Karácsony Gergely főpolgármester hétfő reggel találkozott Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel.
Fotó: MTI/Kovács Tamás
A főpolgármester a megbeszélést követő sajtótájékoztatóján kifejezte reményét, hogy a 12 milliárd forint, ami a budapesti közösségi közlekedés költségeinek 7 százalékát jelenti, még ebben az évben megérkezik a főváros számlájára – írja az MTI.
Hozzátette: nem érti, hogy ehhez miért volt szükség "látványpékségre", üzengetésre és a főváros részéről politikai nyomásgyakorlásra, hiszen a támogatás normatív kifizetése eddig évről évre automatizmus mentén történt, és az összeg szerepel az állami költségvetésben. Azt is elmondta: ezek után megszüntetik a járatokon azokat a figyelemfelhívásokat, melyek szerint nem történt meg a fővárosi közösségi közlekedés állami támogatásának kifizetése.
A főpolgármester reményei szerint így biztosított a budapesti közösségi közlekedés stabil működése.
Jövőre pedig már új kormánya lesz az országnak, amellyel sokkal olajazottabb lesz az együttműködés
– vélekedett Karácsony.
Mint elmondta, jelenleg a BKK folyószámlahitelből él, és amennyiben a pénz megérkezik az idén, akkor nem lesz adóssága a társaságnak az év végén.
Egyébként a megállapodást a két fél között évről évre a kormány készíti elő, ám a tervezetet csak vasárnap délután küldte el a minisztérium a fővárosnak, vagyis
eddig nem volt mit aláírni.
A korábbi években már a novemberi közgyűlés el tudta fogadni a támogatási szerződést azt követően, hogy szeptember-októberben elindult a megállapodás előkészítése. A korábbi években ebből soha nem volt probléma, az aláírt dokumentumot általában postai úton juttatták el az illetéke kormányzati szervezet részére, vagyis nem volt arra szükség, hogy személyesen menjen aláírni azt.
Karácsony Gergely a továbbiakban hangsúlyozta: teljes félreértés, hogy az agglomerációs közlekedésről szóló megállapodásnak köze volna a fővárosi közösségi közlekedés állami támogatásához.
Ismertetése szerint az agglomerációs megállapodás szolgáltatásvásárlásról szóló polgárjogi szerződés. Ennek keretében állami cégektől vásárolnak szolgáltatást annak érdekében, hogy a Budapest-bérletet elfogadják. A másik pedig a költségvetési törvényben szereplő normatíva, ami nagyjából annyi pénzt juttat a fővárosi közösségi közlekedés működtetésére, amennyi a budapesti jegybevételek áfatartalma.
Ez azt jelenti, hogy
tulajdonképpen az állam egy kanyi vasat nem rak bele a budapesti közösségi közlekedésbe.
Karácsony Gergely a sajtótájékoztatón, arra az újságírói kérdésre, hogy „mit gondol azokról az autósokról, akik a buszsávot használják”, azt válaszolta: „ne tegyék ezt”.
Közlése szerint ő maga nagyon ritkán, gyakorlatilag soha nem vezet szolgálati autót, és reméli, hogy a sofőrje sem használja a buszsávot.
De ha előfordult, akkor majd beszélgetek vele erről, hogy ne csináljon ilyet
– fogalmazott.
Hozzátette: „nyilván a kérdés arra vonatkozik, hogy láttak ilyet. Én nem emlékszem arra, hogy éber állapotban buszsávban közlekedtem volna, nem tartom teljesen kizártnak, hogy ez mégis előfordult”. Hétfőn az Origo írt arról, hogy Karácsony a buszsávot használja a szolgálati autójával, így rövidíti le a menetidejét.
Forrás: MTI
Fotó: MTI/Kovács Tamás
Nem ezt írtad alá! Emlékszel, mit írtál alá???