Uhh, erre azért nem számítottunk. A lengyel parlament most szavazta meg, hogy az öregségi nyugdíj legkisebb összege 1000 zloty (75 ezer forint) legyen. Ezzel szemben Magyarországon kilenc éve változatlanul 28 500 forint a minimális nyugdíj. Legutóbb 10 ezer forintos utalvánnyal és 1,6 százalékos nyugdíjemeléssel szúrták ki a magyarok szemét. Ráadásul a mostani lengyel változtatások eredményeként a legmagasabb nyugdíjemelésben a legszegényebbek részesülnek.

Forrás: 24.hu
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

69 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Lepényleső
Ebből is az látszik mennyivel jobbak vagyunk,amíg a lengyel öregek csak 75 000-Ft-ból tudnak megélni,addig a mi nyugdíjasainknak sikerül a 28 500-ft -ból is.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
quadrocopter
Lengyelország valóban jobban teljesít! Ott nem csak csak ócska, fényező duma van!
verőce21
Lengyelország jobban teljesít, de a vásárlói árak is magasabbak náluk.
"Ráadásul a mostani lengyel változtatások eredményeként a legmagasabb nyugdíjemelésben a legszegényebbek részesülnek." - a nyugdíjakhoz viszonyítva itt is a legalacsonyabb nyugdíjak kapták százalékosan a legnagyobb kiegészítést a Böskével.
verőce21
@Horizont: (18:16) Százalékszámítás! Elemi iskola 4. osztály. :)
verőce21
@Horizont: (18:19) Ne butáskodjál már! A 10.000 Ft vásárlási utalvány egy 58 ezer forintos nyugdíjhoz képest nagyobb %, mint egy 270 ezer forintos nyugdíjhoz képest.
Lepényleső
Ebből is az látszik mennyivel jobbak vagyunk,amíg a lengyel öregek csak 75 000-Ft-ból tudnak megélni,addig a mi nyugdíjasainknak sikerül a 28 500-ft -ból is.
human
@verőce21: Akkor ez a 10 ezer minden hónapban járni fog? Valamiről lemaradtam?
simmering73
De nincs is nekik unortodox gazdaságpolitikájuk. Majd megnézhetik magukat. Tállai et is megmondta a frankót. Itt az élet nem nehéz, fele cukor, fele méz.
Pálinkafőző Rézüst
@verőce21: Ne butáskodjál már! A 10.000 Ft vásárlási utalvánnyal egy 58 ezer forintos nyugdíjas többet tud vásárolni, mint egy 270 ezer forintos nyugdíjas?? Ez még tőled is túl propagandisztikus... :))
Borsodi
Akkor is elképedsz ha megtudod a frank hiteleket,hogy oldották meg.A lengyeleknél nem az a cél,hogy több száz stadion legyen kisvasúttal,milliárdos politikusok .Legyen munka és ne éhezzenek az emberek.Emlékezünk vissza erősebb volt a forint a zlotyinál.,és most?Hát nálunk így dübörög a gazdaság.
Hellcat
@Pálinkafőző Rézüst: Ne legyél abban biztos...a lengyel lakáosság kb ugyan annyi százaléka hagyta el az országot mint idehaza...elhúztak nyugatra ők is...kb miattuk volt a brexit. Csak ők ettl függetlenül még tunak nyugdíjat adni...itt már nem...egy a 10ezer forint a kifutó böskékből ez szavazatvásárlás.
verőce21
@human: (18:43) "...a 10 ezer minden hónapban járni fog?" Nem hinném!
De tavasszal kapnak a nyugdíjasok még egy hasonló összegű juttatást, ez hangzott el a kormányülésen. Mint vala azt korábban leírtam már. :)
verőce21
@Horizont: (18:39) Pedig képzeld el!
Hát még egy 28.500-ashoz képest, mert a cikk arról szól. :)
verőce21
@Pálinkafőző Rézüst: (19:27) Nem adnak érte neki sem többet a boltban, de talán olyan dolgot tud egyszer megvenni, amit addig nem nagyon tudott.
Szókrakész
Mit csodálkozunk?!?!?!

