Amikor a héten Kínában járt a magyar miniszterelnök, tárgyalt a BYD elnökével is. Friss értesülések szerint az autógyártó Magyarországon építhet gyárat.
Orbán Viktor miniszterelnök és Vang Csuan-fu, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cége, a kínai BYD alapító-elnöke a BYD autógyárban, a dél-kínai Sencsenben. Kép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
Az akkugyárak után egy kínai autógyár is magyarországra költözhet
– értesült hazai külgazdasági forrásokból a G7. Nem is akármilyen gyárról lenne szó: a lap arra következtet, hogy a világ legnagyobb elektromos autógyártója, a BYD hozhat új üzemet az országba.
A BYD több európai országban is nézelődik, Magyarország is ott van a jelöltek között. Ráadásul Magyarországon már több üzemük működik:
Komáromban kisebb e-buszgyáruk van, Fóton most építenek akkumulátor-összeszerelő üzemet, Pátyon pedig Huawei telefonokat gyárt az egyik leányuk.
A BYD tavaly 1,86 millió akkumulátoros autót adott el. Elektromos autóik magyarországi megjelenését épp a héten jelentették be a G7 szerint. A lap emellett emlékeztet arra is:
Amikor Orbán Viktor a héten Kínában járt, hogy részt vegyen az Övezet és Út Fórum csúcstalálkozón, megnézte a senzeni BYD-gyárat és tárgyalt az alapító-elnökkel.
21 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Mindezek mellett ittmarad már a használt akku feldolgozásának kötelezettsége mellett az eladhatatlan autók tömege is! Mert a kínai áru bizony ""kici, óccó"", de sok! A hazai és környező piac azt a mennyiséget nem fogja átvenni, keleti piacnak nem kell, a nyugatnak pedig ott lesz a modernebb!
Mit fogunk akkor csinálni? Raktárra dolgozunk? (lásd orosz testvérek Ladái) A végén pedig a sárgák bezárják a gyárat és ott állunk egy tönkretett területen álló, semmit nem gyártó üres üzemmel!
Ugyanabba a hibába esünk ezzel az autótechnológiával, mint az orosz irányba való teljes energiahordozó elkötelezettséggel! (mert az, amiket bejelentenek, hogy majd/!!!/ innen-onnan, az bizony lepkefing a teljesen mennyiséghez képest)
Az akkuipar (ha nem is sorozatgyártásban), de már ma is túlfejlesztette a kínai technológiát! Azok az akkuk mind kapacitásban (távolság), mind töltésszámban és időben, a szükséges anyagokban és főleg árban már most is előbb vannak! Ez bizony tény!
Hiába gyárt Kína sokat, ha a többi jobb, modernebb és főleg környezetkímélőbb!
A kínai akkumulátortechnológia---tévedés elkerülése végett---már ma sem vezető a szakmában!
@Őrnagy: 21.31: Ennek a ""húgyagyú gyagyásnak"" pedig majd (talán) akkor, ha csiszolni fog/tud a stílusán! Ostoba tűrhő bugris, akinek komoly műveltségi hendikeppel kell élnie!
444.hu/2023/11/06/szijjarto-szerint-csak-hireszteles-hogy-magyarorszagra-jon-a-legnagyobb-kinai-elektromosauto-gyarto
Új hozzászólás