Május 1-jével buszra és vasútra egyaránt érvényes havi országbérletet és vármegyebérletet vezetnek be – közölte Orbán Viktor 2023-as évértékelőjében.

Jön a vármegyei és országbérlet a MÁV és a Volán járatainFotó: MTI/Rosta Tibor

A vármegyebérlet 9450 forintba, a havi országbérlet 18 900 forintba kerül majd – mondta.

Erről már tavaly decemberben is beszélt Lázár János, azt mondta: az ország egészében az autós közlekedés valódi alternatívájává akarja tenni a tömegközlekedést – emlékeztetett a Hódpress.

Ennek érdekében a MÁV-val közösen azon dolgoznak, hogy bevezethető legyen egy megyebérlet-konstrukció, amely – hasonlóan a sztrádamatricákhoz – kedvezményes áron, „egyetlen jeggyel” tenné lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vonattal és autóbusszal is utazhassanak

- olvasható a lap cikkében.

Forrás: MTI, hodpress.hu

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
tothjani
Ez jó ötlet lenne, DE egy hibája van a szomszédos falu egy másik vármegyében van 26 kilométerre, onnét járnak be többen dolgozni, most 21500 forintot fizetnek.
Fizethetnének 9500-at is de kénytelenek lesznek megvenni az országos bérletet ami 19000 forint igy igazából nem túl nagy előny és a munkáltatónak is szinte ugyanannyiba kerül.
justhpeter
Olyan Orbán-módra kidolgozott rendszer.
jáger laszló
Nem aktuális
Nyugdíjas vagyok!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
Gyurka80
@tothjani: Mindig vannak kivételek, nem gondolod?
Gyurka80
@justhpeter: Neked SEMMI sem jó! Csak az , ha böszmeferi csődbeviszi az országot?!
justhpeter
@Gyurka80: Súlyosan tévedsz !!! Nekem a Böszme sem jó !!!
Gyurka80
@justhpeter: Pedig más választásod nincs!
Sámannus
Nevezzük Horb Gyuszi bérletnek De a németek is ilyesmit tesznek. Bitosan jön valami rá Brüsszelből is...
Sámannus
@Gyurka80: Ez tény. Ő mondta ki elősször, amit az adónkból finanszírozunk az nekünk ingyért van.
Eladott Ország
Retro festésű „Szergely” M62-es dizelmozdony továbbította személyvonat Tornnádaskán, Miskolc -Tornanádaska vasútvonalon, előtérben egy Ikarus 263-as autóbusz, 2021. június 5-én. Képaláírás nélkül simán afrikai helyszínre tippelnék. A Szergej. Gyártásban 1965–1974 , az Ikarus 263. Gyártásban 1988–2001. Lassan előkerülnek a faros Ikaruszok is. Szerintem egészen komoly megújulás, szinte már versenyképesnek mondható a XXI. században. Kb. ennyi értelme volt az egész évértékelő halandzsának is amennyi itt látszik. ÉS a megyei bérlet - amúgy - pont annyit ér, mint a megyei matrica. Mikor fogják már végre föl, hogy nem közig egységekben (a mértékegysége = 1 ispán) kéne gondolkodni, hanem régiókban. "A vonat nem vár", de a megye az igen !
uploads.disquscdn.com/images/af5ac13ef9b2b9b9a402f40f505bf50df33a9754298fc318ae464b26215cb088.png?w=800&h=513
A Heves vármegyei bérlet csak a megyére érvényes vagy bemehetek vele az egri várba is? A főispán lehetővé teszi a jobbágyoknak, hogy olcsóbban juthassanak el dolgozni a vármegyékbe. Hogy tudjanak neki adót (tizedet, dézsmát) fizetni a munkájuk után. Amit majd ellop. Plusz az urak terményét vihessék a városba eladni. Nade miért nincs bástya a vonaton? Mert a vonat nem vár! "Bástya elvárs már szart ér?"
ómió
@Eladott Ország: A ti utatok, bolsiék főgyagyása, mindig az efftársi vezérsegg - anno Moszkva, ma Brüsszel - után vezetett! A "népet" csak fedőnévként hazudtátok magatokra! Diktátorságban meg ne a román "tezsvíreitekre" hivatkozz, ahhoz itt nektek egy szemkilövető is megtette 2006-ban!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.