A lengyelek az ilyen vezetőket, mint amik felettünk parazitáskodnak, már rég karóba húzták volna.
Csak mi vagyunk ilyen birkák, hogy beeeee...
emerencia
@Lepényleső: 18:28-ra Sőt, a mi nőink többsége még 60 után sem mehet nyugdíjba. Senkit nem érdekel, hogy bírja-e a 20-30 évesekre szabott munkakörülményeket. A lengyeleknél hatvanévesen elmehetnek.
human
@verőce21: Te milyen cikket olvastál el? A lengyelek HAVONTA (értsd nem egyszeri alkalommal, bővebben szótárakban) kapnak többet. Ezzel szemben te jössz itt egyszeri 10 ezerrel meg valami esetleges tavaszi valamivel.
verőce21
@Horizont: (20:24) Lásd a Pálinkafőzőnek írt (20:19)-es beírásomat!
Tisztulni fog a látásod mindjárt, ha beveszed. :)
verőce21
@human: (20:38) És miért csodálkozol azon, ha a lengyeleknél 70.000 Ft-nak megfelelő mértékű a minimálnyugdíj? (havonta!) Ott ahhoz mérten vannak az árak is.
Miért nem mindjárt az osztrák 682 EUR/hó minimálnyugdíjhoz hasonlítod? Sokkal hatásosabb lenne! Vagy a luxembourgihoz?
Pálinkafőző Rézüst
@emerencia: a cikkből: "A lengyel szabályok szerint a nők 22, a férfiak 25 év ledolgozott év után mehetnek nyugdíjba."
Szókrakész
Azért azt tegyük hozzá.

A módszerváltáskor a lengyelek eéltöröltették az államadósság felét.
Csak a mi köcsög, idióta, hazaáruló, most fideszben, mszp-ben, volt mdf, szdsz-ben, ...ücsörgő hű komcsi vezetőink voltak olyanok, hogy majd mi(magyar nép, nem ők) leszünk olyan faszagyerekek, hogy mi mindent visszafizetünk!!!
human
@verőce21: A lengyeleknél minden duplájába kerül? Nem mondod?
verőce21
@Horizont: (20:44) Kár, hogy ezt írod! Mert éppen most vettem be egy Merci szeletet! :)
verőce21
@human: (20:46) Menj ki, meglátod! Az 1000 Zloty.
verőce21
@Horizont: (20:52) "Hát te vehetnéd be amit én gondolok" - ezt viszont emberségesnek nevezed!
verőce21
@Pálinkafőző Rézüst: (20:54) Kösz', hogy bebizonyítottad amit írtam! :)
Pedig csupa leértékelt árak.
Pálinkafőző Rézüst
@verőce21: asszem most kb. 70 forint 1 zloty. Számolgassál... :)))))
Mennyi is az a dupla?? :)))
human
@verőce21: Na lapozgass akkor Pálinkafőző által linkelt szórólapból és gondolkodj el rajta, hogy érdemes-e még jobban lejáratnod magad. :D
human
@Pálinkafőző Rézüst: Nem tud számolni. Már az elején kiderült.
verőce21
@Pálinkafőző Rézüst: @human: Mert melyik termék az, amelyik nem közel a duplája az itteninek?
verőce21
@Horizont: (20:57) Miért nem akartál emberséges lenni? Mert nem érted a százalékszámítást?
Pálinkafőző Rézüst
@verőce21: nem menj a saját színvonalad alá...Az már nagyon gáz... :)))))
verőce21
@Pálinkafőző Rézüst: (21:31) Ne írogass már hülyéket! melyik termék az, amelyik nem közel a duplája az itteninek? Erre válaszolj!
Aztán majd jöhet a lakhatási költség és közüzemi díjak.
verőce21
@Horizont: (21:35) Itt azok égetik magukat, akik nem veszik figyelembe az összes megélhetési költséget. Csak azt látják, hogy 7 nagyobb, mint kettő.
Ez a cikk is csak egy a sok uszító lipsi vonulatból.
Pálinkafőző Rézüst
@verőce21: a lakhatás sem drágább ott! Kérdeztem, de nem válaszoltál: mikor voltál ott utoljára??? Mertcsakhogy hüjjeségeket írogatsz... :)))))))
nemfideszes
@verőce21: "melyik termék az, amelyik nem közel a duplája az itteninek?"

