Bevonzotta a pénzenergiát a Gazdasági Versenyhivatal: 13,5 millió forintos bírságot szabott ki az EsoTV Magyarország Kft.-re az általa készített és több televíziós csatornán adásba kerülő EZO.TV című műsor miatt, mivel megállapította, hogy a vállalkozás agresszíven ösztönözte betelefonálásra a nézőket, és megsértette a szakmai gondosság követelményét – közölte a versenyhivatal.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy az EZO.TV műsoraiban elhangzó és látható közlések ellenére a betelefonálók vagy nem kerültek rögtön adásba vagy egyáltalán nem jutottak be, illetve esetenként nem az általuk kiválasztotthoz kapcsolták be őket.

A vizsgálat során a GVH megállapította: a műsorvezető és a műsorban megjelenő szöveges tájékoztatások, feliratok szisztematikusan, egymásra épülve, folyamatosan azt az üzenetet közvetítik a fogyasztók felé, hogy éppen egyetlen fogyasztó sem kezdeményez telefonhívást, így azonnal segítséget kaphatnak aktuális problémáikra. A kihagyhatatlan megoldásokat, a visszautasíthatatlan segítséget hangsúlyozó kifejezésekkel sürgetően arra ösztönözték a fogyasztókat, hogy azonnal telefonáljanak.

Arra azonban nem hívták fel a figyelmet a GVH közleménye szerint, hogy a telefonhívás nem garantálja a közvetlen műsorba kapcsolást és azt sem, hogy az általuk kiválasztotthoz kerülnek. Arról sem tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a várakozás időtartamát és a bekapcsolásra nem kerülő hívásokat is kiszámlázzák, miközben a várakozás alatt jellemzően elhangzott a „kérem tartsa a vonalat” üzenet, ami várakozásra ösztönözte a telefonálókat.

A GVH megállapítása szerint az EZO.TV műsor a várakozási jellemzők miatt valójában több szerencseelemet, bizonytalansági faktort tartalmaz, így a műsor alapvetően nem különbözik azon interaktív betelefonálós műsoroktól, ahol a fogyasztó valamilyen nyeremény miatt emelt díjjal betelefonál a játékba, ahova a bekerülési esély is alacsony a véletlenszerű bekapcsolás miatt.

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Orsós Rodrigó
A sok telejós, meg távgyógyító spiritiszta nem tudta megjövendölni, hogy raziázni fog a NAV?
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Nakimaga
@dolfi57: A hozzászólásod színvonala és tartalma sejtetni engedi ,kiknek szól ! :)
dolfi57
Pontosan! Ez az EZO nak szóllt. Neked csak annyit mondok, hogy mielőtt kommentet irsz, legalább nézzél utána hogy az EZO név mit takar, és utána irjál véleményt, vagy ne irjál semmit.
csikknorisz
"a vállalkozás agresszíven
ösztönözte betelefonálásra a
nézőket"
Ahány emeltdíjas betelefonálós vackot néztem eddig, mind azt csinálta. Először a német adókon láttam ilyeneket, két fő stratégia a következő: 1. Kurva nehéz feladvány, bekapcsolnak félpercenként valakit, senki se tudja, de betelefonál a hülyéje, hátha majd pont ő.
2. Kurva könnyű feladvány, senkit nem kapcsolnak be, csak a végén valakit. (Közben folyamatosan bejátsszák egy pancser (ál)hívását, aki még ezt is képes volt elbaszni. A műsorvezető meg (ál)toporzékol, hogy miért nem telefonál senki, pedig nyitott az összes vonal, folyamatos kapcsolás van.
De hogy ilyen nyilvánvaló dolgok (pénzelbaszás nélküli) átlátásához GVH kell, meg tökömtudjami, elég szomorú.
stone
Ennyi látnok dolgozik ott, és mégsem tudta előre egyik sem, hogy jön a GVH?

Remélem, az EZO Tv életvonala eddig tartott. :-)
POBOTHNK
Ezt azért jó sokáig hagyták hogy menjen. Gondolom nem a károsultak kapják a lóvét. Gyakorlatilag az állam szervez tiltott szerencsejátékot és színjátékból büntet. Egyik zsebből másikba rakják a hiszékeny nagymamik pénzét.
Szvetlana
@dolfi57: dec10.21.45 Te meg vegyél be egy nyugtatót. MIért ne kérdezhetné meg a @Nakimaga, hogy miaz az EZO?

Ami egyébként pofátlanul kihasználja, a beteg-magányos-hiszékeny-nagyon szegény- de azért többnyire a megvezethető idős nőket..
Olyan betegségre utaló diagnózisokat látnak kártyán keresztül, ami a 60-80 éves emberek 80%-ra stimmelnek

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.