Hosszú vita után a kormány úgy döntött, a gazdasági növekedés többletforrásait további beruházások, munkahelyteremtés helyett adócsökkentésre fordítja 2016-ban – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter kedden az M1 aktuális csatornán arra a kérdésre válaszolva, hogy az adócsökkentés miként hat a költségvetésre.

A tárcavezető kedden jelentette be, hogy a 2016-os költségvetés az adócsökkentés költségvetése lesz, 16-ról 15 százalékra csökkenhet az szja-kulcs, és 27-ről 5 százalékra mérséklődhet a sertés tőkehús áfája, továbbá a kétgyermekes családok adókedvezmény-mértékének növelése is szerepel az Nemzetgazdasági Minisztérium 2016-os költségvetési tervei között.

A miniszter szerint jelentős segítséget ad majd a családoknak a személyi jövedelemadó (szja) csökkentésével a dolgozóknál hagyott 120 milliárd forint, könnyebben tudnak majd költeni és fogyasztani.

Az adócsökkentést érő kritikákra, miszerint a minimálbéren élők és az alacsony jövedelműek kevésbé járnak jól, Varga Mihály a műsorban úgy reagált: az elmúlt években sikerült bebizonyítani, hogy arányos adórendszerrel kedvezőbb egy ember számára akár többletmunkát vállalni. Ha valaki tízszer többet dolgozik, tízszer és nem tizenötször annyit adózik – hangsúlyozta.

A mindennapi megélhetéssel küszködők számára pedig a sertés tőkehús áfájának csökkenése hoz könnyebbséget a kormány tervei szerint. Utóbbival azt is szeretnék elérni, hogy fehéredjen a szektor, és a gazdaság általános állapota jobb legyen – mondta a miniszter. Felhívta a figyelmet ugyanakkor arra, hogy a kedvezőbb adózási környezet nem azonnal, hanem pár hónapos késéssel fejti ki hatását, amikor a vállalkozók rájönnek: nem éri meg a termékkel visszaélni.

Varga Mihály a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) 1-3. prioritások finanszírozásának uniós felfüggesztésével kapcsolatban jelezte: jelentős készpénz mennyiséggel rendelkezik az állam, így a nemzeti költségvetés fizeti automatikusan a kedvezményezettek számláit, hogy ne akadjon el fejlesztés és beruházás. Miután rendeződik a technikai jellegű probléma az Európai Unióval, az állam megkapja a további támogatásokat – tette hozzá.

125 hozzászólásarrow_drop_down_circle

micfild
@human: ha tizszer annyi a fizetése, az az jelenti, hogy az illető politikus.
1%nyi szja csökkentés a kisembernél kb 1000ft jelent.
politikusnál 10ezret, vagy többet is, mert ők több helyen is nemdolgoznak.
Szóval megint csak a saját pecsenyéjüket sütögetik.

most ezt tényleg komolyan gondolta, hogy kb 1000ft majd növeli a fogyasztást?? :-O
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
human
Varga lába alól is kicsúszott a valóság talaja. Az hogy valakinek 10-szer annyi a fizetése az nem jelenti azt, hogy annyival többet is dolgozik. Talán csak annyit jelent, hogy neki volt elég szabad ideje és szüleinek elég pénze arra, hogy külön órákra járassák. Mások gyereki pedig külön óra helyett dolgozni járnak, ezért kisebb az esélyük bejutni a felső oktatásba és ezért dolgozhatnak minimálbérért. Na ők nem fognak annyit megtakarítani a drasztikus adócsökkentéssel, mint jobb módú társaik. Nem az a baj, ha valaki bolti eladó, hanem az ha nem lehet megélni belőle.
F_Viktor
Kipukkadt a rezsi-rizsa és az egymillió új munkahely szavazatszerző lufija, most újra az adócsökkentés látszata következik. Ami öngól.
coni
"rendeződik a technikai jellegű probléma az Európai Unióval"
Kíváncsi vagyok milyen új technikát találnak ki, hogy kiszűrjék a 44x-es árképzést!
micfild
@human: ha tizszer annyi a fizetése, az az jelenti, hogy az illető politikus.
1%nyi szja csökkentés a kisembernél kb 1000ft jelent.
politikusnál 10ezret, vagy többet is, mert ők több helyen is nemdolgoznak.
Szóval megint csak a saját pecsenyéjüket sütögetik.

most ezt tényleg komolyan gondolta, hogy kb 1000ft majd növeli a fogyasztást?? :-O
coni
@human: " Az hogy valakinek 10-szer annyi a fizetése az nem jelenti azt, hogy annyival többet is dolgozik"

Én is éppen azon gondolkodtam hogy tud pl. a MÁV vezérigazgatója 24x annyit dolgozni mint egy minimál béres. Valójában nem is az a gond hogy ilyen nagy a fizetések közötti különbség, hanem, hogy a minibér a létminimum alatt van.
Jankó123
Nem kell más a gazdasági fellendüléshez, mint egyszeri nagyarányú adócsökkentés, 5%-os ÁFA kulcs a Wiener schnitzel-re!
:-)
human
@coni: Az EU már figyelmeztette egyszer a kormányt, hogy túl nagy a szakadék a jövedelmekben. Bármilyen kormány is jön, nehezebb lesz a gazdagok kedvezményeit elvenni, mint amilyen könnyen Orbán adta nekik.
Pálinkafőző Rézüst
Nyomorékok, rokkantak kinyírva...jönnek a nyugdíjasok, és meglesz a susi. Népirtók.
Boszi27
Emlékszem, hogy a kétkulcsos adó megszüntetése, és az egy kulcsos bevezetése 500 MD-os lyukat ütött a ktgvetésen. Ezért nyakunkba akasztottak 77 féle egyéb adót. Én maradnék a 16%-nál, mert ilyen áron inkább nem kérem:
coni
@human: Mivel lassan minden második magyar nélkülöz, az egykulcsos meg néhány százezer max. 1 Millió embernek jó, a vesztesek remélhetőleg észhez térnek és legközelebb elmennek szavazni és jó helyre teszik az x-et, hogy ne legyen több "folytatjuk". Már ha addigra marad elég írástudó...
kkalman
Ez a Varga Misi mókus is egyre hülyébb lesz. Megint mindenféle előzetes hatástanulmány nélkül döntöttek az egy százalékos szja csökkentésről. Ennek a levét megint a kis emberek isszák meg. Ennél hathatósabb segítség lenne az embereknek a valódi, megfizetett munka, valódi munkahelyen.
Az egy millió munkahely, amit 2010-ben ígértek már megvan, külföldön, már csak itthon kellene végre érdemben is csinálni valamit. Valami értelmeset!
troppauerhumer
Aha és az szja csökkentés által okozott adókiesést a kivetett új adókból akarja majd beszedni a kormány .
Meg fogják oldani !
Meg és ami a gazdagabbaktól kiesik, azt majd befizetik a szegényebbek, annak rendje s módja szerint...
Az szja nem behajtható, az áfa behajtható.
"A Pénzügyi Szemlében megjelent tanulmány a fönti kérdésekre is
választ ad. A tanulmány legfontosabb következtetései a következők:

- A 2010 és 2013 között végrehajtott személyi jövedelemadó reform
összességében évi 444 milliárd forinttal csökkentette a magyar állam
bevételeit.

- Az adócsökkentés 74 százaléka a két legmagasabb jövedelmi tizedhez tartozó gyermektelen állampolgárok nettó jövedelmét növeli.

- A változások hatására az alsó hét jövedelmi tized adóterhelése
összesen 134 milliárd forinttal emelkedett. A nyolcadik tized adója
kismértékben csökkent, a kilencediké 72 milliárd forinttal mérséklődött,
míg a legmagasabb jövedelműek adója 501 milliárd forinttal zsugorodott
(lásd fenti táblázat).

- Az említett folyamatok eredményeképpen 61 százalékról 42 százalékra
csökkent a tizedik (legmagasabb jövedelmű) tized hozzájárulása az
összes adóbevételhez.

