A kormány Budapest-politikájának fókuszában a közlekedés, a minőségi zöldfelületek növelése és az otthonteremtés áll Fürjes Balázs szerint.
„Még nincs igazán alapja a teljesítményalapú értékelésnek. Meg kell várnunk, amíg megkezdik az érdemi munkát” – mondta a Magyar Nemzetnek a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, hozzátéve, az egyik legnehezebb feladat majd a költségvetés elkészítése lesz a budapesti városvezetés számára.
Úgy vélekedett,
eddig vegyes a kép az új főpolgármesterről.
Folytattak már eredményes egyeztetéseket a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában, konstruktív hozzáállással a budapestiek érdekében, ám megjegyezte, az új vezetés „a politikusok számának megháromszorozásával, a politikusfizetések durva megemelésével” kezdte a munkát.
Beszélt arról is, hogy Karácsony Gergely a személyes egyeztetéseken nem hozta fel, hogy attól tart, a Budapest Fejlesztési Központtal a kormány elvonná a főváros hatáskörét.
„Ez egy a választások óta közzétett főpolgármesteri Facebook-bejegyzésekből. Van belőlük néhány, tegnapig pontosan 253. Mondják: amiből sok van, az keveset ér” – közölte Fürjes Balázs, aki szerint Vitézy Dávid, a központ vezérigazgatóját vétek lenne kihagyni a munkából.
Az államtitkár hangsúlyozta: a kormány Budapest-politikájának fókuszában három terület lesz:
a közlekedés,
a minőségi zöldfelületek növelése és
az otthonteremtés.
A következő évek egyik kiemelt projektjének a HÉV-vonalak teljes felújításának kell lennie – tette hozzá.
„Ezért döntött úgy a kormány, hogy az összes HÉV-vonal rekonstrukcióját elindítja. Prioritás, hogy a szentendrei és a gödöllői HÉV-ek mellett a csepeli és a ráckevei vonalak is elérjék a metrót. Az a cél, hogy a déli HÉV-vonalak mélyvezetésben a Kálvin térig járjanak, átszállást biztosítva napi 60-80 ezer, heti majdnem félmillió utasnak a 3-as és a 4-es metrókra.”
Az ütemezésről is beszélt az államtitkár.
„Februárban megjelenik az összes HÉV-vonal felújítására vonatkozó tervezési munka közbeszerzési kiírása. Nyílt, európai uniós közbeszerzés jön, ami a legnagyobb versenyt garantálja és a leginkább transzparens eljárás. Elindul a többéves tervezői munka. Ezzel párhuzamosan, fél-egy éven belül a MÁV-val közösen ki tudjuk írni a járműparkra vonatkozó közbeszerzést, amelyhez uniós pénzeket kívánunk lehívni. Ez azt jelenti, hogy
10-15 éven belül közlekedhetünk új, korszerű járműveken a felújított, Kálvin térig meghosszabbított vonalakon.”
Megismételte, hogy a kormány nem ad több pénzt a Lánchíd felújítására, mint amennyit Tarlós István előző főpolgármesternek is ígért, ez 6 milliárd forint. Azt tanácsolta Karácsony Gergelynek, hogy éljen a közbeszerzési törvény adta lehetőségekkel, rendelje el az árfelülvizsgálatot, kezdjenek tárgyalásokat az ajánlattevőkkel, tartsanak szigorú, nyilvános árlicitet, gondolják át, optimalizálják a műszaki tartalmat, ha pedig kell, írjanak ki új közbeszerzést az árak letörése érdekében.
Az állatkerti Biodóm esetében is hasonló a helyzet – fogalmazott Fürjes Balázs. A kormány eddig 47 milliárdot adott, a pluszforrást a főváros tegye hozzá. Ugyanakkor azt mondta: a kormány fel tudja ajánlani, hogy
a tervezett Hermina garázs pénzügyi forrásait, öt-hatmilliárd forintot a biodómra lehessen felhasználni,
ha közösen arra jutnak, hogy az autómentes ligetben nincs szükség erre a mélygarázsra.
Címlapkép: Facebook/Biodóm – Budapest
7 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Az állatkert ki tudja termelni a fejlesztéshez a tőkét a bevételből?
Nem?
Akkor a dom helyett, doom!
Ki néz fogvatartott állatokat?
Ki kíváncsi erre?
Elpusztítod az egész földet, és pénzért adható-vehető rabosított állatokat nézegetve érzed magad szabadnak?
Te normális vagy?
Elcsúfítottátok a várost, fideszesek - megint, még jobban, mert csak a romboláshoz értetek!
Egyszerűen otromba, a kreálmányotok!
Új hozzászólás