Budapest-Varsó nagysebességű vasútvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítéséről döntött a kormány. A Magyar Közlöny szerdai számában megjelent határozat szerint 500 millió forintot fordítanak erre a célra a 2018-as költségvetésből és egymilliárdot a 2019-es büdzséből. A tanulmány elkészítésének feladata a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-é.

Forrás: hvg.hu
Feltöltő: RonaGyuri
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

rohács1926
Nincs az az országrablás, amit ne lehetne előterjeszteni; ugyanúgy ahogy nincs az a zabigyerek, amelyiknek ne lehetne nevet adni.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
RonaGyuri
Ezek a rosszindulatúak még a legjámborabb dolgot is félreértik

Pedig valójában igazi környezetvédelmi az un. biológiai lábnyom csökkentés érdekében tett gesztusról van szó

A csúnya rosszindulatú Őfeneségétől nem kellően elájult portálok azon szörnyülködnek, hogy ártunk és qurmányunk még gyorsan újabb másfél milliárddal dobják meg a csókosokat.
Nem átallnak odáig süllyedni, hogy „A Magyar Közlöny szerdai számában megjelent határozat”-ot citálják, mely szerint „Budapest-Varsó nagysebességű vasútvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítéséről döntött a kormány.”!
Nos ennek kapcsán írnak ilyeneket meg olyanokat, de a dolog felemelő lényegéről egy mukk sem. Arról a szent célról, hogy a környezetszennyezés csökkentését láthatjuk benne, nos arról egy nyekk sem.
Pedig gondoljuk meg mennyivel kisebb az a bizonyos lábnyom, ha Őfenesége lengyel híveit nem füstokádó buszokkal, hanem modern vonatokkal utaztatják! =))
verőce21
A nagyon is életszerű és szükséges vasútvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítéséhez nem is sok az a másfél milliárd Ft. Többszáz km hosszan a földek kisajátításától kezdve a terepviszonyok feltárásáig, a szükséges műtárgyak, átereszek, hidak, felüljárók, alagutak feltérképezéséig, azok fajtájának megtervezéséig minden benne kell legyen.
Az áramellátás, trafók elhelyezése, szakaszolások meghatározása, biztosító berendezések fajtája, közút-vasúti keresztezések meghatározása, azok jelzőberendezéseinek meghatározása. Az aljzatok, alépítmény meghatározása, ágyazat fajtáinak talajmechanikai elemzése, kutatófúrások elvégzése, kitérők helyének megtervezése, állomási átmenő fővágányok megtervezése, peronok fajtái, állomásokon utasforgalom akadálymentes biztosítása és még számtalan egyéb, a vasúti forgalom biztonságos lebonyolításához szükséges létesítmény és feltétel meglétének megtervezése. Nemzetközi egyezmények, nemzeti szabványok figyelembe vétele, stb.
JAJMÁR
@verőce21: Az ilyesmit nem akkor szokás elvégezni, ha a megépülés ténye már sínen van?

A tanulmány inkább a kihasználàs és a befektetett költség megtérülési idejére, valamint környezet -pl talajminőség- lehetséges útvonalak feltérképezése, nem-e?
verőce21
@JAJMÁR: (13:19) Ezeket mindig a végleges döntés megszületése előtt végzik el, mindent amit leírtam.
A döntés a konkrét tanulmányok és költségvonzatok tudatában történik meg. Ilyen nagy horderejű, nemzetközi vonatkozású döntések előtt nagy szükség van egy részletes tanulmányra. Márcsak a kormányközi megállapodások előkészítése, megkötése miatt és legtöbb országban a következő évi/évek állami költségvetésbe illesztése miatt is.

Ha alapul vesszük a létesítés megvalósulási költségét, Varsó-Budapest ~870 km, 3,0 milliárd forint/km egy kétvágányú vasúti pálya = 2610 milliárd forint! Kb. annyi, mint a MANYUP kassza volt. Természetesen nem egy ország fizeti, mert bevonják Csehországot, Szlovákiát és természetesen Lengyelországot is, akkor is tetemes a költsége.
Ehhez megalapozott számítások és tervezés szükséges, mert ott van az a fránya Kárpátok is közben, szóval néhány alagutat, viaduktot is igényel, bonyolultabb a kivitelezés, mint egy autópályánál. Hiszen a vasútnál csak meghatározott mértékű eltérés lehet a vízszintestől, hacsak nem akarunk fogaskerekűt is építeni itt-ott.

De, hogy a lényeget írjam, ez a költség és tanulmány a kivitelezési költség 0,5 ezreléke!
Ez annyira minimális díj, hogy csodálkozom, ha megcsinálja valaki ennyiért? Nemhogy elmondjam, hogy "Na ezt is ellopták!" - ez lipsi matematika, sohasem veszi figyelembe, hogy meg is kell azt abból a pénzből csinálni/építeni/stb.

De sajnos, szakmailag nulla, semmire sem alkalmas, félanalfabéta "ítéletalkotókkal" van tele ez a blog, akik csak azt értik(?) meg, hogy mennyi az a ráfordított pénz? :)
JAJMÁR
@verőce21: Túl hosszan próbálod megmagyarázni.
Azėrt elfogadom, de ùgy gondolom, hogy mindenki - az àltalad felsoroltak, a magyar nėp, meg a leendő utasok - jobban jàrna, ha ezt a tanulmànyt nem a magyar kormàny csinàltatnà meg.
verőce21
@JAJMÁR: Csak azért, hogy világosabban lásd a dolgot, mint egy laikusnak, úgy írtam.
Ajándék, Tőlem-Neked! Jól tudod majd hasznosítani az LMP-s kampánytámogatásban.

A tanulmányon is osztozik a négy ország.
rohács1926
Nincs az az országrablás, amit ne lehetne előterjeszteni; ugyanúgy ahogy nincs az a zabigyerek, amelyiknek ne lehetne nevet adni.
JAJMÁR
@verőce21: Nem úgy írtàk, az 1,5 milliàrd a mi būdzsėnkre hàrul.
verőce21
@JAJMÁR: Két évre megosztva. De az is aprópénz, nemzeti szinten. Mint fentebb leírtam, nagyon is keveselltem az összeget az egész távra. Meg a helyismeret, földhivatalok, stb. hiánya.
koszpeko
@verőce21: Baszki!
Neked az olimpia is teljesen életszerű volt.
Ha hány egyet valamelyik fityfasz góré te ott vagy és felnyalod.
A szarukról már nem is beszélve.
Undorító az a seggnyalás amit itt levágsz.
verőce21
@koszpeko: Csak próbállak észre téríteni benneteket. Rád különösen rádfér, mélydks!
koszpeko
@verőce21: Én NEM leszek SOHA seggnyaló.
Te viszont seggnyaló voltál mindig és az is maradsz.
Én itt mint "mélydks" jó helyen vagyok.
Te viszont baszott szar helyen vagy.
De hát van az a pénz, hogy eltűrd amit rád rakunk szart.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.