- A minimálbér környékén kereső magánszemélyek adója éves szinten
átlagosan 58 ezer forintról 126 ezer forintra emelkedett, az átlagbér
környékén keresők adókötelezettsége viszont 312 ezer forintról 299 ezer
forintra mérséklődött.

- Az adóváltoztatások nyerteseinek aránya mindössze 20 százalék körül
mozog az alsó négy jövedelmi tizedben, a következő négy jövedelmi
tizedben pedig 30-35 százalék. A nyertesek aránya a kilencedik tizedben
92 százalék, míg a legmagasabb jövedelemmel rendelkezők körében 99
százalék.

- Bár a három vagy több gyermeket nevelők 63 százaléka az adóreform
nyertesének számít, az alsó hat jövedelmi tizedhez tartozó sokgyerekes
adózók adókötelezettsége nem csökkent érdemben.

- Miközben a három vagy több gyermeket nevelők számára az adóreform
összesen 67 milliárd forint adócsökkenést...
troppauerhumer
@troppauerhumer: Miközben a három vagy több gyermeket nevelők számára az adóreform
összesen 67 milliárd forint adócsökkenést biztosított, az összeg 92
százaléka a legfelső két jövedelmi tized nettó keresetét növelte.
A tanulmány számtalan igen érdekes megállapítást tesz az
adóváltoztatások hatásairól, arra ugyanakkor ügyel, hogy ne mondjon
ítéletet magáról az adóreformról. Minden hatást egyébként sem lehet
számszerűsíteni, egyrészt a gazdasági rendszerek komplexitása, másrészt
az eltelt idő rövidsége miatt. A jelen posztban kiemelt megállapítások
ugyanakkor mindenképpen tanulságosak, a második gondolatjel után
következő eredmény pedig különösen elgondolkodtató.

penzugyiszemle.blog.hu/...

Van-e nyertese az egykulcsos adózásnak?

offtopik.reblog.hu/van-...
human
@troppauerhumer: Van egy nagyon széles, érdekérvényesítés nélküli réteg, amit meg lehet sarcolni különösebb ellenállás nélkül. Ezt használják ki.
Hofipisti
"... a kormány úgy döntött, a gazdasági növekedés többletforrásait további beruházások, munkahelyteremtés helyett adócsökkentésre fordítja 2016-ban."
Biztos kézzel - nyilván a gazdász-zseni Szeretett Vezető kiváló "nemtanácsadója" sugallatára így döntött, Varga Mihály gyakorlatilag a magyar gazdaságban annyi szerepet játszik, mint "anno dazumal" egy beosztott ÁFÉSZ-könyvelő.
Nem is kell csodálkozni, hiszen - bár jogot tanult - a Szeretett vezető jogi jártasságát is legyűri az egyre csökönyösödő akarata, a gazdasági alaptétel pedig, hogy a beruházás, s ezzel együtt a munkahely-teremtés az állam elsődleges, és leghasznosabb feladata. Az egy % a felső tízezernek + egy dobostorta, a széles tömegeknek meg csak egy fagyi-tölcsér.
Ugyanakkor ez megint csak egy rafinált elterelés! Terelnek a sokasodó bróker-ügyek, a körbehazudott Paks, Habony médiája stb. stb miatt. Egyre sokasodnak az okok. Egyébként is minek május elejére jövő évi költségvetés? Előbb még néhányszor az ideit kell majd módosítani - az eddigi több módosítás után!
Milyen számikon alapszik az a "pendrive"-be foglalt blöff? A Vezér álmaira?
darwin
@kkalman: Ne "kisemberezz" már te is ,mert megőrülök tőle!
A kisember az a gyerek,akinek énekeljük,hogy aludj el.
szandokan
Már az elején megmondták, hogy ők lesznek az adócsökkentés kormánya, és ez egyre inkább beigazolódik. 15 % mellett mindenkinek megéri bevallani a teljes jövedelmét, és az egykulcsos adó eleve jó ötlet volt annak ellenére, hogy egyesek szerint ezt a "kisemberektől" vették el. Marhaság.
szaboria1
@szandokan: De nem lesz munkahely teremtés, beruházás. Csak közmunka dögivel.
bakegya
MARHASÁG-QEST-OR-BÁN orrba -szájba terel!!!DDD
papa.49
@Hofipisti: Írtad ,,beosztott Áfész könyvelő,, na még annak se felelt meg, ahhoz képest jól kifutotta a rossz formáját...
darwin
@szaboria1: Már az sem.Észak-Magyarországon már az sincs.
A sok szociálisan érzékeny szarkupac nem tud számolni.Ha a közmunkáért járó 60000 -ből még 15 % jövedelem adót /9000 Ft / is vonnak,akkor nagyobb súlyú ,mintha 400000 -ből
60 ezret.Az előbbiből nem lehet enni sem,az utóbbiból azért jut is marad is.
simmering73
"...az egykulcsos adó eleve jó ötlet volt annak ellenére, hogy egyesek szerint ezt a "kisemberektől" vették el. Marhaság."
Eddig azt hittem, hogy ez a színész egy "komoly" ember, de most már látom, hogy csak szimplán egy bigott hülye.
Aki Én
@szandokan: 22:55 Minden jóléti államban többkulcsos adózás van. Mindenki hülyébb lenne nálunk? Nem hiszem, az élet őket igazolja. Az egykulcsos az alsó rétegre plusz terheket rakott, ez tény. A kiesett milliárdokat pedig pótolni kellett. Ezek voltak a megszorítások, amiket a kormány nem annak nevez ugyan, hogy félrevezesse a tudatlanokat, de AZ!
Rengeteg jó írást találsz a neten az egykulcsos nyerteseiről, veszteseiről és annak hatásairól. Tedd meg, hogy legalább egyet elolvasol, vagy kímélj meg az ostoba hozzászólásaidtól, aminek semmi köze a valósághoz.
eszegfu
"Arányos adórendszerrel kedvezőbb egy ember számára akár többlet munkát vállalni." - indokolta a csökkentést Varga. Szerintem mindenki megelégedne, ha "csak" 1 munkahelye lenne (de sajnos ez nem adatik meg mindenkinek!) és ott annyi lenne a keresete, hogy megélhessen belőle. A másik: tul azon, hogy mekkora hiányt okoz a költségvetésben, nem okoz jelentős többletet a nettó bérben. Addig mig 2010-ben a 110 eFt bruttóból 82.651 Ft a nettó, ez 2015-ben már csak 72.050 Ft. A középkoru m.vállalók legtöbbje már nem érvényesithet családi kedvezményt (ami adó alap csökkentő), addig 2010-ben az adóból járt jóváirás mindenkinek, vagyis az adójóváirást kellene visszaállitani akár kisebb mértékkel és az SZJA-t pedig sávosra, több kulcsosra. Ez esetben valóban nemcsak 1 eFt-tal nőne az alacsonyabb keresetüek nettó bére és ekkor lenne arányos is az adórendszer.
Jankó123
Az értelmesebbek mindenféle elárulás nélkül is tudták, hogy nem abból amiről az "áruló" mesél.
Desischado
Ez megint csak a legfelső kategóriának jó. A ksemberek ebből semmit sem fognak érzékelni. 1000-900 ft-ból nem nő a vásárlás.
@szandokan: Neked biztosan, mert nagycsaládos, és a legfelső kategóriában vagy. A te szemszögedből igazad van. Kár, hogy ebből megint csak a gazdagok fognak profitálni.
Fradigege
1% szja és a 27%-ról 5%-ra csökkenő sertéshús adó, plusz a családokat nem terheljük. Na, komoly mézesmadzag. Ezt szépen elhúzták az orrunk előtt. Sasoljuk csak gyerekek, hogy miket fognak ránk zúdítani majd az év végén és jövőre. Lesz itt még járdamatrica, vagy napsütési illeték, vagy levegő belélegzési hozzájárulás állampolgáronként, vagy magyarulbeszélsz-befizetési díj, vagy elmész1famellett5méterenbelül-adó is benne van a pakliban, aztán a hentest is lehet szívatni, hogy minden eladott sertéshús után grammonként 100 forintot kell csengetnie, aztán húha lesz. A lényeg az 5%!
darwin
@Fradigege: Te csak ne adj ötleteket !Ezek mindenre képesek.Némelyik tippedet már fontolgatják,és a felvetésedet hatástanulmányként alkalmazzák,szerintük van rá igény
papa.49
@darwin: Valóban óvatosan a tippekkel, mert amilyen hülyék, még bevezetnek néhányat...
szandokan
@simmering73: Arról senki nem tehet, hogy neked rossz ez az adórendszer, mert szarul keresel...A sértegetéshez mindenesetre kiválóan értesz, csak az a gond, hogy ezzel nem teremtesz egy munkahelyet sem, és neked sem lesz jobb.
szandokan
@Aki Én: A progresszív adórendszer tehát viszonylag hatékony eszköze a társadalmi szolidaritás gyakorlásának.