Víz (1,5 l) 1,80 zł
Sör (0,5 l) 3,00 zł
Kenyér 2,30 zł
Vaj 4,80 zł
Coca-Cola (2 l) 4,99 zł
Sertés sonka (1 kg) 32,0 zł
Sajt 24,0 zł
Tészta (0,5 kg) 3,50 zł
Hot-Dog 3,80 zł
Hamburger 5,00 zł
Busz/villamos/metró jegy 2,80 zł

Szóval melyik termék is közel duplája az itteninek, miközben a minimálnyugdíj a két és félszerese?
"Itt csak azok égetik magukat akik" tudatlanul oktatnak ki másokat.
Pálinkafőző Rézüst
@nemfideszes: felesleges felsorolni neki, ott van a lengyel Auchan katalógus linkje, a szájába raktam...:))) de hiába.. :))) Ez csak amolyan fideszes szarakodás nála...)))))))
nemfideszes
@Horizont: "Beleérző képesség nulla, emberség nulla, megértés nulla."
Ezen nem kell meglepődni, akinek alacsony az IQ-ja annak az EQ-ja se magas. Erre pedig verőce21 a legjobb bizonyíték.
Eladott Ország
A 28.500 Ft minimális nyugdíjat , mint "szerzett jogot" visszamenőleg sem lehet semmissé tenni?-röhej.
A nyugdíjminimum befagyasztásával jelentős összegeket spórol meg a kormány a költségvetésnek, de más intézkedések is hozzájárultak a Nyugdíjbiztosítási Alap mesterséges egyensúlyban tartásához. Az öregségi nyugdíjminimum 2017-ben is sok más ellátást befolyásol, többek között a GYES és a GYET összege is minden évben megegyezik az öregségi nyugdíj legkisebb összegével.
verőce21
@nemfideszes: (14:08) Most kiválogattad a legolcsóbbakat? Árengedményes áron?
Még így is drágábbak az itthoninál! "Itt csak azok égetik magukat akik tudatlanul oktatnak ki másokat" :)
De majd nézzük meg, térjünk vissza az árakra, ha életbe lép az emelt nyugdíjfolyósítás!
verőce21
@Horizont: (06:26) "Beleérző képesség nulla"- ez már megint egy mélyütés. Nem tudni, mikortól lép életbe ez a minimálnyugdíj a lengyeleknél? Addig még nálunk is megemelkedhet 40 eFt-ra a minimális nyugdíj, és meg is előztük a lengyeleket! De téged nem érint ez egyáltalán!

Csak a pontosítás miatt hozzátenném, nálunk 126 ezer Ft a nyugdíjátlag!
verőce21
@Pálinkafőző Rézüst: (13:17) Én másfél éve voltam ott. De a hülyeségeket te terjeszted, de vastagon ám! :)
verőce21
@Horizont: (15:41) Na látod, ezen van a hangsúly: "Viszonylag kevesen kapnak 50 000 forint alatti összeget" - Innen egy sóhajtás csak, hogy pl. 40 ezerre emelje a kormány a minimálnyugdíjat. Mert bármilyen fájóan hangzik, szinte semmit nem ad a nagy közösből.
A többire is visszatérek majd, de most mennem kell!
nemfideszes
@verőce21: Mi az, hogy kiválogattam a legolcsóbbakat? Ember! Ezek az átlagárak! Azaz van olcsóbb is és drágább is.

