesen üzemelnek.
Új hozzászólás