Vannak persze árnyoldalai is. Egyrészt ellentmond a társadalmi igazságosság másik értelmezésének, mely szerint az az igazságos, ha mindenki ugyanakkora részt tarthat meg munkája gyümölcséből. Ez Amerikában a republikánus, hazánkban pedig a konzervatív érvelés veleje. Ezenkívül a progresszív adózás csökkentheti a hatékonyságot és lassíthatja a gazdasági növekedést. A legmagasabb jövedelműekre rótt adósúly rendkívül magas is lehet, aminek következtében a társadalom legnagyobb jövedelmű és így a nemzeti jövedelemhez leginkább hozzájáruló tagjai egyszerűen visszafogják erőfeszítéseiket. Mi sem repesünk, ha keresményünk felét "elveszi az állam" - és hol van ez a 90-es években Oroszországban alkalmazott 90 százalékos vagy Nagy-Britanniában a jóléti állam fénykorában érvényben lévő 96 százalékos kulcstól! Minthogy a közgazdászok különösen érzékenyek az ilyen gondokra, közülük sokan a teljesítmény visszafogását tartják a progresszív adózás legjelentősebb költségének.

Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a modern adórendszerek rendkívül bonyolultak - minek következtében az állam igen sok pénzt költ arra, hogy minél több adót szedjen be, az adózók pedig arra, hogy minél kevesebbet fizessenek. A bonyolultság azzal is jár, hogy a gazdagabbak - drága adótanácsadókat alkalmazva - névleges adókötelezettségeik kisebb részét fizetik be; vagyis az adórendszer valójában kevésbé szolidáris, mint amilyennek tűnik.
szandokan
@Desischado: Belinkeltem egy írást fentebb.
coni
Az egykulcsos adó célja a fogyasztás növelése és a középréteg megerősítése volt (elméletileg). 5 év alatt éppen az ellenkezője történt, mert rengeteg diplomás az alsó fizetési sávban keres (ők lecsúsznak) és a jól keresők pedig külföldre vitték a pénzüket (a bróker botrányok fényében igen előrelátóan).
szandokan
@coni: Azt, hogy rengeteg diplomás az az alsó fizetési sávban keres, csak a média szajkózza. Akinek nem csak kizárólag diplomája van, hanem magas szinten is végzi a munkáját, az jól keres itthon is. A külföldre vitt pénzekről meg csak annyit, hogy miután itthon leadózik az ember, az adózott pénzét már odaviszi, ahová akarja. Azt meg megint nem merném egyöntetűen kijelenteni, hogy csökkent a fogyasztás. Mást lát az ember, és mást mond az ellenzék. A progresszív adózásról meg még annyit, hogy azok, akik most ez ellen vannak, teszem fel a minimálbéresek, azoknak a progresszív adózási rendszer sem tetszett, hiszen ott is fizetni kellett, és akkor sem éltek jobban. Arról van itt csupán szó, hogy amit a Fidesz kitalál, abba bele kell kötni.
Aki Én
@szandokan: 12:44 Kedves tőled, hogy idemásoltál egy Magyar Narancsban megjelent 2006-os cikket, de vannak ennél frissebbek is napjainkból, amik konkrétan a mi egykulcsos adózásunkról, és annak árnyoldalairól szólnak. Segítsek, vagy még nem vagy felkészülve a valóságra?
Ennek ellenére nem értem ezt a húzást, mert ez a cikk még csak nem is téged igazol. Mondom, ha vannak érveid gyere, de butasággal ne fárassz.
zöldszem
A törvényeket a jóllakottak alkotják meg, és az éhezőknek kell betartani.
Matolcsynak, Mészárosnak... oly mindegy a 16 vagy 15% ők jóllakottak!

propeller.hu/itthon/3093715-matolcsy-kifelejtett-nehany-tetelt-vagyonnyilatkozatabol
Aki Én
@szandokan: 13:23
,,Arról van itt csupán szó, hogy amit a Fidesz kitalál, abba bele kell kötni."

De miért kellene? Ha valami jó, akkor az jó. Ilyet csak az mond, aki nem érti az összefüggéseket, mert elvakultsága nem engedi. Ez a kormány folyamatosan bizonyítja, hogy mind szakmailag, mind emberileg, mind etikailag alkalmatlan a feladatra. És a többség nem azért nem kér már a fideszből, mert ő a fidesz, hanem azért, mert lassan ugyan, de kezdik átlátni amit tesznek. Ha valakire a többség nem kíváncsi, annak hidd el megvan az oka.
F_Viktor
@szandokan: Írod:
"...az egykulcsos adó eleve jó ötlet volt annak ellenére, hogy egyesek szerint ezt a "kisemberektől" vették el. Marhaság."

Az a marhaság amikkel győzködöd magad!

Idézek egy szösszenetet @troppauerhumer: írásából (penzugyiszemle.):

" - minimálbér környékén kereső magánszemélyek adója éves szinten
átlagosan 58 ezer forintról 126 ezer forintra emelkedett..."
F_Viktor
@darwin: Írod:
"Ha a közmunkáért járó 60000 -ből még 15 % jövedelem adót /9000 Ft / is vonnak,akkor..."

Az már csak hab a tortán, hogy Miskolcon, ahol a polgármester nem oszt élelmet, hogy ne a miskolci szegénységről szóljanak a hírek, inkább a gazdasági csodát említsék a közmédiákban, ott ő átlagosan 75 százalékkal emelte a szociális lakásokban élők bérleti díját!!!
Knapp75
@szandokan: " 15 % mellett mindenkinek megéri bevallani a teljes jövedelmét, és az egykulcsos adó eleve jó ötlet volt annak ellenére, hogy egyesek szerint ezt a "kisemberektől" vették el. Marhaság."

Te majom, 16%-os kulcscal még nem éri meg bevallani a "teljes jövedelmet", 15-tel meg igen?!
Azt sem tudod, miről beszélsz!
Kérdezz már meg a cégednél egy bérszámfejtőt vagy könyvelőt, hogy valójában mennyibe kerül a cégnek havonta egy alkalmazott! Szerinted a cégednél miért kölcsönöznek inkább munkaerőt?

Annyi eszed van, hogy azt sem tudod, hogy teljesen mindegy, 15 vagy 16% az adókulcs, ha az alapbruttó ugyanannyi, akkor az pontosan ugyanannyiba kerül a cégnek mindkét esetben!
Az az 1% különbség csak annyit jelent, hogy az állam helyett a munkavállalóhoz megy 1%, miközben a munkaadónál pontosan nulla a változás kiadások tekintetében. (ha ugyanannyi marad a bruttó)
Akkor miért is érné meg akkor ez miatt bejelenteni a teljes összegre az alkalmazottat?!

Hja igen, a "kisemberektől" az adójóváírást vették el 2012-ben és mivel ezzel párhuzamosan az eleve magasabb keresetűek jövedelme MINDENFÉLE PLUSZ MUNKA ÉS TELJESÍTMÉNY NÉLKÜL jelentősen növekedett az egykulcsos szja-val, ez a két dolog párhuzamba állítható.