"Még így is drágábbak az itthoninál! "

1 zloty most valahol 71 forint körül mozog. Azaz pl. a kenyér ára átszámolva (kerekítve) 164 forint, a CBA-ban 199 forint. Egy menetjegy ára átszámolva 199 forint, nálunk 350 forint. Miről beszélsz ember?!

"De majd nézzük meg, térjünk vissza az árakra, ha életbe lép az emelt nyugdíjfolyósítás!"

Mi köze van a nyugdíjfolyósításnak az árak alakulásához? Jelenleg 2.5 százalékos inflációval számolnak a jövő évet illetően. Egyrészt árnövelő tényező lesz még a megemelt minimálbér, minek után a vállalkozóknak azt is ki kell termelniük valahogy. Másrészt a maginfláció ennél is jóval magasabb lesz, ami sokkal jobban érinti a nyugdíjasokat. Ugyanis abba már nem számolják bele pl. az egyre olcsóbb műszaki cikkeket.
verőce21
@Horizont: (15:55) "A nyugdíjasok FELE 100 ezer alatti nyugdíjat kap!" És akkor mi van?
Megdolgoztak érte! Mindenki annyit ér, mint a munkája.
Egyébként kár ezen annyit rágódni, a 28.500 Ft egy kegyelemnyugdíj. Akik nem dolgoztak meg érte. Nem is indexálják emiatt.
De képzeld el, mennyit emelkedne az átlagnyugdíj, a 40K minimállal? Milyen jó propagandát lehetne neki csinálni?! "Magyarországon közel 29%-kal emelkednek a minimálnyugdíjak!" :)
Pálinkafőző Rézüst
@verőce21: :)))))))))))))))) nem voltál te sehol...:))))))))))) Akkor nem írogatnád ezeket a marhaságokat...:))))
De ha idelinkelnél esetleg valamit arról amit állítasz??? Na mi történne??? :))))))) Tuszinyuszi, ne maraggyámá hazugságban...:))))))))
Pálinkafőző Rézüst
@Horizont: ne nézz rá!!! :)))) Még beléddelejezi a kitalált lengyel árfelfekvéseit...:))) Csak óvatosan... :)
verőce21
@Pálinkafőző Rézüst: (17:35) Inkább te nem voltál ott, tapasztalhattad volna az árakat! Nem írogatnál ily nagy hülyeségeket, amit a saját linked megcáfol! :)
(Képzeld milyen árak lesznek ott még, ha elindul az új nyugdíjkifizetés.)
verőce21
@nemfideszes: (17:16) Teljesen összezavarod magadat! :)
korell
Nem fogják emelni a nyugdíjminimumot. Nem mintha sokan kapnák ezt - lehet, hogy ilyen címen senki -, de túl sok segély, támogatàs számítási alapja. Az öregségi nyugdíjé nem hiszem. Ott valorizációs számok és a nbefizetetz járulék számít.
verőce21
@korell: (21:22) A degressziós szorzót kihagytad! :)
korell
Ettől még szégyenteljes a magyar nyugdíjasok helyzete és a pofàtlan 1,6 százalékos emelés.
Az elírásokért bocs.
Pálinkafőző Rézüst
@verőce21: beleléptél a saját kakidba, és abban toporogsz, egyre mélyebbre süllyedve... :)))) További jó szartaposást... :)))))))))
verőce21
@Pálinkafőző Rézüst: (13:11) Ti viszont folyamatosan a sz@rt dagasztjátok! Egyszer miért ne tehetném én is? :)
Csakhogy itt arról van szó, hogy szereted tévhitben tartani magadat mindig!
Pálinkafőző Rézüst
@verőce21: propeller.hu/itthon/3255682-fideszes-sorvezetot-adhattak-kis-simonka-facebookos-bevedesere?all#c1758981
Mi a mai napi véleményed?? :))))))) Szar dolog lehet saját vélemény nélkül éni, tovaris... :)) Szánalom!
verőce21
@Pálinkafőző Rézüst: (20:13) Ez a cikk is a szokásos tévhited része! Miért hülyítitek még pluszban magatokat a meglévőtök mellé? :)
Pálinkafőző Rézüst
@verőce21: ne butítsd le még jobban magad... :)) A gyulai fideszes polgi is elismerte a valódiságát... Azé csak nyomjad tádé... :))))))) heheheheeeeee... :)))))))))
No megkaptad már a holnapit? :)))))))
verőce21
@Pálinkafőző Rézüst: (21:08) Nem hallottam még erről. De tényleg egy kommunista ÁVH-s tempó amit ti műveletek.
Yoda69
Viszont a mi naszadunk szaguld, beeeee...
korell
@verőce21: Jól megforgattak itt téged :)
Pedig, ha emelnék ezt az összeget -28.500 Ft- többen nem örülnének, mint ahányan igen.
Sok szegény ember kiesne fontos támogatásokból, amelyek e határ alatti egy főre eső jövedelemnél járnak, fölötte nem.
Ez Mo. Se így, se úgy nem jó. Vagyis úgy rossz, ahogy van.
verőce21
@korell: (23:15) Néha belemegyek ilyen alantas vitákba, de méltatlan hozzám. :)

