Továbbra is a katari BMW-s Nasser Al-Attiyah és a spanyol Volkswagenes Carlos Sainz diktálják a tempót az autósok mezőnyében. A mai, több mint 600 kilométeres szakaszon Al-Attiyah érte el a legjobb időt, mindössze 35 másodperccel a versenyt továbbra is vezető spanyol előtt, és ezzel immár második részsikerét aratta a viadalon. Két magyar egység is a legjobb húsz között végzett az etapon, és összetettben Szalay Balázs és Palik László a zseniális 14., ill. 16. helyen állnak összetettben. Azt előre sejteni lehetett, hogy a katari Nasser Al-Attiyah élete formájában érkezik az idei Dakarra, a BMW kiválósága ugyanis 2008-ban megnyerte többek között a Cross Country Világkupát, és pazar formában versenyezte végig az évet (leszámítva az olimpiát, ahol ezúttal “csak" a 15. helyen végzett a kiváló agyaggalamblövő…). Azt viszont aligha sejthették sokan, hogy az első három szakasz után nyugodt szívvel ki lehet majd jelenteni, hogy Al-Attiyah és a BMW úgy fest, hosszútávon is képes fölvenni a versenyt a Volkswagen és a Mitsubishi sztárpilótáival, és komoly kihívója lehet bárkinek a Dakaron. Ezt gyakorlatilag maga a katari “jelentette ki" ma azzal a tettével, hogy megnyerte az idei verseny első igazán technikás szakaszát, és három etap alatt immár a második részsikerét könyvelhette el — mindezt tette úgy, hogy a mai szakaszon egyszer még meg is kellett, hogy álljon, hogy kicserélje defektes kerekét! Mai újabb sikerével Al-Attiyah összetettben is előrelépett a 2. helyre, és minimális, 3 perc 40 másodperces hátránnyal követi — az egy kiváló sportlövő célkeresztjével a hátán haladó — Sainzot, aki így egy pillanatra sem érezheti magát biztonságban a vezető pozícióban… hirdetés // A közvetlen üldözők további sorrendje a 3. szakasz után: 3. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Volkswagen): 5p. 45mp.h., 4. Stephane Peterhansel (francia, Mitsubishi): 8p. 47mp.h., 5. Juan Nani Roma (spanyol, Mitsubsihi): 14p. 22mp. hátránnyal. A nap legnagyobb vesztesének a Dakar 2006-os győztese, a francia Luc Alphand bizonyult, akinek Mitsubishijéből menet közben szivárogni kezdett az üzemanyag, és aki emiatt fél órát kényszerült szerelni a semmi közepén. Az egykori sí-világbajnok versenyző azonban ennek ellenére is bejött a 15. helyen a szakaszon, 33 perces hátránnyal. Érdekesség, hogy összesítésben pontosan a ma elvesztegetett fél óra Alphand lemaradása csapattársával, a versenyben jelenleg 4. helyen álló Peterhansellel, azaz 38p. 47mp. az aktuális első Sainz-cal szemben. Ami pedig a Palik-Darázsi, illetve a Szalay-Bunkoczi magyar egységek mai teljesítményét illeti, talán elég is lenne annyit leírnunk, hogy volt olyan pillanat, amikor úgy tűnt, akár még a verseny egyik legnagyobb esélyeseként számon tartott, gyári Mitsubishivel versenyző Luc Alphandot is esélye van megelőzni mindkét magyar egységnek (381 kilométer megtétele után Palik közel egy perccel előzte a franciát, és Szalay is alig fél perccel volt elmaradva tőle). Ez a csoda végül Alphand remek hajrájának okán nem jöhetett létre, ám a két magyar egység így is a bravúros 19., ill. 20. helyen ért célba — Palik 23 másodperccel volt gyorsabb Szalaynál a mai szakaszon. Összetettben sem választja el sok egymástól a két kiváló magyar pilótát: mindössze a mai szakaszt a 3. helyen záró, gyári Volkswagenes német Dieter Depping ékelődött be kettejük közé. Szalay a 14. (1ó. 8p. 11mp.h.), Palik a 16. (1ó. 16p. 24mp.h.), a mai szakaszt a 36. helyen záró Liszi László pedig a 33. (4ó. 16p. 58mp.h.) helyről várhatja a folytatást. Várjuk mi is, a hasonlóan jót!

Forrás: motor-sport.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.