Elsősorban a magyarok számára rossz hír, hogy nem foglalkoztatnak majd túl sok embert, először ráadásul kínai munkásokat hoznak ide.
MTI/Czeglédi Zsolt
Fred Zhang, a CATL nemzetközi kommunikációért felelős menedzsere a növekedés.hu-nak adott interjújában beszélt a Debrecenben építendő gyárról. Elmondta: a debreceni gyár az európai autógyárak kiszolgálója lesz, mintegy 30 márkának szállítanak majd innen akkumulátorokat.
A CATL debreceni üzeme lehetővé teszi számunkra, hogy megbírkózzunk az európai piac növekvő igényeiből fakadó kihívásokkal, javítsuk globális termelési hálózatunkat, és segítsük az e-mobilitás és az európai energetikai átállás felgyorsítását
– mondja Zhang.
Arrais kitért, hogy a gyár tervezése még jelenleg is zajlik, csak a véglegesítés után nyújtják majd be az építkezési engedély megszerzéséhez szükséges iratokat. A cég közlése szerint azonban a nyár elején várhatóan megindulhatnak az építkezések, 2024-ben a próbaüzemre, 2025-re pedig a teljes kapacitáson történő termelésre állnak át.
Zhang azt is elmondta, hogy a debreceni gyár szinte teljesen automatizált lesz, a munkafolyamatok nagy részét a robotok végzik majd.
Elsősporban a gépek működését felügyelő személyzetre lesz szükség, karbantartó szerelőkre, gépkezelőkre, technikusokra, mérnökökre. Az első időkben kínai szakemberek is érkeznek a gyár beindítását felügyelni, az idő előrehaladtával a tervezett 9000 fős létszám nagyrészét helyiekből szeretnék biztosítani.
A cég képviselője pedig kihangsúlyozza, hogy hosszú távon terveznek Magyarországon. Az esetleges további bővítés pedig a piaci keresletet, a piac fejlődése, a befektetési környezet, a helyi ipari lánc fejlődése, a szakképzett munkaerő elérhetősége és a költségszint befolyásolja.
51 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Kínaiak meg robotok fognak dolgozni.
Mérgező-e?
Talán olvass utána, ne csak a hazug propagandát figyeld, mert hülye maradsz.
Ma elég korán vége lett a vizitnek, te buta bolsi csicska.
Új hozzászólás