Riportban számol be a BBC arról, hogy Oroszországban milyen hatásait érzi már a lakosság az Ukrajna elleni háború miatt bevezetett amerikai, brit és uniós pénzügyi szankcióknak. Több száz nemzetközi vállalat már kivonult az országból, és az intézkedések hatása most kezd érezhetővé válni a lakosság számára.
Fotó: Pixabay
Az árak 2,2 százalékkal emelkedtek az invázió első hetében, a legnagyobb mértékben az élelmiszerek árai nőttek.
Egyes üzletek korlátozzák az alapvető élelmiszerek árusítását, hogy megakadályozzák a felvásárlást.
A tej ára az elmúlt két hétben majdnem megduplázódott.
Az okostelefonok és a televíziók ára több mint 10 százalékkal emelkedett.
Egy átlagos törökországi nyaralás 29 százalékkal drágult.
Az egykori Szovjetunió nyugatra való nyitásában szimbolikus jelentősége volt, amikor 30 évvel ezelőtt megnyitott Moszkvában az első McDonald's. Az amerikai étteremlánc most bezárta 847 üzletét az országban, de a dolgozókat egyelőre fizeti. A bejelentés után néhány órával több ezer hirdetés jelent meg, hogy a szokásos ár akár tízszereséért lehet még venni a bezárásra készülő éttermekből frissen vásárolt nuggetseket vagy pitéket. Az egyik hirdetés szlogenje ez volt: „Az utolsó esélyed, hogy megízleld a külföldi boldogságot”.
Forrás: telex.hu
Címlapkép: Pixabay
De nem baj Vétó Vitya majd küld neki csirkefarhátat.
Farhát akcióterv!
Hát, ha a külföldieknek ez a boldogság...