Én úgy tudom, a minimálnyugdíjhoz van kötve a rendszeres szociális segély és a gyermekvédelmi támogatás.
Mi van még ami "e határ alatti egy főre eső jövedelemnél járnak, fölötte nem."?
korell
@verőce21: Szerintem minden, de keress rá... van ugyanis olyan, hogy a nyugdíjminimum 3szorosát meg nem haladó, vagy 80 %-át, meg ilyenek - vagyis ez a "kályha", innen indulunk. Hallottam olyat is, hogy átnevezik szociális minimumnak. De tényleg, mindenféle népjóléti támogatást ehhez az összeghez kötnek. Talán a munkanélküli járadék is ennyi? Vagy már annak szociális járadék a neve?
verőce21
@korell: (23:32) A munkanélküli járadék az nem. Az a dolgozó utolsó 4 negyedévi nettó átlagfizetésének 60%-a, de maximum a minimálbér-(mínusz)15%-10%-a. Három hónapig jár. Ez nincs a minimálnyugdíjhoz kötve.
A minimálnyugdíjat 8 éve nem emelték (2008-óta.)
korell
@verőce21: Igen, igazad van. Igazságtalan és tűrhetetlen, hogy nem emelik a minimálnyugdíjat.
verőce21
@korell: (09:25) Egyébként azzal sem értek egyet, amit írsz, hogy az emelésnek "többen nem örülnének, mint ahányan igen".
Hiszen többen esnének a "kályha" határ alá akik kaphatnának szociális ellátást. Akiknek pedig ez alapján jár, többet kapnának.
Akkor ki jár rosszul?(Az államon kívül)
korell
@verőce21: De hiszen tényleg :-D
mentségül elmondom, hogy annyit és annyi embertől hallottam már az izgatott kérdést, hogy "alatta van-e" a jelzett összegnek, hogy már-már azt képzeltem az összeghez ragaszkodnak.
(Nem tudok rákeresni egy tisztességes táblázatra, pedig rengeteget változott - nem a minimálnyugdíj - az ellátások elnevezése, meg jogszabályi háttere).
Egyébként igazad van.
Mégis mondom a magamét, hogy mindegy, mert ez a kormány úgy is meg tud állapítani ellátást, hogy a minimálnyugdíj 90 %-a, meg 70 %-a, tehát simán alámegy a "kályhának".
Amúgy bocs mindenkitől. Igen, követelem, hogy emeljék fel a nyugdíjminimum összegét. És ha minimum, akkor legyen minimum.
verőce21
@korell: (19:34) Nalátod!
(Nekem mindig igazam van! Már lassan zavar.) :)
korell
@verőce21: A tévedéseid felmentenek, nincs miért zavarban lenned. Nem, dehogy, nem vagy te "mindentudó" .

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.