Arról van itt csupán szó, hogy amit a Fidesz kitalál, azt ész nélkül véded.

Ezt az 1%-ot csak azért nyögték be, mert ezzel akarnak kampányolni a következő másfél évben, mert a családi adókedvezmény növelése nem érintene annyi birkát.
Mézike
@szandokan: 13.23-ra.
nehogymár bemeséld nekem vagy bárkinek, hogy előbb itthon kinyögöd az adót aztán, még kiviszed a pénzed hogy ott is adózhassál!
Aki Én
@szandokan: 22:55
Adócsökkentés kormánya???
Neked tényleg semmi fogalmad a hazai történésekről. 40!!! új adót vezettek be 2010 óta, és a létező összeset megemelték. Most meg magad alá szarsz az 1 % szja-tól ami a többségnek qrva káros???
Beszarás, te hazatalálsz egyedül?
Ilyen nincs...
F_Viktor
@Knapp75: @Aki Én: Nyugodjatok meg, Szandi csak azért védelmezi Orbánt, mert ő haszonélvezője a maffia kormányzásának.
justhpeter
Szerintem, aki még hisz Vargának, az meg is érdemli.
Knapp75
@F_Viktor: Valójában már arra gyanakszom, hogy "balról" pénzelik, mert olyan jól hozza a számolni nem tudó, gazdasághoz nem értő, de magas pozícióban lévő pökhendi, másokat lenéző, "urizáló" fideszes etalont, mint ha megrendelte volna az ellenzék szemléltető eszköznek! :)
gibgab
@szandokan: 444.hu/2015/04/22/piketty/
"Márpedig a vagyon gazdagokhoz való átcsoportosítására vonatkozó kormányzati akarat továbbra is töretlen: a fogyasztási adók magasak, az áfa még nőtt is, az eleve egykulcsossá tett személyi jövedelemadót viszont épp csökkenteni tervezi a kormány. Ebből a két folyamatból logikusan következik, hogy a szegények rosszabbul járnak az adórendszerben."
szandokan
@Mézike: Nekem nem kell "kinyögnöm" az adót, utána meg oda teszem, ahová akarom.
szandokan
@Knapp75: Majom vagy te, no meg pökhendi. Én már komolyan azt kívánom, hogy nyerjen a Jobbik 2018 - ban, hogy végleg betegye nektek a kaput, no meg persze az országnak.
szandokan
@Aki Én: Bocsi, nem szoktam magam alá szarni, csak ha mennem kell. Teljes mértékben hidegen hagy az, hogy most a kisemberek sírnak folyamatosan, ugyanis a progresszív adózás alatt is ugyanolyan szarul éltek ezek az emberek, mint most. Jelenleg van egy bűnbak számukra, a Fidesz, 2018 - ban pedig az éppen regnáló kormány lesz a hibás. Tudod, mindig más a hibás, maga az egyén sohasem.
szandokan
@gibgab: Aki most szegény az szegény volt régen is.
szandokan
@F_Viktor: Viktorka, én a progresszív adózással is remekül megvoltam. Ellenben nem vagyok saját magam ellensége sem.
Aki Én
@F_Viktor: 21:30 Akkor maradjon csendben és ne győzködjön senkit a butaságaival, akkor megértem. De szerintem csak ostoba.
Knap75 mondja jól, nem is lehet igazi. A baloldal embere, hogy lejárassa a fideszt. :)
szandokan
@Aki Én: Ostoba? A baloldal embere? Szánalmas vagy nagyon. Mondom, nyerjen a Jobbik, és vándorolhatsz ki te is majd. Ne játszd itt nekem a nagyokost, mint egy baloldali kisember.
Aki Én
@szandokan: 22:04 Abban igazad van, hogy mindig mást hibáztatunk. De most joggal. A fidesz még sokat rontott a kisemberek (85%) helyzetén.
Knapp75
@szandokan: Hja, kiderül, hogy eget verő baromságot írtál, aztán akkor egyből dögöljön meg az egész ország és jöjjön inkább a Jobbik, igaz?

És jó lenne, ha nem hazudoznál az alacsonyabb jövedelműekkel kapcsolatban, mert mint írtam, őket az adójóváírás 2012-es eltörlése konkrétan nehezebb helyzetbe hozta, mivel csökkent a fizetésük!
Ők akár 0%-os tényleges szja helyett kapták a 16%-os kulcsot, csak ezt valamiért nem akarod felfogni a sok eszeddel...
Knapp75
@szandokan: Miért is kisemberezel mindenkit? Hátha akkor nagyobbnak tűnsz?!
Nem túl jók a kilátásaid! ;)
Aki Én
@szandokan: 22:09 Lehet, hogy kevésbé vagyok baloldali mint te. Vigyázz, meg fogsz még lepődni a jobbikkal kapcsolatban.
Hát olyan durván és esztelenül nyomod a fidesz promót, hogy az már csak megjátszás lehet. Adócsökkentés kormánya, meg mindent jól csinálnak és hasonló butaságok...
szandokan
@Knapp75: De, nagyon is felfogom. Ellenben én azt vallom, mindenki fizesse az adót, és mindenki ugyanannyit. Gondolom azt nem fogod fel, hogy aki teszem fel 2 milliós bruttóval bír, még így is sokkal többel járul hozzá az államkasszához, mint aki csak 200 ezer bruttót kap. Egy piacgazdaságban nem kell agyon adóztatni azokat az embereket, akik magát a munkát teremtik meg. Tudom, rossz azt látni sokaknak, ha valaki évente autót cserél, na de ilyenkor nem a gyűlölet kellene hogy ellepje az emberek agyát, hanem egy gondolat, hogy vajon én mit is csináltam rosszul.
szandokan
@Aki Én: Sajnálom, nekem ez a véleményem, és ezt nyomom itt már pár éve. Nekem a szocialista és a liberális szavak hallatán felmegy a vérnyomásom, ez van. Megtapasztaltam annak idején a Kádár rendszert, a párttitkár elvtársak hatalmát, talán ez hozta ki ezt belőlem. A liberalizmus meg úgy szar ahogy van, lehet látni a következményeit világszerte.
Knapp75
@szandokan: Azzal azért tisztában vagy, hogy az szja kulcs az alkalmazottakra vonatkozik és nem a munkaadók terheire? (a munkaadókat éppen a szektorális- és különadókkal sarcolja a kormányzatod, te majomparádé.)
Mi a fenéből gondolod, hogy egy magasabb jövedelmű alkalmazott bármiféle munkát is teremt? Szerinted mindenki cégvezető?
Sötétített üveg van a Lexusodon, hogy nem látsz a saját pozíciódnál tovább?

Azt tudod, hogy az egykulcsos szja a jól kereső közalkalmazottak és köztisztviselők bérét is emelte? Ők többet keresnek, mások többet adóznak, hogy ezt ki lehessen fizetni. Mi a fene köze van ennek a "piacgazdasághoz"??

Hja és a leírtak nem változtatnak azon, hogy hazudtál az alacsony jövedelműek pozíciójáról és fingod nincsen, milyen összefüggései vannak illetve nincsenek az adókulcsnak és a bérköltségnek.
Nagyon bátor vagy, hogy ilyen felkészültséggel beleállsz egy gazdasági vitába.

Te is végiggondolhatnád, mit csináltál rosszul, ha olyan dolog mellett vakon érvelsz, amit nem is értesz...
szandokan
@Aki Én: Még annyit, hogy nem hiszem, hogy meglepődnék a Jobbikkal kapcsolatban, mert ugyan próbálják magukat türtőztetni, de azért Zagyva rasszizmusa, nácizmusa ott lappang mindegyikükben.
szandokan
@Knapp75: Tipikus közgazdász vagy, aki még csak lexikonokból olvasott termelésről. Egyébként meg ne majmozz le többet...
petike
@szandokan: Azért bontsd már ki, a MÁV vezére milyen munkát teremt meg? Havi 2,8 milláért. Egyszerűen csak odatették.
len in black
"A mindennapi megélhetéssel küszködők számára pedig a sertés tőkehús áfájának csökkenése hoz könnyebbséget a kormány tervei szerint."

