A Facebook és a Google éveken át kapott sok kritikát a platformjaikon megjelenő politikai hirdetések átláthatatlansága miatt, ezért egy ideje mindkét cég nyilvánossá tette az ilyen témájú hirdetések részleteit, a kifizetett összegekkel és az ezért cserébe adott elérési adatokkal együtt.
Fotó: MTI/Mihádák Zoltán
Az adatbázisok sok tanulsággal szolgálnak, mi is rendszeresen vizsgáljuk például a facebookos politikai hirdetéseket a Lájkbajnokság sorozatban – írja a Telex.
Most egy olyan elemzés jutott a Telex birtokába, amely a Fidesz és holdudvara közösségi médiás hirdetéseit vizsgálta, ezen belül is a YouTube-reklámok és a facebookos szponzorált posztok tartalmát. A megfigyelt időszakban (három hónap május közepe és augusztus közepe között) a Fidesz és a hozzá köthető csatornák
a Facebookon 125,7 millió forintot,
a Youtube-on pedig 52,5 milliót költöttek politikai hirdetésre.
A pénz nagy része – a YouTube esetében a teljes összeg, Facebookon pedig közel a kétharmada, 77 millió forint – Karácsony Gergely ellen kampányoló, gyakran karaktergyilkos, lejárató tartalmakra ment. A Fidesz és holdudvara három hónap alatt majdnem 130 millió forintot költött Karácsony támadására, a főpolgármester egyértelműen az első számú célpont a kormánypropaganda számára (illetve Gyurcsány Ferenc, hiszen az egyik fő üzenet az, hogy Karácsony valójában Gyurcsány bábja). A többi ellenzéki miniszterelnök-jelölttel, illetve a szokásos ellenségképekkel Sorostól Brüsszelen át a migránsokig és a melegekig jóval kevesebbet foglalkoztak közösségi médiás hirdetésekben.
Forrás: telex.hu
14 hozzászólásarrow_drop_down_circle
A VII.parancsolatot még a térdre csuhások korszakban megtagadták. Ne ,lopj! Imádom, amikor a kereszténység védelméről beszélnek azok, akinek fogalmuk sincs arról, amiről szónokolnak világszerte!
Kásler naponta felmondathatná velük a Tízparancsolatot, hátha megtanulnák! Persze, a betartása más lapra tartozik.
Új hozzászólás