Nem sokkal ezelőtt honlapján jelentette be az Uber, hogy július 24-én befejezik a magyarországi működésüket. A kormány kőkorszakot támogató, fejlődésellenes törvénykezésének köszönhetően így Budapest lesz az egyetlen olyan régiós nagyváros, ahol nem lesz elérhető az Uber. 1200 sofőr veszíti el a megélhetését.
Az Uber azt írta:
Sajnálattal tájékoztatunk, hogy az Uber 2016. július 24-én délben felfüggeszti uberX szolgáltatását Magyarországon.
Nagyon nehezen hoztuk meg ezt a döntést, de kénytelenek voltunk, mert a július 24-én életbe lépő törvény miatt az Uberező sofőrök elveszíthetik a jogosítványukat vagy az autójuk rendszámát, annak ellenére, hogy minden engedéllyel rendelkeznek és adót fizetnek. Ezek olyan kockázatok, amiknek az Uber egyetlen magyar alvállalkozó sofőrt sem szeretne kitenni.
Az Uber a kezdetektől hangsúlyozta, hogy szabálykövető és törvénytisztelő. Ez azt jelenti, hogy akkor is a törvény betartását választjuk, ha az rossz. Hiába tárgyalunk egy éve a döntéshozókkal és hiába teljesítették a sofőrök az adózással és engedélyezéssel kapcsolatos elvárásokat, a döntéshozók mégis egy tiltó, blokkoló törvényt fogadtak el.
Ez a jogszabály ellehetetleníti 1200 sofőr munkáját, veszélybe sodorja családjaik megélhetését, és bünteti a modern technológiát. Mindez szembemegy az Európai Bizottság állásfoglalásával és szembemegy más európai országok hozzáállásával is. Csak néhányat kiemelve Lengyelország, Lettország, Észtország, Ukrajna, Litvánia, Spanyolország vagy éppen Anglia úgy döntöttek, hogy a blokkolás helyett a sharing economy megfelelő szabályozását célozzák meg, hogy élen járók lehessenek a digitális gazdaságban. Magyarország sajnos nem így döntött.
Az Uber jelenleg 480 városban működik globálisan. A blokkolásról szóló magyar törvény a maga nemében a világon egyedülálló lesz és Budapestet az egyetlen olyan régiós nagyvárossá teszi, ahol nem lesz elérhető az Uber szolgáltatása.
Szeretnénk Neked megköszönni, hogy bizalmat szavaztál az Ubernek! Köszönjük a sok millió kilométert, a több százezer szállított utast, a jó sztorikat és a sok hasznos visszajelzést. Büszkék vagyunk arra, hogy 1200 embernek biztosítottunk kereseti lehetőséget, de ugyanakkor nagyon sajnáljuk, hogy ez most – külső okok miatt – veszélybe került. Hidd el, nem rajtunk múlott…
28 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Pont a legerősebbeket emlegetik.
Anglia pedig most válik ki az Unióból.
De miért nem Németországot, Franciaországot, Ausztriát...hozza példának???
Ügyes maszatolás.
nakkérem...elérkezett a Kánaán...itt a nagyarcok bőségtálja..lehet válogatni, kaszálni...
nemsokára észrevehető lesz a versenynélküliségből eredő hozzáállás...
szerintem
magyaridok.hu/kulfold/franciak-megbuntettek-nemetek-elmarasztaltak-az-ubert-740602/
Nevet a vakbelem- nekem még van.
SAjnálom azokat akiknek csak a "szabályokat betartó" taxisok maradtak
orbanisztánban az uberX működött, ami a franciáknál most is működhet.
index.hu/gazdasag/2016/07/13/vilaghaboru_az_uber_ellen_igy_harcolnak_vilagszerte_a_taxisok/
Mert azért nem minden taxis hiéna.
Aki azt állítja, hogy mind az, az hazudik, vagy Gyurcsány csicska.
Akkor most vissza térünk az állami rendszerhez? Ezek szerint mégis a múlt rendszer gazdasági rendszere volt a jó? Vagy most mi van?
Ha az Uber meg tudta csinálni az olcsóbb tarifa-rendszert a brutális adózás mellet, akkor a Taxi miért nem? Nem kellet volna tarifa-emelésért harcolniuk, akkor talán nagyobb haszonra tettek volna szert. Nem irigylem a taxisokat, már a semmittevés miatt sem. De valószínű ez kényelmes állás. A hely ismereten kívül nem tudom kell-e még más szakmai tudás? Bár ezen a téren a GPS komoly segítség! A pénzügyi részét meg a könyvelők csinálják meg. Ezen kívül az átlag ember is ismeri az etikett szabályait. Nem kell hozzá A,B,C-és jogsi. Valaha ezt nevezték "Hivatásos-vezetői engedély"-nek.
De magyarországon nincs korrupcióóóó!!!
Pontos,megbízható, gyors.
Kiszámítható,anyagilag nem húz le,
Ha már szarúl, alúlfinanszírozott a bérszínvonalam,hadd döntsem el én,hogy egy maffiát támogatok,vagy mindjárt egyszerre kettőt!S ha már lehet válogatni,akár hármat is!
Ezzel szemben a nálunk futó, most felfüggesztett UberX, illetve a szintén csak nyugaton elérhető, magasabb minőségű szolgáltatást garantáló UberBlack esetében már törekedtek arra, hogy engedéllyel rendelkező sofőrök, engedéllyel rendelkező kocsikkal fuvarozzanak."
Ezt abból a szövegből másoltam, amit ide linkeltél.
Megint csak ajánlani tudom az értő olvasást. Bár ezt már nem követelik meg manapság, elég, ha a címet elolvasod.
Mi az hogy van a pop és az x verzió?!?!?!
Tehát eleve sumákolnak, eleve a csalás az alapgondolat.
Új hozzászólás