Több helyen vasúti pályahibát találtak Debrecen és Nagykereki között, ezért szombattól sebességkorlátozást vezettek be a vonalon, hétfőtől pedig több vasúti járat helyett pótlóbuszok közlekednek – közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.
Fotó: MTI/Varga György
Azt írták, a Debrecen-Nagykereki vonalon az elmúlt napokban mérővonattal végzett ellenőrzések során több helyen fedeztek fel pályahibát.
Felidézték: Sáránd és Derecske-Vásártér megállóhely között a nyári, előre tervezett vágányfelújítási munkákkal időre végeztek a szakemberek, több mint 6 kilométeres szakaszon szüntetve meg az addig fennálló sebességkorlátozásokat. A munkálatok műszaki átvétele rendben zajlott, az érintett vonalszakaszon korlátozás nélkül közlekedhetnek a vonatok.
A műszaki átvétellel egybekötve az egész vonalon elvégezték az ilyenkor szükséges úgynevezett vágánygeometriai vizsgálatokat. A kiértékelés során – a pályafelújítás által nem érintett szakaszokon – olyan pályahibák jelentkeztek, "amelyek elsősorban a vonal korossága és az idei év rendkívüli időjárási körülményeinek együttes hatása miatt alakulhattak ki" – közölték.
Ezek közül a legjelentősebbeket – amelyek miatt szüneteltetni kellett volna a vonatforgalmat – hétfőre virradó éjszaka a hőmérséklet enyhülésekor megszüntették. A Derecske és Konyár közötti szakaszon azonban több kilométeren olyan mértékű a pályaromlás, hogy azt csak jelentősebb, előre tervezett pályakarbantartások során lehet elhárítani.
A közlekedés biztonságáért ezért egyes szakaszokon szombattól sebességkorlátozást kellett bevezetni, amely várhatóan 10 perccel hosszabb menetidőt okoz. Az ennél is nagyobb késések elkerüléséért több vasúti járat helyett pótlóbuszokat közlekedtet a MÁV-START.
Várhatóan szeptember közepétől vágányzári menetrend szerint fognak egyes vonatok helyett pótlóbuszok közlekedni. A tervezés alatt álló módosított menetrendet minél előbb közzéteszi a vasúttársaság – ismertették.
A közleményben kitértek arra is, hogy a vasúttársaság az első napok tapasztalatai után szükség szerint a későbbiekben változtatni fog a pótlási renden, hogy a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel járjon a vonatpótlás az utasok számára.
A frekventáltabb vonatjáratokat az utasforgalom figyelembevételével egyes szakaszokon több busszal pótolják.
11 hozzászólásarrow_drop_down_circle
telex.hu/eszkombajn/2023/08/26/sinbusz-ganz-mavag-arpad-vonat
érted kuka fideszes, 1934 ben?!
Akkor gyorsan kell szólni a Putyinnak, hogy küldje ide azokat a régi, jólbevált vasútrobbantó partizánokat, mert ha ezt a mérővonatot szabadjára engedik, akkor a magyar vasút vonalak híján, meg fog szűnni!
Legalább ennyi haszna legyen ennek a nagy Putyin barátságnak!
Most mát csak ki kéne javítani!!!
Hát ez ami lassú lesz!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
Új hozzászólás