Egyél!! Igyál!!! - disznó zsírt, mert az rostban és vitaminban gazdag egészséges tápanyagforrás.
És nézd az M1-et (tiszta cirkusz)!!!

Tényleg nem látjátok, hogy mit művelnek ezek?
És még csak újat sem találnak ki, csak a régi jól bevált népnyúzó receptekből válogatnak.
Knapp75
@szandokan: Pedig te már akkor fideszes voltál, mikor még liberálisok voltak.
Felköp a levegőbe, alááll, boldogan megfürdik benne...

Hja, a piacgazdaság mellett kiállsz, de a liberalizmus szó hallatán felmegy a vérnyomásod... Érted is, amit írsz?

Egyébként amit te írsz, hogy mindenki ugyanannyi adott fizessen, az lényegében egy degresszív adózás, amit a világon sehol nem alkalmaznak.
Orbán azt mondta 2010-ben, hogy úgy igazságos, hogy aki többet keres, az arányaiban többel járuljon hozzá a közöshöz. Ezzel indokolta a különadók bevezetését. ;)
Egy elvtelen geci, így ezt a személyi jövedelemadóra nem volt hajlandó vonatkoztatni (azt ugye a saját pénztárcája is bánta volna), ugyanakkor a korábbi végkielégítésekre 98%-os különadót szívesen kivetett.
Ebben nincsen semmiféle koncepció vagy következetesség, egyszerűen a szűkebb sleppre szabják az adótörvényeket, mint egyéb esetekben is.
Knapp75
@szandokan: "Tipikus közgazdász vagy, aki még csak lexikonokból olvasott termelésről. Egyébként meg ne majmozz le többet.."

Miért? Mert érthetően le tudok írni gazdasági folyamatokat, miközben te játszod a cégvezetőt, holott a budit sem találnád meg segítség nélkül a munkahelyeden?
Én tudok munkaadóként, cégvezetőként és alkalmazotti fejjel is gondolkozni és számolni, te meg maximum Lexus tulajdonosként. Legalább egy mondatod lenne, ami arról árulkodik, hogy bármihez is értesz!

Hja és a leírtak nem változtatnak azon, hogy hazudtál az alacsonyabb jövedelműek helyzetéről, illetve hogy fingod nincsen róla, mi köze van az szja kulcsnak a munkaadó bérköltségéhez.
Január
A kormány tisztában van a mindennapi megélhetéssel küszködők vásárlói kosarával? - mert azért rajtuk keveset segít a sertéshús áfájának csökkentése.
len in black
@Knapp75: szandokan: "Egyébként meg ne majmozz le többet..."
- Mert megy a fekete autó érted.

"Éjjel érkezem, fáradt kiégett aggyal" - egy fekete autóval
"Kérlek feküdj nyugodtan, csak én mozdulok" - rád ököllel, viperával, bilincsel
"Őstől örökölt a szenvedély, amivel" . követelnek a tekesek (de nem tekézni)
"Nekem nem kell más, csak téged akarlak. Ha volt is más, feledem, csak téged akarlak." - és újra a tekesek
"Te nem érzed ezt a kínt" - ezután fogod, és erre mérget vehetsz... vagy adnak
"Fájdalmam üvölteném, de elrejtem, el kell rejtenem." - mondod te, de a tekesek mást mondanak: "Nem kék elrejtened, üvőcsé csak, vastagok a falak."
"Ha akartam valaki lenni," - Hát nem sikerült. Bocs! Derékban törtek ketté idő előtt - azé nem sikerült.
"Vagy mondd meg, hogy tűnjek el, tűnjek el végleg!" - "Mi mondtuk nem egyszer, de te nem figyeltél." - tekesek

Szóval fűl, farok behúz egy ideig, és talán... talán nem megy érted a fekete autó.
szandokan
@Knapp75: Kétségtelen, az én részem sokkal inkább szakmai jellegű volt mindig is, de éppen ez okozta azt, hogy ennyire sikeres lett minden, amibe belenyúltam eddig. Lehet, nem látok mindent kristály tisztán, mégis csináltam egy jól működő üzemet a saját agyam kapacitásával meg nem kevés tőkével, ezek szerint mégsem lehetek annyira hülye, mint azt te itt gondolod. Jelenleg is tervezek egy német cégnek, de téged ez a téma soha nem érdekel, mert állítólag ez nagyképűsködés akar lenni, holott ez mindennek az alapja, megteremteni, létrehozni. A többi már azon múlik, mire vagy képes a továbbiakban.
szandokan
@len in black: Ez egy nagyon rossz Edda szám volt annak idején. Az első két lemezük etalon, de a többi közül talán csak a Szélvihar c. volt az. Egyébként meg nyugi, egy szélvihar hamarabb fogja elvinni Knapp barátunkat, mint egy fekete autó:-))
F_Viktor
@szandokan: Írod:
"...a progresszív adózással is remekül megvoltam. Ellenben nem vagyok saját magam ellensége sem."

A fityesz kormányzáshoz való dilettantizmusa okán nekem adtak 31 százalékos béremelést, mégis látom mi folyik ebben az országban, pedig én sem vagyok saját magam ellensége!

Írod:
"Bocsi, nem szoktam magam alá szarni, csak ha mennem kell."

Bűzlesz is rendesen! :-)

Írod:
"Én már komolyan azt kívánom, hogy nyerjen a Jobbik 2018 - ban, hogy végleg betegye nektek a kaput..."

S veled akkor mi lesz?
Kezdheted a dörgölőzést ha nem akarsz Csintalan, vagy Borsa sorsára jutni. Talán Budaházynak éppen most írják meg teendőit...
len in black
@szandokan: Én a régi EDDA-t nagyon szerettem.
A dalszövegeik költészet volt, és az alárakott dallamok, főleg a lírikus dalok mindent vittek.
De változik a világ, és benne megváltozott az EDDA, és a frontember, Pataky Attila is (ilyen volt és olyan lett: "Olyan vaaagy!")
Még mindig tetszik, de már nem hallgatom, ahogy Michael Jackson-t sem, a miután kiderült, hogy pedofil.

És a Ladásokat se bántsd többé, mert gondolkodnak:

belsoseg.blog.hu/2013/01/18/ladasok_akik_gondolkodnak

És nekik is jár egy kis szórakozás:

hvg.hu/cegauto/20150421_Egy_jo_Ladaban_egy_ilyen_durva_balesetet
szandokan
@F_Viktor: Bűzlesz te, nem is kicsit. A smile felesleges lenne most ide. Mi lesz velem, ha nyer a Jobbik? Semmi. Hogy miért? Csak...
szandokan
@len in black: A régi Edda jó is volt. Vannak együttesek (Pokolgép, Ossian, stb.) akik nem tértek le az ösvényről, de Pataky elment ufóba...
Desischado
@szandokan: Végignéztem, de nem találom!
Knapp75
@szandokan: Tervezhetsz német cégnek, de mivel itt a cégek költségeinek és az adókulcsoknak az összefüggéseiről van szó, ezen tevékenységed a témával kapcsolatban irreleváns.
Az egykulcsos szja-val nem azért emelkedett a nettód, mert te jól dolgoztál a múltban vagy jól fogsz dolgozni a jövőben, hanem mindenféle plusz teljesítmény nélkül.

A teljesítményedet már korábban beárazta a munkaerőpiac az előző adórendszer (adójóváírás és sávosan progresszív szja) alapján, mint ahogyan más területeken és szakmákban is, ezt Orbánék az adórendszerükkel felborították és aránytalanná tették.
A legjobban és legrosszabbul keresők között akár másfélszeresére is nőtt a korábbi nettóbér különbség, miközben mindannyian ugyanannyit dolgoznak most is...
Ez nem a munka elismerése, hanem leköpése.

