XVI. Benedek pápa ismét elítélte az abortuszt és az eutanáziát, kijelentve, hogy senki sem birtokosa a saját életének.
Forrás:
InfoRádió
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
97 hozzászólásarrow_drop_down_circle
"Valójában először csak II. János Pál pápa nevezte az inkvizíció "munkáját" nyíltan szégyennek. Egy 1994-ben kelt, bíborosoknak írt levelében végre kimondta: "Hogyan lehet elhallgatni a hit nevében elkövetett erőszaknak megannyi formáját? A vallásháborúkat, az inkvizíció törvényszékeit és az emberi jogok megsértésének más formáit?" A Péter apostol székében trónoló katolikus egyházfő elismerte, hogy módszereit tekintve az inkvizíció a Gestapo, a KGB és a Stasi előfutára volt...."
Dr. Vermes Géza magyar származású Oxfordi Egyetem professzor, judaisztika és korai keresztény irodalom világhírű szakkutatója, ókortörténész, vallástörténész. II. világháború után elhagyja az országot, majd később hátat fordít a kereszténységnek és a gyökerei felé kezdi keresni önmagát, a zsidóságnál. Oxfordban zsidó tanulmányok professzora lesz, a holt-tengeri tekercsek híres kutatója.
Megsemmisítő kritikát ír a Da Vinci-kód alapjául szolgáló áltudományos elméletekről a The Times hasábjain. Vermes szerint a történelmi Jézus portrájának rekonstruálásához szükséges forrás mindig is rendelkezésünkre állt. Ez az Újszövetség. A Jézus életével kapcsolatos koholmányok közül a legkárosabbnak a második században keletkezett Júdás evangéliumát tartja. Szerinte a görög-keresztény spekuláció tipikus terméke a Júdás-evangélium. A pogányok, zsidók és keresztények között virágzott a gnoszticizmus. A gnosztikusok egyoldalú nézőpontjából a gyilkos Káin, Szodoma és Gomorra züllött lakói, és mindenekfelett Júdás voltak az igaz emberek, miközben a többi tizenegy apostol és az Ószövetség szent emberei a bűnt szolgálták. Júdás evangéliuma gazdagítja a gnoszticizmusról való ismereteinket, de Jézus életének tanulmányozásában irreleváns.
Írásos hivatkozások:
Polükarposz, Szmürna püspöke 140 körül Máté, Lukács és János evangéliumából, János leveleiből idéz, Pál leveleit ismeri.
Antiokhiai Ignác, a 117-ben vértanúhalált halt püspök Pál leveleit használja hét levelében.
Kelemen, a római gyülekezet püspöke Máté, Márk és Lukács evangéliumából, az Apostolok cselekedeteiből és néhány újszövetségi levélből idéz.
Tatianosz szír egyházatya 160 körül a négy evangélium történetének kronologikus összeolvasásából megalkotja a Diatesszaront, a négy harmóniáját.
A megtalálójáról elnevezett Muratori töredék a második század végén szinte az összes ma elfogadott újszövetségi iratot említi.
Papiasztól, Hierapolisz püspökétől tudunk meg a legtöbbet az evangéliumok keletkezési körülményeiről.
Irenaeus, Lyon és Vienne püspöke 180 körül Az eretnekségek ellen című művében a ma ismert mind a 27 újszövetségi könyvből idéz.
A következő legrégebbi papiruszlelet két papiruszkódex, amelyeket egy Chester Beatty nevű tudós vásárolt meg az 1930-as években. Mindkét kódex körülbelül az i. sz. 200 körüli évekből való. Az egyik Máté, Márk, Lukács és János evangéliumát és az Apostolok cselekedeteinek könyvét tartalmazza, a másik Pál nem pásztori leveleit a Zsidókhoz írt levéllel együtt. Az előbbi jelzi, hogy már igen korán elkezdték a négy evangéliumot egy kötetben terjeszteni mint összetartozó iratokat, időnként az Apostolok cselekedeteivel együtt. Szintén a 200-as évekből származó papiruszokon megtalálható a Jelenések könyve, Pál Tituszhoz írt levele és János első levele is.
Közzéteszik az interneten a világ legrégebbről fennmaradt kéziratos bibliájának első részleteit. A teljes kézirat várhatóan 2010 júliusában kerül fel a világhálóra (www.codex-sinaiticus.net), bárki számára elérhetőek lesznek, kiváló minőségben. A Codex Sinaiticus, azaz a Sínai kódex a IV. században keletkezett Egyiptomban. A görög nyelvű szöveg az Újszövetséget hiánytalanul, az Ószövetséget részben tartalmazza. A kódex 43 pergamenlapból álló részletét 1859-ben találta meg Constanin von Tischendorf német kutató a Sínai-hegyi Szent Katalin kolostor égetésre szánt papírjai között. A felbecsülhetetlen értékű dokumentum részei ma négy helyen találhatóak: a londoni British Library-ben 347 lapot, a Lipcsei Egyetem könyvtárában 43 lapot, a Szent Katalin kolostorban 12 lapot és 14 töredéket, a Szentpétervári Nemzeti Könyvtárban pedig 3 laptöredéket őriznek.
Hasonlításképpen: Az Augustus kori Livius római történetíró (i. e. 59–i. sz. 17) megírta Róma őstörténetét, vagyis hozzá képest 700 évvel korábban történt eseményekről számolt be művében. Livius legkorábbi kézirata azonban csak a XI. századból maradt ránk, tehát az általa megírt események és a fennmaradt "forrás" között csaknem kétezer évnyi szakadék tátong! Ennek ellenére Róma őstörténetét mindmáig Livius beszámolója alapján tanítjuk az általános iskoláktól az egyetemekig.
www.hetek.hu/hit_es_ertekek/199804/imaklubok_az_iskolakban
www.hetek.hu/hit_es_ertekek/200907/pert_nyert_a_jezusban_hivo_zsido_pek
(elnézést a hosszért)
Új hozzászólás