Tűrhetetlennek tartja, ahogyan a légitársaságok az utasokat kezelik a nyári időszakban, ezért újabb fogyasztóvédelmi vizsgálatokat indított Tuzson Bence igazságügyi miniszter – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) csütörtökön az MTI-vel.

Tuzson Bence nekiment a Ryanairnek és a Wizzairnek – Tűrhetetlennek tartja, ahogyan a légitársaságok az utasokat kezelik

Fotó: freepik.com

Azt írták, Tuzson Bence újabb nyolc vizsgálatot rendelt el az elmúlt napokban tapasztalt szélsőséges járatkésések és járattörlések miatt, így összesen már tizenegy vizsgálat van folyamatban. A most indított eljárások a Ryanair és a Wizzair légitársaság járatait érintik.

Tűrhetetlen az a gyakorlat, amit a légitársaságok alkalmaznak. Éppen ezért nyolc új fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítottam el, összesen pedig már tizenegy van folyamatban. Véget kell vetni annak, hogy a légitársaságok semmibe veszik az utasok kényelmét és jogait, és adott esetben családok jól megérdemelt pihenését tegyék tönkre. Az utasok nem lehetnek kiszolgáltatottak, a jogszabályokat be kell tartani. Ha a légitársaságok nem tesznek eleget jogi kötelezettségeiknek, súlyos fogyasztóvédelmi bírságra számíthatnak

- idézték a minisztert.

Tuzson Bence hozzátette: a légitársaságok annyira "túlfeszítik" a saját menetrendjeiket, hogy egy reggeli járat késése a nap végére akár többórás csúszást is eredményezhet. Külön kihívás mindez a repterek üzemeltetőinek is, akik szintén az elszenvedői a "túlfeszített, átgondolatlan" menetrendeknek.

A közlemény szerint a fogyasztóvédelmi vizsgálat során a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálja, hogy a légi utasok jogaira vonatkozó úgynevezett EK-rendeletben foglalt körülmények és feltételek megvalósulása esetén a légifuvarozók a repülőtéren írásos tájékoztatást adtak-e az utasoknak, szükség esetén biztosították-e az átfoglalás lehetőségét vagy a jegyár visszatérítését.

Továbbá az utasok részére meghatározott ellátást kell biztosítani. A legkorábbi időpontra való átfoglalás választása esetén ez étkezést és frissítőket jelent, továbbá adott esetben éjszakai szállást és reptéri transzfert, illetve két ingyenes telefonhívás vagy e-mail küldési lehetőséget. A fentiek mellett távolságtól függően 250, 400 vagy 600 eurós átalány-kártalanítást is kell fizetni az utasnak távolságtól függően – ismertette a tárca.

Az Igazságügyi Minisztérium honlapján rövid tájékoztatót tett közzé arról, hogy a légi utasoknak késés, járattörlés esetén milyen jogaik vannak.

Az összegzés elérhető ITT.

Forrás: MTI

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

nejlontacskó
Ugyan már Bence!
Akkor volna jogod ugatni, ha a magyar tömegközlekedés, példás rendben lenne!
De kurvára nem így van!
Igazságügy miniszterkén, nem így kellene eljárnod véletlenül?
jesz
Nekiment a légitársaságoknak?... na, azok most nem is tudják hova szarkjanak.

nekünk esélyünk sincs velük szembe
mackoka46
Lehet ingyen jegyeket akar a fidesz sleppnek.
madlaci66
@mackoka46: azoknak ott vannak a honvédségi '"nemkormánygépek"

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.