Arról sem fog senki könnyen meggyőzni, hogy ha ajándéka havi tízezreket vagy százezreket kapsz teljesítményelvárás nélkül, akkor az bármennyivel is produktívabbá tesz. (lojálissá inkább)

Hja és ne felejtsük, az egész onnan indult, hogy te marháztad le azokat, akik tisztában vannak Orbánék adórendszerének hatásaival:

"15 % mellett mindenkinek megéri bevallani a teljes jövedelmét, és az egykulcsos adó eleve jó ötlet volt annak ellenére, hogy egyesek szerint ezt a "kisemberektől" vették el. Marhaság."

Ha az állításod komolyan gondolod, vezesd le számokkal, vagy bizonyítsd be adatokkal, ami a feketén-szürkén foglalkoztatott munkavállalók tömeges bejelentéséről szól!
Amíg nem teszed, addig ez csak majomkodás, sajnálom. ;)
Knapp75
Arról sem fog senki könnyen meggyőzni, hogy ha ajándékBa havi tízezreket vagy százezreket kapsz teljesítményelvárás nélkül, akkor az bármennyivel is produktívabbá tesz.
Knapp75
"Ha valaki tízszer többet dolgozik, tízszer és nem tizenötször annyit adózik – hangsúlyozta."

Szóval aki 800,000-t keres 80,000 helyett, az nem napi 8 órát dolgozik, hanem napi 80-at?
Ezt nem tudtam. Érdemes mindenkinek napi legalább 60-70 túlórát vállalnia!

(nyugi, én tudom, hogy semmi köze a munka mennyiségének a fizetéshez, a piacon csak az számít, hogy mennyi lesz a hozzáadott érték a munkád hatására, azaz mennyivel lesz értékesebb az a termék miattad.
Ez a piaci versenyben számít, a közszférára természetesen nem igaz.)
eszegfu
@szandokan: 12:44 Érdekesnek találtam a hsz-det a progessziv adózásról. Azt gondolom azért szét kellene választani az SZJA szerinti (általában alkalmazottakra vonatkozó) és a társasági adó szerinti adózást. Itt most az SZJA mérsékléséről volt szó, amivel nem értek egyet, inkább kellene sávos SZJA + adójóváirás. Amig 2010-ben bruttó 110 eFt-ból 82.651 Ft, addig 2015-ben ez csak 72.050 Ft, vagy 478 bruttóból 2010-ben 264.981, mig 2015-ben 320.260 a nettó. Tehát igenis látszik, hogy a kiskeresetüek jártak rosszul, mig a magasabb keresetüek jól! A drága adótanácsadó, amiről irsz nem érinti csak a társasági
adózást választókat, amiben ugye nincs progressziv adózás, tehát semmi köze sincs a "hatékonysághoz". Ennek ellenére "a névleges kötelezettségeik kisebb részét fizetik be", mert alkalmaznak adótanácsadót. Szerintem egy kicsit összekeverted ezt a 2 féle adózást, igy a hsz-d is kissé olyan "egyvelegre" sikeredett, már bocs.
szandokan
@eszegfu: Lehet, hogy kicsit kapkodósra vettem, de mentségemre legyen szólva sok irányban tevékenykedek egyszerre:-) A példád egyébként szerintem nem helytálló, mivel aki a progresszív adózáskor nettó 264.981 forintot keresett, az messze nem számított magasnak, ez inkább egy átlagkeresetnek felelt meg, amiből meg lehetett élni szépen. Aki meg 82.651 forintot keresett, annak ha csökkent is, nem jelentős mértékben, ez nem osztott nem szorzott úgymond az életminőségén, mivel az a 82 ezer sem volt elég semmire. Ellenben ha valakinek legalább van két gyereke, az mindjárt kompenzálva lett a családi adókedvezménnyel. Igazából a milliós kereseteknél szembetűnő jelentősen az egy kulcs hatása.
szandokan
@Knapp75: Kétségtelen, nem lesz produktívabb, de legalább jobban megfizetik, megbecsülik a tudást.
eszegfu
@szandokan: Gondoltam, hogy "kapkodtál"... nem szoktál hülyeséget irni, amikor alátámasztod valamilyen érvvel. (Azt persze nagyon nem birom, amikor tücsköt-békát "kiabálsz" a hsz-kre és mintha csakazértis szembemennél mindenkivel és ilyenkor bizony elveszted a józan itélőképességedet!). A példám helytálló, mert nem a "hasamra ütöttem", hanem a bérszámfejtő programomból vettem. Most az persze más kérdés, hogy mi számit magas, vagy alacsony bérnek, ill. nézőpont kérdése. De azért az nem mindegy, hogy 10 eFt-tal kevesebbet keres most, mint 5 éve, a magasabb jövedelmü pedig 55 eFt-tal többet! A gyermekkedvezményt pedig nem vettem figyelembe, mert az "ha", viszont az adókedvezmény nem függött a gyerekektől! És sajnos igenis függ az életminőségük még attól a 10 eFt-tól is. Én inkább a mostani tervezett 1 %-os SZJA csökkenésre (ami kb.1-2 eFt) gondolom: nem oszt, nem szoroz a kisebb keresetüeknél. Ugy érzem hsz-ből, hogy mégiscsak látod: a nagy keresetüeknél lesz jelentős hatása. Én nem mondom, hogy "agressziv" legyen a progressziv SZJA, de mindenképpen legyen sávos, igy igazságosabb lesz.
Knapp75
@szandokan: Tévedsz és hazudsz felváltva!

"aki a progresszív adózáskor nettó 264.981 forintot keresett, az messze nem számított magasnak, ez inkább egy átlagkeresetnek felelt meg"

Tényleg 265e volt a nettó átlagkereset nálunk, te idióta? Akkor most miért csak 155,000 a KSH szerint? (miközben a 265-ből 320 lett...)
Kérdezd már meg az ételosztásodon a sorban állókat is!

Az adójóváírás elvételét a gyermekteleneknél (azaz akiknek nincsen kiskorú gyermekük) semmi nem kompenzálta.
Ugyanakkor az adókedvezményt csak részben tudta kihasználni, akinek kevés adója volt, akinek sok, az teljes egészében. (ezt csak a 2014-es választási kampány miatt kompenzálták)
Mert ugye a sokat keresők gyermekének van szüksége nagyobb támogatásra...

Akinek 82 ezerről 72 ezerre csökkent a fizetése, annak szerinted mindegy, te majom? Évente 120,000 ft-ot, azaz másfél hónapnyi fizetést veszített el így, miközben a létminimum környékén élt előtte is!
Elképesztően tájékozatlan és ostoba vagy, persze csak így lehetsz merev fideszes.

A vállalkozók és az alkalmazottak adózását folyamatosan kevered. Nézzél már utána, ha bevallottan nem értesz hozzá! Még egy rohadt számot nem találtál el, de van pofád a mások által leírtakat "érzésre" vitatni!
Knapp75
@szandokan: "Kétségtelen, nem lesz produktívabb, de legalább jobban megfizetik, megbecsülik a tudást"

A tudást addig is megbecsülték, azért volt jóval magasabb bruttó bér.
Az alacsonyabb jövedelműek tudását viszont leértékelték a jövedelmi skála széthúzásával.
Knapp75
@szandokan: Ha szerinted 264e ft volt korábban a nettó átlag, akkor egy átlagos magyar családban bő félmillióból gazdálkodtak havonta...
És most az egykulcsos szja és az adókedvezmények hatására egy átlagos, két keresős magyar család már kb. 700,000-t kap havonta, ugye? :D

