A Nemzeti Nyomozó Irodát bízta meg a 4-es metró beruházásával kapcsolatos szerződések nyomozásával a Fővárosi Főügyészség, a nyomozás fokozott ügyészi felügyelet alatt folyik – közölte Ibolya Tibor fővárosi főügyész pénteken az MTI-vel.
MTI Fotó: Beliczay László
Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a 4-es metró szerződéseivel kapcsolatban több bűncselekmény miatt tett feljelentést a Legfőbb Ügyészségen, miután az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) megállapította, a 4-es metró építése során kiemelkedő súlyú szabálytalanságokat és hibákat követtek el.
A Lázár által tett feljelentést a Legfőbb Ügyészség a Központi Nyomozó Főügyészségre továbbította, amely január 23-án hűtlen kezelés és más bűncselekmények miatt nyomozást rendelt el, majd azt – az Alstom szerződéseire vonatkozó rész elkülönítése után, hatásköri és illetékességi okból – áttette a Fővárosi Főügyészségre.
MTI Fotó: Beliczay László
A Fővárosi Főügyészség az áttett iratokat megvizsgálta, majd a nyomozás teljesítésével a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda Korrupció és Gazdasági Bűnözés Elleni Főosztályát bízta meg. A nyomozás tárgya a 4-es metró beruházáshoz kapcsolódó különböző – ezen belül elsősorban építési és tanácsadói – szerződések, valamint a projektmenedzsmenttel kapcsolatos kérdések, döntések.
A nyomozás alapjául szolgáló OLAF-jelentés szerint „kiemelkedő súlyú szabálytalanságokat és hibákat követtek el„ a négyes metró építése során, több bűncselekmény gyanúja is felmerül. A vizsgálat szerint a projekt során megvalósított szabálytalanságok becsült pénzügyi összhatása mintegy 167 milliárd forint.
A kormány ugyanakkor eddig nem hozta nyilvánosságra a teljes jelentést, az ellenzék gyanúja szerint azért, mert 2010 utáni döntések is szerepelhetnek benne. Az OLAF főigazgatója szerint a nyilvánosságnak nincs akadálya, ha a kormány akarja, megteheti.
19 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Jól emlékszel!
Demszky például úgy tervezte, hogy az a közpénzből kifizetett néhány milliárd elég lesz a nyugodt nyugdíjas évekre.
Tévedett a jelek szerint!:
hvg.hu/gazdasag/20110913_margithid_finanszirozas
"...a híd rekonstrukciója az eredetileg becsült összeg duplájába került, még a költségtúllépésben tapasztalt várospolitikusokat is meglepte.
A győztes konzorciumot a Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., az A-Híd Építő Zrt. és a Strabag-MML Kft. alkotja.
E trióban szerepel ugyanis a Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., az A-Híd Építő Zrt. és a Strabag-MML Kft. E három cégről elmondhatjuk, hogy sokkal mélyebben és áthatóbban ágyazódtak be a magyar közbeszerzési világba, mint az első látásra tűnik.
Miközben a Strabag a szociálliberális időkben teljesített általában jól, addig a Közgép inkább a Fideszhez áll közelebb,"
Új hozzászólás