A kormány Budapest-politikájának fókuszában a közlekedés, a minőségi zöldfelületek növelése és az otthonteremtés áll Fürjes Balázs szerint.

„Még nincs igazán alapja a teljesítményalapú értékelésnek. Meg kell várnunk, amíg megkezdik az érdemi munkát” – mondta a Magyar Nemzetnek a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, hozzátéve, az egyik legnehezebb feladat majd a költségvetés elkészítése lesz a budapesti városvezetés számára.

Úgy vélekedett,

eddig vegyes a kép az új főpolgármesterről.

Folytattak már eredményes egyeztetéseket a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában, konstruktív hozzáállással a budapestiek érdekében, ám megjegyezte, az új vezetés „a politikusok számának megháromszorozásával, a politikusfizetések durva megemelésével” kezdte a munkát.

Beszélt arról is, hogy Karácsony Gergely a személyes egyeztetéseken nem hozta fel, hogy attól tart, a Budapest Fejlesztési Központtal a kormány elvonná a főváros hatáskörét.

„Ez egy a választások óta közzétett főpolgármesteri Facebook-bejegyzésekből. Van belőlük néhány, tegnapig pontosan 253. Mondják: amiből sok van, az keveset ér” – közölte Fürjes Balázs, aki szerint Vitézy Dávid, a központ vezérigazgatóját vétek lenne kihagyni a munkából.

Az államtitkár hangsúlyozta: a kormány Budapest-politikájának fókuszában három terület lesz:

a közlekedés,

a minőségi zöldfelületek növelése és

az otthonteremtés.

A következő évek egyik kiemelt projektjének a HÉV-vonalak teljes felújításának kell lennie – tette hozzá.

„Ezért döntött úgy a kormány, hogy az összes HÉV-vonal rekonstrukcióját elindítja. Prioritás, hogy a szentendrei és a gödöllői HÉV-ek mellett a csepeli és a ráckevei vonalak is elérjék a metrót. Az a cél, hogy a déli HÉV-vonalak mélyvezetésben a Kálvin térig járjanak, átszállást biztosítva napi 60-80 ezer, heti majdnem félmillió utasnak a 3-as és a 4-es metrókra.”

Az ütemezésről is beszélt az államtitkár.

„Februárban megjelenik az összes HÉV-vonal felújítására vonatkozó tervezési munka közbeszerzési kiírása. Nyílt, európai uniós közbeszerzés jön, ami a legnagyobb versenyt garantálja és a leginkább transzparens eljárás. Elindul a többéves tervezői munka. Ezzel párhuzamosan, fél-egy éven belül a MÁV-val közösen ki tudjuk írni a járműparkra vonatkozó közbeszerzést, amelyhez uniós pénzeket kívánunk lehívni. Ez azt jelenti, hogy

10-15 éven belül közlekedhetünk új, korszerű járműveken a felújított, Kálvin térig meghosszabbított vonalakon.”

Megismételte, hogy a kormány nem ad több pénzt a Lánchíd felújítására, mint amennyit Tarlós István előző főpolgármesternek is ígért, ez 6 milliárd forint. Azt tanácsolta Karácsony Gergelynek, hogy éljen a közbeszerzési törvény adta lehetőségekkel, rendelje el az árfelülvizsgálatot, kezdjenek tárgyalásokat az ajánlattevőkkel, tartsanak szigorú, nyilvános árlicitet, gondolják át, optimalizálják a műszaki tartalmat, ha pedig kell, írjanak ki új közbeszerzést az árak letörése érdekében.

Az állatkerti Biodóm esetében is hasonló a helyzet – fogalmazott Fürjes Balázs. A kormány eddig 47 milliárdot adott, a pluszforrást a főváros tegye hozzá. Ugyanakkor azt mondta: a kormány fel tudja ajánlani, hogy

a tervezett Hermina garázs pénzügyi forrásait, öt-hatmilliárd forintot a biodómra lehessen felhasználni,

ha közösen arra jutnak, hogy az autómentes ligetben nincs szükség erre a mélygarázsra.

Címlapkép: Facebook/Biodóm – Budapest

(magyarnemzet.hu)

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Qqberci
Ki találta ki a Biodómot? Fizesse az, az üzemeltetésével együtt. A Lánchidat pedig műszaki állapotára való tekintettel le kell zárni a járműforgalom elől (műszaki eszközökkel, pl az útpálya felbontásával) mindaddig, amíg nincs meg a fedezet a normális felújítására...
Nessy
Érdekes, akkor Tarlós már évekkel ezelőtt, miért törölte a közbeszerzési ajánlatokat, és hagyta a fenébe tovább romlani a Lánchíd állapotát?Azóta, meg a költségek növekedtek! Ezzel érvelnek a Mészáros féle csillagászati árak esetében! Vagy az más téma???
Nessy
@Qqberci: Közlekedés biztonsági okok miatt nem ördögtől való gondolat, mielőtt baj lenne!
CsipkeRózsa
@Nessy: @Qqberci: A híd lezárása esetén Orbán és tsai olyan kampányt indítanának Karácsony ellen, hogy az egész ország Karácsonyt ellen fordulna.
fahrenheit451
Kapitalizmus van.
Az állatkert ki tudja termelni a fejlesztéshez a tőkét a bevételből?
Nem?
Akkor a dom helyett, doom!

Ki néz fogvatartott állatokat?
Ki kíváncsi erre?
Elpusztítod az egész földet, és pénzért adható-vehető rabosított állatokat nézegetve érzed magad szabadnak?
Te normális vagy?

Elcsúfítottátok a várost, fideszesek - megint, még jobban, mert csak a romboláshoz értetek!
Egyszerűen otromba, a kreálmányotok!
human
@fahrenheit451: Egyetértek. Ment egy virtuális ölelés, zöld barátom.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.