Halálozásban és drága benzinben már szinte világelsők vagyunk. Persze az infláció mértéke is Magyarországon volt a legnagyobb az Eu-ban.
Ma ismét változtak az üzemanyagárak a hazai kutakon:
a benzin átlagára 454,0 forint lesz literenként, ami új történelmi csúcs.
A benzin eddigi legmagasabb árát 2012. áprilisában érte el: 453,8 forint volt egy liter. Az újabb drágulás nemcsak az olajár emelkedésének köszönhető, hiszen múlt évben, erős túlzással, csak fele ennyit kellett fizetni egy literért, hanem a gyenge forintnak, az olajfinomítói árrés növekedésének és a magas adóknak köszönhető a mostani helyzet.
Az energetikai szakértők szerint azonban a kormánynak több ponton is lenne mozgástere, de nem látható semmilyen lényegi intézkedés.
Júniusban az infláció 5,3%-ra ugrott, miközben az előzetes elemzői konszenzus 4,9%-ot vetített előre a májusi 5,1%-os adatot követően a KSH tegnapi közlése szerint, azonban ez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen a bankszektor elemzői szerint egy lehetőség van:
az MNB-nek legalább 30 bázisponttal kell emelnie a kamatot.
Szomorú és egyben döbbenetes az a tény, hogy novemberben még magasabb lehet az infláció, mint most.
Pár napja mi is beszámoltunk arról, hogy akkora társadalmi hasadék tátong az országban, amekkorát még nem láttunk. A legszegényebb települések és járások elképesztően lecsúsztak annak ellenére is, hogy hiába emelkedik folyamatosan az átlagkereset.
A legszegényebb településeken hozzávetőlegesen 2,5-szer kisebb az egy lakosra jutó összes nettó jövedelem, mint a leggazdagabb járásokban.
Mindezt csak tetézi, hogy a járvány miatt sokan veszítették el a munkájukat, és az élelmiszerárak drasztikus emelkedésének ezeken a településeken élők még inkább ki vannak szolgáltatva.
A koronavírus halálozásokban pedig egyedül csak Peru előzi meg Magyarországot, a legfrissebb statisztikák szerint a több mint 30 ezer halálos áldozattal járó járvány 100 ezer főből több mint 307 halálos áldozattal járt. Ez a vártnál is sokkal magasabb és döbbenetesebb.
Ennek ellenére a halálozás a KSH szerint is magasabban tetőzött tavasszal, de sokkal rövidebb ideig állt extrém magas szinten, mint a télen. A két szervezet statisztikái ráadásul amellett, hogy sok helyen ellentmondásosak, egy ponton teljesen elszakadnak egymástól.
Ez arra utal, hogy az operatív törzs menet közben változtathatott a halálozási adatok rögzítésének gyakorlatán.
Orbán Viktort és a kormányt úgy néz ki, ezek nem érdeklik. A rekordinfláció és a történelmi benzinár, a leszakadó szegénységi szegregátumok, és az elképesztő halálozási statisztikák a feledés homályába vesznek.
Közben kiderült, hogy a lélegeztetőgép-biznisz sokkal durvább volt, mint az előzetesen gondolhattuk volna. Hiszen, ahogy arról beszámoltunk a 2018-ban még nulla, 2019-ben pedig 450 ezer forintos bevételt produkáló Pannon Cargo & Sped könyveiben viszont alighanem aranybetűkkel írják majd a 2020-as évet, amelyben
az előző időszak kilencezer-ötszázszorosára rúgó, 4,29 milliárdos árbevétel mellett a 2019-es profit négyezer-kilencszázszorosát kitevő, 2,64 milliárdos nyereséget könyvelhettek el.
67 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás