Milliók mentek el arra, hogy a közösségimédia-felületeken Karácsony Gergely-ellenes propagandát nyomjanak – írja a Népszava.hu.
Budapest főpolgármestere alighogy bejelentette indulását az ellenzék miniszterelnök-jelölti előválasztásán, máris megjelentek a közösségi felületeken az őt besározni kívánó tartalmak. Olyan előre legyártott videók lepték el a YouTube-ot és a Facebookot, amelyek azt sugallják: Karácsony Gergely valójában Gyurcsány Ferenc embere, a volt miniszterelnök mozgatja a háttérből a szálakat – írja a Népszava.hu.
A hirdetések finanszírozója a Fidesz, amely egy 2012 és 2014 között Bajnai Gordonnal szemben már alkalmazott és bevált taktikát alkalmaz. A Facebook hivatalos nyilvántartása szerint május 15-e óta a Fidesz kétszer is kiemelte pénzért a videót: eddig 1,45 milliót költve rá.
Összesen pedig hét nap alatt majd 7 milliót költött reklámra a közösségi médiában a kormánypárt, ami ezen a felületen kiemelkedően nagy összegnek számít.
Mivel a közösségi oldal egyik specialitása, hogy viszonylag pontosan lehet célozni a hirdetésekkel, a statisztikákból kiderül, a film eddig több mint egymilliószor jelent meg, és elsősorban a fővárosi és a Pest megyei lakosságot érték el, ahol a felmérések szerint a kormányoldal rosszul áll.
Emellett jó néhány kormánypárti politikusnál – szúrta ki a Telex –, vagy például a Fidesz-rendezvények konferansziéjánál, Rákay Philipnél, illetve Deák Dániel politológusnál is feltűntek hasonló témájú, pénzért kiemelt témák, amik összesen több mint kétmillióba kerültek.
Ezen felül a Fidesz befolyása alatt álló médiumok (így a Origó, a Magyar Nemzet, a Magyar Hírlap, Hír Tv, egyes megyei lapok) számos cikkel jelentkeztek, amelyek azt bizonygatják: Karácsonyt évtizedes, soha meg nem szakadt kapcsolat fűzi Gyurcsányhoz, a főpolgármester csak „bábu”.
Forrás: Népszava.hu
Fotó: Fidesz/Facebook
28 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás