Minden tizedik munkavállalóját utcára teszi és gyárakat is bezár a Continental – Magyarországon hét gyárral és egyéb telephelyekkel van jelen, 8000 főt foglalkoztat.

Leépít és gyárakat zár be a Continental járműalkatrész-beszállító és technológiai német konszern a következő tíz év során a globális autógyártás lassulása miatt.

A felügyelőbizottság ülése után a hannoveri székhelyű vállalat szerdán közölte, hogy a nagyjából 1,1 milliárd euró költségvonzatú program jelentős részét 2019 és 2022 között hajtják végre.

Az autógyártás lassulása több beszállítót is arra kényszerített az utóbbi hónapokban, köztük a Continentalt is, hogy profitfigyelmeztetést adjanak ki.

Leépít és gyárakat zár be a Magyarországon is jelenlévő óriáscég

Stratégiájának felülvizsgálata eredményeként a Continental bezárja két németországi üzemét, valamint Olaszországban, Malajziában és az Egyesült Államokban működő gyárait. A két német, két amerikai, valamint egy olasz és egy malajziai gyárban mintegy háromezer ember dolgozik.

A Continental azt nem közölte, hogy hány munkahelyet szüntet meg, de úgy becsüli, hogy a szerte a világban alkalmazott 244 ezer munkavállalójából húszezret érint

majd, hogy leépítenek vagy új munkahelyeket teremtenek, illetve eladják vagy áthelyezik a konszern egyes részegységeit.

A Continental arra számít, hogy 2023-tól kezdve évi 500 millió eurót takarít meg a költségcsökkentési program révén.

Az idei első fél évben jelentősen, közel 42 százalékkal esett vissza a Continental AG nyeresége:

a június végén záródott hat hónapban az adózott eredménye 1 milliárd 82 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 1 milliárd 587 millió euróról, miközben értékesítési árbevétele 0,3 százalékkal 22 milliárd 310 millió euróra mérséklődött.

A Continental Magyarországon hét gyárral, egy gumiabroncs-kereskedelmi képviselettel, egy logisztikai központtal, valamint egy mesterségesintelligencia-fejlesztő központtal van jelen, és a bérelt munkaerővel együtt több mint nyolcezer munkavállalót foglalkoztat.

A német konszern az elmúlt évtizedben mintegy 500 millió eurót fektetett be Magyarországon.

Cikk- és címlapkép: AFP

(MTI)

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

F_Viktor
@papa.49: "... a következő tíz év során a globális autógyártás lassulása miatt."

orbánnak inkább ettől kell nagyon tartania, még a megjövendölt közelgő gazdasági világválság nélkül is ez lesz az európai tendencia, pl. a rohamosan terjedő car sharing következményeként.
Nem az a jövő, hogy minden családban 1-2-3 autót tartanak fenn.
papa.49
Na csuti, szargyártó, gúnármiska IME AZ ÚJ SIKER TÖRTÉNET !!!
F_Viktor
@papa.49: "... a következő tíz év során a globális autógyártás lassulása miatt."

orbánnak inkább ettől kell nagyon tartania, még a megjövendölt közelgő gazdasági világválság nélkül is ez lesz az európai tendencia, pl. a rohamosan terjedő car sharing következményeként.
Nem az a jövő, hogy minden családban 1-2-3 autót tartanak fenn.
kokopelli
A narancsosok azt várják,hogy egy német cég otthon bezár üzemeket,de a magyart azt meghagyja?
Az nem optimizmus,hanem hülyeség!...vagy kormánypropaganda? "Maj mi megmutassuk nekijek!?"
SystemError
Mivel valódi gazdasági értéket nem teremtett, amiket csináltatok lopás címén és igazából néhány óriás mamutra bíztátok az ország sorsát így hát biztos, ha ők távoznak, akkor ti is fogtok másnap. Úgyhogy sürgősen gyógyszerezd be magad és menjél nyalni szépen disznóöltönyke.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.