A Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézete készített felmérést az előválasztáson résztvevők között.
Fotó: HVG Videó/YouTube
Az előválasztáson résztvevők szociodemográfiai hátterét, médiafogyasztási szokásait és politikai attitűdjét térképezte fel a Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézete, mely a második forduló alatt végzett kérdőíves kutatást – foglalja össze a kutatás lényegét a hvg.hu.
A felmérés eredményeit most közzé is tették a blogjukon, ebből pedig kirajzolódik néhány egyértelmű megállapítás – amelyek egyébként javarészt megerősítik a korábbi feltételezéseket.
440 fő kezdte meg a kérdőív kitöltését. Közülük 357-en árulták el, hogy kire szavaztak: 124-en Dobrev Klárára (35%), 233-an Márki-Zay Péterre (65%). A hivatalos adatok szerint Budapesten a sátrakban leadott szavazatok 39 százalékát Dobrev Klára, 61 százalékát Márki-Zay Péter kapta. A kutatás tehát 4 százalékkal tért el a tényleges vasárnapi eredménytől.
A kutatás arra is rámutatott, hogy
sokkal több nő szavazott Dobrev Klárára, mint Márki-Zay Péterre, viszont a DK miniszterelnök-jelöltjének jóval idősebb a szavazótábora, mint a nyertesnek.
Dobrev Klára választóinak átlagéletkora 67 év, Márki-Zay Péter választóinak 44.
Éles különbség rajzolódott ki a két szavazói tábor között iskolai végzettségüket tekintve is. Míg Dobrev Klára választóinak mintegy kétharmada középfokú, harmada felsőfokú végzettséggel rendelkezik, addig Márki-Zay Péter esetében az arány éppen fordított. Márki-Zay Péter támogatóinak 14 százaléka ráadásul tanuló, Dobrev Klárára szavazó diák azonban nem került be a mintába.
A kutatás szerint az iskolai végzettségre vonatkozó eredmények azt az általános vélekedést erősíthetik, hogy Márki-Zay Péterre a magasabb státuszúak szavaztak. Vallásosság tekintetében azonban nincs lényegi különbség a jelöltek szavazói között.
Szintén érdekes megfigyelni, hogy az egyes szavazótáborok honnan informálódnak.
A felmérés szerint Dobrev Klára szavazóinak többsége számára a televízió számít elsődleges hírforrásnak, Márki-Zay Péter szavazóinak túlnyomó többsége online hírportálokról tájékozódik. A közösségi média főként Márki-Zay Péter szavazói számára szolgál hírforrásként, rádióból inkább Dobrev Klára szavazói tájékozódnak.
Forrás: hvg.hu
Fotó: HVG Videó/YouTube
16 hozzászólásarrow_drop_down_circle
(ha most úgyérzed, hogy egyet értek veled, tévedsz)
Akinek pedig esze van egyikre sem.
www.facebook.com/photo.php?fbid=3714678555229080&set=p.3714678555229080&type=3
scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/121515786_3714678558562413_8090481116099640350_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-5&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=eNdH__rIoN8AX9rZDSX&_nc_ht=scontent.fbud10-1.fna&oh=7881c606047dabc1fc9b5d69d60bba17&oe=61A2FA04
Zsófi lett a krumpliszedő verseny győztese.
scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/121305330_3459731924069816_7674717399433891414_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=825194&_nc_ohc=11-CnLBvka4AX90vYAw&_nc_ht=scontent.fbud10-1.fna&oh=95440c70887baa5521134ecde55416ca&oe=61A33330
Választási magyar narancs…80 % feldolgozás után 3-5 ezer forint volt a fejpénz, attól függően kit lehetett jobban hülyére venni.
scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/121682091_1544543899243495_7056867038001054173_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=dDPI2T6nELAAX8jF9CV&_nc_ht=scontent.fbud10-1.fna&oh=76da6d3c5e250d7ed2624433477c229a&oe=61A4C1D2
Új hozzászólás