A Magyarországon akkumulátor- és elektromos autógyárakat építő kínai cégek felismerték azt, hogy Orbán és a kormánya képtelen biztosítani az energiaigényüket.
Egyre többen jönnek rá, hogy Orbán – témától függetlenül – leginkább csak ígérgetni tud. Forrás: Pixabay
A cégek emiatt saját kezükbe vették az ügyet, és saját naperőműveket fognak építeni" – idézi a Portfolio a Vsquare értesülését.
A V4-es ügyekkel foglalkozó oknyomozó portál a kínai naperőművi fejlesztés “saját kézbe vételének” gyökereként látszólag teljesen független ügyet jelölt meg – a Paks II. projekt nyögvenyelős haladását.
A fideszes kormány saját, legoptimistább becslése szerint legkorábban 2035-ben ad majd áramot Paks II. A magyarországi áramigény viszont már 2028-ig radikálisan, 53,5 TWh közelébe ugorhat a 2023-as 44 TWh körülről a rendszerüzemeltető MAVIR előrejelzése szerint.
A hazánkba települő nagy kínai (például CATL, BYD, Sunwoda) és egyéb (többek közt a BMW) akkumulátoros és elektromos autóipari beruházásoknak már a következő évektől kezdve szükségük van a plusz áramtermelési kapacitásokra. A fenti értesülés szerint ezt a “saját kezükbe veszik”, így jelentős beruházásokat kénytelenek végrehajtani gyors ütemben a következő években.
Az eddig is nagyon gyors magyarországi naperőművi terjedés tehát nem fog leállni, „csupán” a magyar lakosság napelemeinek telepítését akadályozzák Orbánék változatos eszközökkel, például a szaldós elszámolás eltörlésével.
twitter.com/janos_hary/status/1635536238974234624/photo/1