Komolyan fizikai fájdalmat okoz, mennyire sötét vagy!
Knapp75
@eszegfu: Leírtam már szandokanak, hogy nem a vezető beosztásban lévő alkalmazott a munkaadó, hanem maga a cég illetve annak tulajdonosai, de mivel ez ellentmond az énképének, amelyben ő egy sok embert foglalkoztató cég megbecsült, jól megfizetett vezetője, ezt képtelen felfogni.
Knapp75
Ez a tendencia mifelénk:

www.kephost.com/image/FeXz

Jellemzően az 1 millió legjobb anyagi helyzetben lévő ember profitál Orbánék intézkedéseiből, 9 millió meg szív.
(a legfelső decilisen belül is nagyok persze az eltérések)
eszegfu
@Knapp75: Én ugy vettem ki más témához való hsz-iből, hogy tulajdonosa és egyben vezetője is egy cégnek... De talán ez mindegy is. Azt gondolom: pontosan érti a Te gondolataidat is, csak valahogy kedveli a konfrontációkat, ő ilyen, igy kell elfogadnunk. Ennek ellenére pl. Perfektbe "beletört a bicskám"...minden hsz-mben tényeket irtam, nem mocskolódtam és mégis a vége az lett: mindenféle becsmérő megjegyzésekkel válaszolt. Ettől fogva számomra nem létezik, pedig neki is vannak jó gondolatai, sajnálom is a "mosolyszünetet". Igyekszem elfogadó lenni mindenkivel, mégha nem is egyezik a véleményünk, de ez nem azonos a "benyalással"! Azt gondolom pusztán ilyen a természetem...
Knapp75
@eszegfu: Elképzelhető, hogy tulajdonos a cégében, ahogy mondjuk a Matáv dolgozóknak is adtak dolgozói részvényeket anno anélkül, hogy azok valaha is gondolkodtak volna tulajdonosi fejjel és anélkül, hogy valóban a saját tőkéjüket kockáztatták volna.
Egyszerű alkalmazott ő, mindenféle fontos pénzügyi döntéstől távol. (ettől persze lehet még nagyon hasznos és sikeres a tevékenysége)

Ennek ellenére érthetne hozzá, de amiket ír, az alapján biztosan el van tévedve. A múltkor abból vezette le, hogy mekkora gazdagság van az országban, hogy nem talált a Tescoban 65000 ft-os csokinyuszit. Biztos felvásárolták előle tömegesen és ugye nem az történt, hogy a várható kereslet (illetve annak hiánya) miatt csak keveset rendeltek be a boltok...

(ha tele lettek volna a polcok 65000 ft-os csokinyuszikkal, az meg a szegénység bizonyítéka lett volna?! IQ nuku)
Vajon a majdnem másfél millió magyar gyerekből hány kapott ilyen nyuszit?

Valószínűleg azt sem tudja, mi a különbség a bruttó és a nettó bér között.
Szerinte 5 éve 265 eft átlagos nettó volt, ez mellett a legkevesebbet keresőknek nem fáj a 12%-os fizetéscsökkenés, és ugye most végre a 15%-os szja miatt mindenkinek megéri teljes jövedelemmel bejelentenie "magát"...
Elképesztő baromságokat ír és ez a felsorolás most csak az elmúlt nap termése.

Trollnak nem elég felkészült, az biztos. Elhiszem, hogy hinni akar Orbánban, de csak szólok, hogy amikor itt urizál és kisemberezik, akkor pont a Fideszt járatja le. (ami nekem nem jelent akkora problémát, sőt, szerény lehetőségeim szerint támogatom is ezen törekvésében... ;) )
gibgab
@szandokan: Tőled azért értelmesebb reagálást vártam! :(
szandokan
@Knapp75: Ha ennyire nem vagy képes felfogni, miről is írok, és mire akarok rávilágítani, akkor ne szólj hozzám a közeljövőben. Igen, van tulajdoni részem, mint ahogy az egész üzem az én technológiámon alapszik, nélkülem nem is jött volna létre, de ez neked nagyon magas. A másik, hogy számomra a 264 ezer lenne egy normális átlagkereset, és nem azt mondtam, hogy ennyi volt régebben. Világos, te idióta majom? Nagyon kezdem már unni a sértegetéseidet, csak szólok.
szandokan
@gibgab: Valóban, ne haragudj, csak mivel éppen egy kötekedő okostojással kellett vitatkoznom, neked csak odavetettem gyorsan egy mondatot.
szandokan
@eszegfu: Látom, te tisztában vagy azzal, hogy miért is megyek bele ezekbe a szócsatákba. Az értetlent adni és utána a reakción mosolyogni, hát mit is mondjak...:-)) Egyébként nem mindenkivel teszem meg ezt, csak akin látom, hogy a fő célja a kötekedés. Velük úgysem lehet értelmesen társalogni, mert a vége úgyis az lesz, hogy én csak egy seggnyaló Fideszes vagyok, aki Orbánnak köszönheti a jólétét. Nem is tudják, milyen jókat derülök rajtuk:-))
Knapp75
@szandokan: Hazugságokat és baromságokat írsz, nagyon is felfogom.
Ez engem zavar, így reagálok rá, még akkor is, ha bevallottan egy provokátor vagy.

"Az értetlent adni és utána a reakción mosolyogni, hát mit is mondjak...:-)) "
Knapp75
"A példád egyébként szerintem nem helytálló, mivel aki a progresszív adózáskor nettó 264.981 forintot keresett, az messze nem számított magasnak, ez inkább egy ÁTLAGKERESETNEK FELELT MEG, amiből meg lehetett élni szépen."

"A másik, hogy számomra a 264 ezer lenne egy normális átlagkereset, és nem azt mondtam, hogy ennyi volt régebben. Világos, te idióta majom? "

