A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárás alá vonta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-t, mert a vállalkozás vélhetően megalapozatlan piacelsőségi állítással téveszthette meg a fogyasztókat – közölte a hatóság csütörtökön az MTI-vel, a Lidl Magyarország álláspontja szerint jogszerűen jártak el kampányukban.

Vizsgálat indul a Lidl ellen – Rászáll a Gazdasági Versenyhivatal – Reagált a Lidl is

Fotó: Wikipedia

A GVH tájékoztatása szerint az országszerte mintegy 200 áruházat üzemeltető kiskereskedelmi vállalat a GVH által működtetett online Árfigyelőre hivatkozva, egy vélhetően önkényesen összeállított napi kosárérték alapján azt sugallta, hogy a termékkínálata általánosságban a legolcsóbb.

Az eljárásra reagálva a Lidl Magyarország az MTI-nek küldött állásfoglalásában kiemelte, kampányukat a GVH által üzemeltetett, mindenki számára elérhető adatbázis adataira építették, az összehasonlítás szempontjai tisztességesek, objektívek és megismerhetőek voltak.

Az árfigyelő célja, hogy a fogyasztók összehasonlíthassák a kiskereskedők árait. Ezt a célt szolgálta kampányuk is. A Lidl elsődleges célja továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel, és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap. A hatósággal a vizsgálat lefolytatása során együttműködnek – írja a Lidl Magyarország reagálásában.

A versenyhivatal felidézte, hogy az áruházlánc a tavaly novembertől alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában a "Lidl: az alacsony árak bajnoka" állítást tette közzé, ami valószínűsíthetően azt az üzenetet sugallta a fogyasztóknak, hogy termékkínálata általánosságban, minden egyes magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb.

A versenyhatóság hangsúlyozta: a piacelsőségi állítások az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgálnak a fogyasztók számára. Ezért ilyet a GVH Versenytanácsának álláspontja és a bírósági gyakorlat értelmében csak abban az esetben lehet jogszerűen állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív, az adott állítást teljeskörűen megalapozó adatokkal, amelyek ezt egyértelműen alátámasztják. A vállalkozásoknak ezért különös körültekintéssel kell eljárniuk például az árakkal kapcsolatos piacelsőségi állítások alkalmazása során.

A GVH által 2023. július 1-je óta működtetett online Árfigyelő rendszer egyik elsődleges célja, hogy 78 termékkategóriában a napi árak objektív összehasonlíthatóságával segítse a fogyasztók döntéseit, hozzájárulva ahhoz, hogy a vásárlók pénzt és időt spórolhassanak. Az Árfigyelőben napi szinten nyomon követhető fogyasztói árak önkényes, nem megalapozott, kiragadott felhasználása a kereskedelmi kommunikációban félrevezetheti a vásárlókat, illetve hátrányosan befolyásolhatja döntéseiket. Ezért a nemzeti versenyhatóság kiemelt figyelmet fordít az Árfigyelőt felhasználó kereskedelemi kommunikációs kampányokra – hívta fel a figyelmet a GVH.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul – jelezte a GVH.

Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, ami indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Forrás: MTI

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

simmering73
Aki rendszeresen jár vásárolni az tudja, hogy a Lidl összességében egyáltalán nem a legolcsóbb bolt. A gvh által működtetett online árfigyelő pedig nem mérvadó. Ott van a mobilon is elérhető akciós újságok, aki abból tájékozódik jobban jár.
simmering73
Aki rendszeresen jár vásárolni az tudja, hogy a Lidl összességében egyáltalán nem a legolcsóbb bolt. A gvh által működtetett online árfigyelő pedig nem mérvadó. Ott van a mobilon is elérhető akciós újságok, aki abból tájékozódik jobban jár.
jesz
Amúgy a Lidl-nek(is) kinyalhatják...akinek kifogása van az árait illetően, az elkerüli, és vagy az Aldiba, vagy az osanba, vagy a teszkóba , esetleg a spárba jár..-vagy piacra.
WACHTLER ERVIN
Egy "rokon " szemet vetett rá??? Mi nagyon szeretjük Lidl-t!!! Hosszú évek óta nagyon kedveljük!!!
namihami
@WACHTLER ERVIN: 22.07: Feltehetően ez a pontos találat! És akkor valamit kell találni!
Béla333
Lehet, hogy a Spar-hoz hasonlóan a liedl-nek is tett a maffia egy visszautasíthatatlan ajánlatot, amit a Liedl visszautasított?
Akkor várhat rájuk még számos vizsgálat...!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.