Hazudozzál csak.
Knapp75
Vagy te mit átlagolsz? A Fideszes ígéreteket a saját kereseteddel? :)
Esetleg az uniós átlagra gondoltál a magyar helyett?
Boszi27
@szandokan: Ha megtapasztaltad, akkor láthatod, hogy ugyanaz van kialakulóban, csak más nevekkel.
Boszi27
@szandokan: Igen, az elején megmondták, te meg még a közepén is elhiszed, sokan másokkal együtt. Vedd a fáradtságot, és számoljál. A matematika az a tudomány, amibe nem lehet belemagyarázni. Azon kívül adónak nem csak az SZJA tekinthető.. Lettek teljesen új adók, a meglévőek meg emelkedtek. Ennyit az adócsökkentések kormányáról. Az adóbevallás az alkalmazottak részéről nem megéri vagy nem éri meg bevallani kérdése, mert nagyon könnyen ellenőrizhető. Egyesek lakásnövekedése, vagy szaporulata szintén ellenőrizhető, csak valahogy mindig teljesen rendben találják, és elég annyival elintézni, hogy bocs, elfelejtettem, hogy nem 100 m2 méteres az új lakásom, hanem 300. Nem is 2 van, hanem 4, majd átfirkálom a vagyonnyilatkozatomat és ennyi. Ne bonyolítsuk túl a dolgokat. Kicsit furcsa, mert létezik tulajdonlap, helyrajzi szám, de nem érdekli a NAV-ot. Viszont valaki Vaterázik pár ezer Ft haszonnal az már igen. Sorolhatnám a furi dolgokat, de meghaladná a rendelkezésemre álló karakterszámot.
eszegfu
@szandokan: 22:20 Meg kell hagyni: igen érdekes és fura teremtvénye vagy Istennek! Vannak jó gondolataid (a legfrissebb a brókercégek piramisjátékával kapcsolatban), de ugyanakkor mintha antiszociális lennél, inkább a tehetősebbek érdekeit nézed, utána pedig a szegényeket segitő ember. ... az én fejemben ezek nem nagyon jönnek össze egy emberben "összegyurva". Az embereket alapvetően megváltoztatni nem lehet -- nyilván engem sem! -- max. lehet csiszolódni, finomodni.
szandokan
@eszegfu: Nem vagyok antiszociális, de azt látom, hogy az emberek jelentős része miért tart ott, ahol. A segítőkészségem pedig a gyerekek felé irányul, mert ők azok, akik nem tehetnek arról, hogy hova születnek. Őket sokkal jobban kellene támogatni, de nem a mai formában, mert így a szülő nem feltétlenül a gyerekére költi el a családit. Mivel a nejem pedagógus, nekem meg van 5 lurkóm, belelátok a családok életébe is valamelyest, és a 80 % - uk alapból nem való szülőnek, de erről nagyon hosszú lenne írni.
szandokan
@Boszi27: Nem vitatom, a Fidesz sem makulátlan, főleg néhány embert tennék ki onnan Orbán helyében. Azt viszont te is tudod, hogy bármilyen párt is lenne, elsősorban a saját érdekeiket tartanák szem előtt, mint ahogy eddig bármelyik is. Nagyon rossz a Fidesz kommunikációja, az ellenzék meg szuperül tud hazudni, ferdíteni sokszor. Tulajdonképpen nincs is nehéz dolguk, hiszen sok a szegény ember (mondjuk eddig is sok volt), és a különböző ételosztások, propagandák, lejáratások elérik a hatásukat.
eszegfu
@szandokan: Én csupán azt irtam, hogy "mintha antiszociális" lennél, vagyis nem állitottam. Kösz. a válaszodat, igy egy kicsit érthetőbb számomra a személyiséged.
szandokan
@eszegfu: Szívesen. Tudod, ha mindenki olyan stílusban reagálna, mint te, akkor én is más lennék. Te nem tudod, anno priviben milyen anyázásokat kaptam, csak mert Fideszes vagyok. Én nagyon sok szegényebb emberrel vagyok jó kapcsolatban a környékünkön is, de ők nem nekem estek soha, hanem kíváncsiak voltak a munkámra. Nem kevésnek közülük sokat is segítettem, elintéztem például hogy megcsinálják a bejáróját az egyiküknek, stb.Nekem ez a nem mindegy, hogy valaki alapból gyűlölködni kezd, meg anyázni, vagy esetleg értelmesen akar társalogni. Szándékosan teszem itt sokszor az értetlent, meg a hülyét, mert már nem látom értelmét annak, hogy leálljak egy normális vitára bárkivel is. Marad az ekézés...:-)
eszegfu
@szandokan: Látod...pontosan az utolsó 2 mondatodat éreztem minden hsz-dben!
Boszi27
@szandokan: "bármilyen párt is lenne, elsősorban a saját érdekeiket tartanák szem előtt, mint ahogy eddig bármelyik is. " Ezzel a mondatoddal értek egyet, a többivel részben, nagy részét vitatom.
szandokan
@Boszi27: Nem baj, azért vagyunk itt, hogy vitatkozzunk, legalábbis normális esetben. Azért jó, hogy nem mindenki belekötni jön ide a másikba, meg szapulni.
len in black
Akárki akármit ír, te más vagy.
Lassan el kéne fogadnod a másságod.
Az egész világon van kb 2 millió ember + Észak-Korea teljes lakossága, akik békemenetelni szoktak (szigorú őrizet alatt), akik mások - és te köztük.
szandokan
@len in black: Gondolom, nekem szántad. El kell keserítselek, soha nem voltam még békemenetelni, de ha választanom kellene, hogy oda menjek, vagy ordítva, káromkodva sztrájkolni, valószínűleg az elsőt választanám. Alapból ugyanis én egy békés ember vagyok.
adrenalink
@szandokan: 09:58-ra Ugyan mit ért el az ellenzéknek nevezett csődtömeg? Sok szegény ember /lásd a fityiszes vezette településeket/ a fityiszre fog szavazni, de csak azért, hogy legalább közmunkája legyen...
Knapp75
@szandokan: Amikor kiderül, hogy valótlanságot írsz, akkor tekintsük úgy, hogy csak játszod az értetlent?
Oscar-jelölt alakítás.
szandokan
@Knapp75: Ezt már mások is mondták...
szandokan
@adrenalink: Miért, ha a szocialistákra szavaznának, még közmunkájuk sem lenne? Hidd el, senki nem tudja azt, hogy ki kire szavaz benn a fülkében. Én például nem jelöltem be több Fideszes képviselőt sem, és név nincs a szavazólapon, hogy ki töltötte ki.
adrenalink
@szandokan: Ne add már a hülyét! Kis településeken, ahol mindenki mindenkit ismer, tudják kik mentek el szavazni nem nehéz rájönni. Egyébként pont ma volt egy vitaműsor a Hír Tv-n, ahol teljes egyetértés volt a 2 oldal képviselói között, hogy a fityisztől elpártoló szavazók nagy része az értelmiségi körből került ki...:-)
szandokan
@adrenalink: Ha én felemelem a szavam a Fidesz ellen, nekem már nem hiszik el, az a baj. Viszont a leginkább probléma számomra az, hogy ez az "értelmiségi" tábor a Jobbikra szavazott.
adrenalink
@szandokan: Remélem belátod, hogy ők nem az "ellenzék ármánykodásával befolyásolt szegény emberek" /idézet tőled/. Úgy látszik vannak még olyanok, akiket az 1 kulcsos SZJA okozta többletjövedelem sem tett hűbéressé... Hogy jobbikos szavazóvá váltak-e, azt nem t.udom, remélem nem, inkább a tanácstalanok népes táborát gyarapítják.
Egyébként nemrég hallgattam egy beszélgetést Csaba László közgazdász /tudom általad semmibe nézett szakma/, Orbán volt tanácsadójával, és elég lesújtó véleménnyel volt a kormány gazdaságpolitikájáról. Szerencsére egyre többen vannak jobboldalon, akiknek a szemét nem homályosítja el a narancssára köd. Kár, hogy a Vezír nem foja fel, hogy "érted haragszunk, nem ellened".
szandokan
@adrenalink: Engem sem az egy kulcsos adó tett a szavazójukká, hiszen én már a kezdetektől rájuk szavaztam. Csaba Lászlót egy nagyon értelmes embernek tartom, és valóban vannak hibák a Fidesz gazdaságpolitikájában. Ellenben a munkahelyteremtés nem úgy megy, hogy akkor holnaptól lesz, az egy elég bonyolult folyamat. Sokszor elgondolkozom azon, hogy vajon melyik intézkedés, törvény hova fog vezetni, és hidd el, néha még én is értetlenül állok némelyik kapcsán. Ez a fene nagy gazdagodás bizonyos embereknél is szúrja a szemem, a vagyonnyilatkozat szabad megváltoztatásán meg egyenesen fel vagyok háborodva. Mivel veled lehet értelmesen társalogni, és nem belém akarsz kötni mint itt a legtöbben, ezért is írtam le neked mindezt. Mindettől függetlenül sem az orosz kapcsolatról, sem a gázról, sem Paksról nem lehet még ítéletet mondani, mert ezek akár jók is lehetnek hosszú távon. Én ezt a kissé pökhendi, hirtelen nyilvános gazdagodást nem csinálnám, de legalábbis nem verném nagy dobra.
adrenalink
@szandokan: Mindegyik oldalnak megvannak a meggyőződéses hívei. De a többség nem politizál aktívan, 4 évente az "úgy ítélem meg, hogy most az én érdekeimet szolgálók"-ra szavaz. Aztán vagy bejön, vagy nem...
Évek óta írod, hogy a m.hely teremtés nem megy egyik napról a másikra. Könyörgöm! A fityisz 6 év óta "kormányoz". Bevezették a 16%-os SZJA-t, ami jelentős többletet hagyott a felső rétegnél. Ebből sem a belső fogyasztás nem nőtt /ők eddig is ki tudták elégíteni a szükségleteiket/, sem új m.helyek nem létesültek /a közmunkát felejtsük el!/.
A hirtelen meggazdagodásról /amit én is megvetek/ meg az a véleményem, hogy mivel a fityisznél senkinek nincs "nyugdíjas" állása, mindenki gyorsan, amíg lehetősége van rá, szeretné anyagilag bebiztosítani a jövőjét.
Itt a Csaba László interjú
hetöndöe
Kitalálnak egy új adót és hipp-hopp már be is foltozták a -1%.os lyukat,így megy ez,ahol félkegyelmű a miniszterelnök.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.